Bjerknez Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Finnes vel noen som kjenner noen som vet om ett sted du kan stå for en kveld? Alternativt kan du jo sette opp en liten provisorisk "hurtiggarasje" og leie en byggtørke... Selv har jeg heller ingen sted å stå inne, men var heldig å bli kjent med en som jobbet ett sted hvor vi kunne stå på verkestedet etter stengetid og litt i helgene. Man får liksom alltid muligheten hvis man bare bruker flaksen/vennekretsen/kjentskaper littegran. Når jeg kjøpte Golfen jeg hadde for noen år siden, fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne komme til Dahles Auto på kveldene etter stengetid og vaske bil i klargjøringshallen dems. Akkurat denne er nok ganske uvanlig, men dog... Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Nå som det begynner å bli kaaldt ute er det på tide å få på noe på gummilistene på dørene, har brukt noe Biltema skvip før, men er ikke helt fornøyd. Noen tips på hva dere bruker? Og hvor evt. man får tak i det? Ja, jeg er vel litt ut i det seneste laget da det har vært opp mot -10 i noen dager Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. november 2010 Forfatter Del Skrevet 10. november 2010 Jeg bruker denne: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=126 Ellers så kan du også bruke Turtle, men det blir mye klin. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Turtle har vel i beste fall noen produkter som funker OK... men når det gjelder polish/voks etc. så ligger dee langt bak synes jeg. Her snakker vi flytende samt paste vokser/polish'er som er noe skikkelig klineri å jobbe med. Min far polerte bilen sin for en tid tilbake med Turtlewax og polergarn. Var ett artig syn... Polergarntråder og polishrester overalt og selve resultatet ble så som så. Ikke nødvendighvis fordi produktet var feil, men grunnet feil fremgangsmåte kombinert med klinete produkt. Turtle avfetting fungerer vel helt greit, men er dyyyrt i forhold til feks. Surfex HD og andre produkter. Surfex HD koster i skrivende stund 275,- for 5 liter. Denne skal også blandes ut og blandingsforhold 1:10 er mer enn nok til en skitten bil. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Turtle har vel i beste fall noen produkter som funker OK... men når det gjelder polish/voks etc. så ligger dee langt bak synes jeg. Her snakker vi flytende samt paste vokser/polish'er som er noe skikkelig klineri å jobbe med. Min far polerte bilen sin for en tid tilbake med Turtlewax og polergarn. Var ett artig syn... Polergarntråder og polishrester overalt og selve resultatet ble så som så. Ikke nødvendighvis fordi produktet var feil, men grunnet feil fremgangsmåte kombinert med klinete produkt. Turtle avfetting fungerer vel helt greit, men er dyyyrt i forhold til feks. Surfex HD og andre produkter. Surfex HD koster i skrivende stund 275,- for 5 liter. Denne skal også blandes ut og blandingsforhold 1:10 er mer enn nok til en skitten bil. Og på bakgrunn av dette konkluderer du med at Turtle Silikonstift er.... ? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 På bakgrunn av dette så konkluderer jeg nok med at silikonstiften mest sannsynlig ikke er noe spesielt bedre enn det gjenomsnittlige Turtle-produkt, no som i beste fall vil si helt OK. Når du sier at det bare er klineri, så underbygger vel det min antakelser. Var bare litt generell info. fra min side angående turtleprodukter, og at man kanskje i de fleste tilfeller bør styre unna av disse. Siden man får tak i Turtle omtrent på hvert gatehjørne, så mener jeg det er litt relevant at man advarer mot dette. Jeg sier ikke at turtle er direkte dårlig, men det finnes mye bedre der ute og ofte til en rimeligere penge også. Bare litt generell info. fra min side altså Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Turtles Silikonstift er et godt produkt, men patenten for påføring er litt kjip. Derfor blir det mye søl hvis du ikke er forsiktig og tar deg god tid. Einzett sin er meget god, både produktmessig og påføringsmessig. Turtle finnes stort sett overalt, så hvis det haster, gå for denne. Hvis det ikke haster, bestill Einzett. Hvor godt polishen og avfettingen til Turtle fungerer ser jeg på som irrelevant med hensyn til valg av gummipleie-stift. Derfor velger jeg også å la være å argumentere om hvor godt Einzetts polish fungerer for å underbygge påstanden min om at Einzett er et enda bedre produkt. Endret 12. november 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Takker for tips Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Selger besinstasjoner brae produkter? Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Selger besinstasjoner brae produkter? Selger et lokalt gatekjøkket et godt femstjernes treretters måltid? Svaret er forøvrig nei på begge spørsmålene Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Men du kan få noen veldig gode kebaber på noen av de! Det er da noen bensinstasjoner som har noen greie produkter, men de er vel ofte dyrere enn hos ordentlige forhandlere. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hvordan er Autoglym sine produkter generelt sett? Har sett de selger litt på Statoil Har bare testa plastfornyeren, og er en tanke skeptisk mtp. holdbarhet. har dog ikke testet andre fornyere. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 hvor er det man får tak i brae prudukter da? Som man ikke treenger å bestille på nettet forresten Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Bilxtra selger Meguiars produkter, de har jeg vært fornøyd med Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hvordan er Autoglym sine produkter generelt sett? Har sett de selger litt på Statoil Har bare testa plastfornyeren, og er en tanke skeptisk mtp. holdbarhet. har dog ikke testet andre fornyere. Jeg har brukt rutepolishen, den funker konge Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan er Autoglym sine produkter generelt sett? Har sett de selger litt på Statoil Har bare testa plastfornyeren, og er en tanke skeptisk mtp. holdbarhet. har dog ikke testet andre fornyere. Autoglym er et sterkt merke, kan lett anbefales. Det er det som brukes på jobben til lakkrens, polering, glansprodukter, gummifornyer osv, hos Møller Klargjøring (audi, vw, skoda). Men ikke finn på å kjøpe på bensinstasjon, om man vet verdien av penger. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Har hørt rykter om at nylonvask fungerer strålende til bilvask, men er skeptisk. Noen som har teorier eller erfaringer? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Noen brødhuer sier også at lampeolje fungerer utmerket til bilvask. Bruk ting som er laget til bilvask til å vaske bilen. Punktum. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Det står forsåvidt på nylonvask-pakken at den er laget for bl.a. bilvask (samt silke, ull og vinduer :!: ), og lampeolje/parafin ble anbefalt sist i denne artikkelen i Dagbladet, en artikkel som forsåvidt så ganske bra ut: http://www.dagbladet.no/2011/04/16/tema/motor/klikk/bil/16218266/ Frister å spørre om du har prøvd lampeolje til bilvask eller om du bare avviser det på generelt grunnlag, men det er vel ikke verdt bråket Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Som det står, så er det ikke noe stort problem å bruke lampeolje som AVFETTING. Forutsatt at man legger på ny beskyttelse etterpå. Det fjerner det aller meste av dritt, og hvis man uansett skal rense, polere og vokse etterpå, så er det ikke noe problem. Du bruker derimot ikke lampeolje hver gang du vasker bilen. Da får du fort et problem. Jeg ser ikke helt hva som er problemet med å kjøpe en flaske med bilsjampo? Jeg vasker gjerne to-tre ganger i uka, og likevel holder en flaske fra Meguairs en hel sesong. Jeg syns ikek det er så ille når den koster 250 kroner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå