CFM Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Sjekket i sola etter wipedown og det så bra ut. Jeg kjører S03 Gold på oransje pad så det blir ikke såååå grov cut, dessuten kjører jeg en stund nøye med DA maskin med mye press og avslutter med et par pass med lite press. Evt. S17+ som du sier etter S03 Gold på oransje eller svart pad med roterende og avslutte med UFSE på DA. Ser ut til å funke. Endret 16. juli 2011 av CFM Lenke til kommentar
gxi Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Ville kanskje heller da brukt S17+ på en blå pad tror jeg, og avsluttet med S30+ eller tilsvarende på oransje pad på roterende med full speed. DA-maskin skal vel egentlig ikke være nødvendig, isåfall bare for å fjerne evt. hologrammer helt på slutten. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 På min egen bil må jeg bruke DA maskin på slutten, men dette er veldig individuelt fra lakk til lakk. Jeg gjør det egentlig ellers bare for å være på den sikre siden. Holder det ikke med å gå rett fra S03 Gold til UFSE/S40 så tar jeg mellsomsteget S17+. Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Sjekket i sola etter wipedown og det så bra ut. Jeg kjører S03 Gold på oransje pad så det blir ikke såååå grov cut, dessuten kjører jeg en stund nøye med DA maskin med mye press og avslutter med et par pass med lite press. Evt. S17+ som du sier etter S03 Gold på oransje eller svart pad med roterende og avslutte med UFSE på DA. Ser ut til å funke. Resultatet ser bra ut det, men er enig med gxi. Ganske heftig å gå fra S03 til ultrafina. Hva brukte du til wipedown? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 På kombotest bruker jeg Scholl CF02, ellers bruker jeg å spyle av bilen med vann og ta en forsiktig bøttevask. Men ja det er en heftig overgang det er jeg enig i, det så ut til å funke denne gangen i hvertfall. På min egen bil kan jeg bare glemme det, da må jeg kjøre forsiktig med S17+ på svart pad og forsiktig avslutte med DA maskin for å ikke få holos... Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 På kombotest bruker jeg Scholl CF02, ellers bruker jeg å spyle av bilen med vann og ta en forsiktig bøttevask. Men ja det er en heftig overgang det er jeg enig i, det så ut til å funke denne gangen i hvertfall. På min egen bil kan jeg bare glemme det, da må jeg kjøre forsiktig med S17+ på svart pad og forsiktig avslutte med DA maskin for å ikke få holos... Ufse inneholder veldig mye oljer som best fjernes med 3M kontrollspray. Vet ikke hvordan CF02 fungerer på 3M produkter da denne er laget for Scholl produkter som inneholder relativt lite oljer. Bruker du f.eks IPA til wipedown, må du wipe opp til flere ganger for å fjerne alle oljene fra UFSE Lenke til kommentar
Ebbo Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) *flyttet* Endret 19. juli 2011 av Ebbo Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 - 2 Spørsmål - Jeg er i vei med å kjøpe meg en Volvo 740 TIC. 1# Hva finnes det av styling muligheter på 740en? Jeg er 100% løk når det kommer til bil. Kan kjøre dem, thats it. Er det lett å få fiksa ny front bumper / spoiler på disse, eller er det bortimot umulig? Denne tråden handler om bilpleie - det du beskriver over er på ingen måte bilpleie, det er vel heller tvert i mot mishandling av bil. 2 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Noen som har vært borti denne? http://gtechniq.com/shop/3s-for-cars/exterior-coatings/c1-crystal-lacquer/ Har bestilt en liten flaske selv nå, blir spennende å prøve. Skal visst være bra i følge mange entusiaster. http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=205427 Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Er en tråd på DCN da. http://www.detailersclub.no/forum/topic/9318-coating/page__hl__coating Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 I know, se side tre. Jeg tenkte bare å nevne det her også. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Og da kan jeg trygt anbefale GTechniq C1! I hvertfall hvis man har litt over gjennomsnittet peiling på bilpleie for den krever en del jobb å legge på og tørke av for å få et bra resultat, men når jobber er gjort er det absolutt verdt slitet. I hvertfall hvis holdbarheten er slik ryktene skal ha det! 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hva f**n? :O Det der var drøyt! Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hva f**n? :O Det der var drøyt! Alt er mulig med litt kamerajusteringer, fotokunnskaper, og litt etterjustering på bildene Ser uansett ut som et meget bra resultat CFM! Er dette produktet kun en forsegling? Hvordan skal holdbarheten være? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Bildene er så og si nesten ikke justert på, kun litt kontrast og farger for å få det til å se ut som da jeg stod der og tok bildet... Coating kalles det, blir som et lag med klarlakk oppå lakken som herder til et ganske hardt lag. Holdbarheten skal være mer enn ett år og noen skriver at de opplever grei beading selv etter to år. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Vakkert, CFM! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Takker, ble ikke så værst nei. Legger ved noen bilder av en 2006 Transporter jeg tok forsiktig denne uken: Lakkerte litt på tilhengerfestet jeg. Polerte også opp speedometeret, var full av stygge riper! (Ja har sett polisrestene, de er fjernet!) Endret 20. august 2011 av CFM Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. august 2011 Forfatter Del Skrevet 20. august 2011 Nice! Hva brukte du på speedo? S03 på skumgummipute for hånd? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. august 2011 Del Skrevet 20. august 2011 (endret) Jepp, S3 Gold på en gammel Meguairs applikator pad. Endret 20. august 2011 av CFM Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Må nesten spørre dere her i bilpleietråden om dette! Jeg har en 2000 mod Toyota Hiace. Typisk hvit varebil man ser overalt. Hvis noen her kjenner til disse bilene er det vanlig at det "renner" rust fra skyvedørslisten bakpå bilen. Dette er altså da tilfelle på min bil. Man kan altså se at det har rent rust ned fra listen og nedover mot bakdekket. Noen som har noen tips til midler jeg kan bruke for å få bort dette? Har prøvd å vaske det bort, men det sitter som støpt i lakken. Tips til midler jeg kan bruke som ikke tar med seg lakken i samme slengen? Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå