Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Sjekket i sola etter wipedown og det så bra ut.

Jeg kjører S03 Gold på oransje pad så det blir ikke såååå grov cut, dessuten kjører jeg en stund nøye med DA maskin med mye press og avslutter med et par pass med lite press. Evt. S17+ som du sier etter S03 Gold på oransje eller svart pad med roterende og avslutte med UFSE på DA. Ser ut til å funke. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kanskje heller da brukt S17+ på en blå pad tror jeg, og avsluttet med S30+ eller tilsvarende på oransje pad på roterende med full speed. DA-maskin skal vel egentlig ikke være nødvendig, isåfall bare for å fjerne evt. hologrammer helt på slutten.

Lenke til kommentar

På min egen bil må jeg bruke DA maskin på slutten, men dette er veldig individuelt fra lakk til lakk. Jeg gjør det egentlig ellers bare for å være på den sikre siden.

Holder det ikke med å gå rett fra S03 Gold til UFSE/S40 så tar jeg mellsomsteget S17+. :)

Lenke til kommentar

Sjekket i sola etter wipedown og det så bra ut.

Jeg kjører S03 Gold på oransje pad så det blir ikke såååå grov cut, dessuten kjører jeg en stund nøye med DA maskin med mye press og avslutter med et par pass med lite press. Evt. S17+ som du sier etter S03 Gold på oransje eller svart pad med roterende og avslutte med UFSE på DA. Ser ut til å funke. :)

Resultatet ser bra ut det, men er enig med gxi. Ganske heftig å gå fra S03 til ultrafina.

Hva brukte du til wipedown?

Lenke til kommentar

På kombotest bruker jeg Scholl CF02, ellers bruker jeg å spyle av bilen med vann og ta en forsiktig bøttevask.

Men ja det er en heftig overgang det er jeg enig i, det så ut til å funke denne gangen i hvertfall. På min egen bil kan jeg bare glemme det, da må jeg kjøre forsiktig med S17+ på svart pad og forsiktig avslutte med DA maskin for å ikke få holos... :)

Lenke til kommentar

På kombotest bruker jeg Scholl CF02, ellers bruker jeg å spyle av bilen med vann og ta en forsiktig bøttevask.

Men ja det er en heftig overgang det er jeg enig i, det så ut til å funke denne gangen i hvertfall. På min egen bil kan jeg bare glemme det, da må jeg kjøre forsiktig med S17+ på svart pad og forsiktig avslutte med DA maskin for å ikke få holos... :)

Ufse inneholder veldig mye oljer som best fjernes med 3M kontrollspray. Vet ikke hvordan CF02 fungerer på 3M produkter da denne er laget for Scholl produkter som inneholder relativt lite oljer.

Bruker du f.eks IPA til wipedown, må du wipe opp til flere ganger for å fjerne alle oljene fra UFSE :)

Lenke til kommentar

- 2 Spørsmål -

 

Jeg er i vei med å kjøpe meg en Volvo 740 TIC.

 

1#

Hva finnes det av styling muligheter på 740en? Jeg er 100% løk når det kommer til bil. Kan kjøre dem, thats it. Er det lett å få fiksa ny front bumper / spoiler på disse, eller er det bortimot umulig?

 

 

Denne tråden handler om bilpleie - det du beskriver over er på ingen måte bilpleie, det er vel heller tvert i mot mishandling av bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Og da kan jeg trygt anbefale GTechniq C1! I hvertfall hvis man har litt over gjennomsnittet peiling på bilpleie for den krever en del jobb å legge på og tørke av for å få et bra resultat, men når jobber er gjort er det absolutt verdt slitet. I hvertfall hvis holdbarheten er slik ryktene skal ha det!

 

IMG_6973.jpg

 

 

IMG_6971.jpg

 

 

IMG_6975.jpg

 

 

IMG_6962.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva f**n? :O

 

Det der var drøyt!

 

Alt er mulig med litt kamerajusteringer, fotokunnskaper, og litt etterjustering på bildene ;)

284610_10150333677401083_716446082_9951516_7139517_n.jpg

 

60275_475607621082_716446082_7154991_4753030_n.jpg

 

228989_10150333678671083_716446082_9951528_1560974_n.jpg

 

36655_447325891082_716446082_6413965_648042_n.jpg

 

44855_465980416082_716446082_6928357_2449228_n.jpg

 

Ser uansett ut som et meget bra resultat CFM! Er dette produktet kun en forsegling? Hvordan skal holdbarheten være?

Lenke til kommentar

Bildene er så og si nesten ikke justert på, kun litt kontrast og farger for å få det til å se ut som da jeg stod der og tok bildet... ;)

 

Coating kalles det, blir som et lag med klarlakk oppå lakken som herder til et ganske hardt lag. Holdbarheten skal være mer enn ett år og noen skriver at de opplever grei beading selv etter to år. :)

Lenke til kommentar

Takker, ble ikke så værst nei. :D

 

Legger ved noen bilder av en 2006 Transporter jeg tok forsiktig denne uken:

IMG_7247.jpg

 

IMG_7244.jpg

 

Lakkerte litt på tilhengerfestet jeg. :)

IMG_7229.jpg

 

IMG_7262.jpg

 

IMG_7252.jpg

 

IMG_7258.jpg

 

Polerte også opp speedometeret, var full av stygge riper! (Ja har sett polisrestene, de er fjernet!)

IMG_7236.jpg

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Må nesten spørre dere her i bilpleietråden om dette! Jeg har en 2000 mod Toyota Hiace. Typisk hvit varebil man ser overalt. Hvis noen her kjenner til disse bilene er det vanlig at det "renner" rust fra skyvedørslisten bakpå bilen. Dette er altså da tilfelle på min bil. Man kan altså se at det har rent rust ned fra listen og nedover mot bakdekket. Noen som har noen tips til midler jeg kan bruke for å få bort dette? Har prøvd å vaske det bort, men det sitter som støpt i lakken. Tips til midler jeg kan bruke som ikke tar med seg lakken i samme slengen?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...