Rikky Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Du får ikke bilen ren når du ikke rører den. Du må til med vaskehanske eller s*a*p. Takk, det har jeg funnet ut Jeg har også funnet ut at gul lakk blir fryktelig fort skitten... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 En fyr vi hadde på besøk sa en dag at hvis vi skulle vaske bilen så anbefalte han å smøre bilen inn i lampeolje også fort vaske den! F. eks. i sånn vaskemaskin på bensinstasjonen! Det funka helt ekstremt bra! Aldri sett den så... blank og skinnende! Helt rått! Er det vanlig, flere som bruker det? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Lampeolje Vet ikke hvor bra det er for lakken men.. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Men det blir helt sinnsykt! Aldri sett den renere og glansete! So far so good! Gjort det vær gang nå, og vi har ikke opplevd noe gale. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hvordan er glansen i lakken etter noen dager da egentlig? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Den blir like fort skitten som med eller uten. Ganske unødvendig nå da, siden det er drittvær. Mer på sommerdager, da er det fint! Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 er det en tid på året du BØR holde bilen ren så er det vinteren. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Greit å ta en god polering og voksing før vinteren kommer for fullt, da er det bare å reise til Statoil og gi den en omgang i selvvasken. Den lampeoljen er vel lite bra for lakken? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Grunnlag har dere å si at det ikke er bra!? Har dere prøvd? Skal ikke lakken egentlig tåle en del også forresten? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Grunnlag har dere å si at det ikke er bra!? Har dere prøvd? Skal ikke lakken egentlig tåle en del også forresten? Lakken har jo ikke godt av avfetting heller (blir full av swirls), og regner med at det er noe i samme gate? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Avfetting fjerner først og fremst beskyttelsen. Noe som igjen gjør at lakken kan "tørke ut" og at den blir fort matt og åpen for angrep, oksidasjon, riper osv. Lampeolje var veldig alternativt. Tviler på at det er et skånsomt alternativ. Dessuten koster vel lampeolje type 40-50kr pr liter. Og det går vel fort en liter pr bil. Og da må man atpåtil bruke såpe. Hva med å kjøpe en skikkelig såpe første omgang? Oppunder 200kr for 2liter, og man bruker sånn ca 50ml hver gang. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 haha, lampeolje som vask. Brukte parafin da jeg tok av det store stygge "N" merket på bilen min. limet ble jo borte, men jeg var rask med å vaske og polere etterpå. klart at ting blir rene av sånne løsemidler, men det ekke bra! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har en god bekjent av meg som vasker dyr bil med parafin. Det kan da umulig være bra for lakken? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg måtte bruke terpentine på de værste asfaltflekkene rundt kanalene/hjulene.. gikk rett og slett ikke bort med vanlig avfetting. Mange av disse asfaltflekkene forsvinner jo etter etter lakkrens også da, bare for å nevne det. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har en god bekjent av meg som vasker dyr bil med parafin. Det kan da umulig være bra for lakken? haha, hadde jeg hatt diesel da, skulle jeg like gjerne vaska bilen med det:P Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg måtte bruke terpentine på de værste asfaltflekkene rundt kanalene/hjulene.. gikk rett og slett ikke bort med vanlig avfetting. Mange av disse asfaltflekkene forsvinner jo etter etter lakkrens også da, bare for å nevne det. De forsvinner etter lakkrens ja. Men du vil jo helst ha av de asfaltflekkene føre du begynner å polere. Ellers så blir jo lakken full av riper. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Finnes egne midler for å fjerne asfaltflekker. Men, det går vel greit å bruke diesel eller lampeolje på små områder med limrester eller asfalt - men å dynke bilen i det, og deretter kjøre gjennom en børstemaskin. Vel ... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Link til de kjemikaliene? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 noen som har erfaring med statoils selvask? jeg får ikke lov til å bruke bøtte og hanske. for no dritt! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Vask uten kontakt fungerer dårlig uten kjemikalier i hvert fall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå