Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge den gjør en bedre jobb enn TurtleWax sin, så er jeg fornøyd! :D Optibond kan jeg kanskje bruke på mattene mine også, uten at de skal bli glatte og oljete som fy?

Bestilte meg også opp Leather Care kittet fra Swissvax. Noen som har formening om dette? Og glass impregneringa fra NanoLotus?

Virkelig storhandla idag føler jeg! :)

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har et spørsmål ang. en bulk på en bil jeg vurderer å kjøpe. Bilen er helt strøken untatt i bagasjerommet. Jeg driter langt i om at det er en bulk i bagasjeromet men.. Det jeg tenker på er om den bulken kan ha gått ut over noe teknisk som ligger under bulken? Er det mulig? Hvis noen skjønner hva jeg mener..

Lenke til kommentar

Går nå med planer om å lakke vinterbilen min :)

Tenkte for holdbarhet og pris å bruke lastebillakk, men må nesten vite hvor lenge man må vente med å polere/vokse bilen etter lakkering..

Tenkte å la lakken herde skikkelig før jeg vasker, så matter ned med fint (hvor fint?) papir,

før jeg polerer opp og vokser bilen..

Hva annbefales av voks på denne type lakk? Meg´s #22 som lakkforseiling kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sverger og sverger, har hatt mye jallaprodukter før, og ville prøve noe skikkelig,så ble autoglym neste steg. Handla en Valuebag på ebay med 10 autoglymprodukter, HD voksen og extra gloss protection ble handlet like etterpå :)

Også tenkte jeg at jeg skulle prøve litt meguars mens jeg først var i gang, ble litt der også. I tillegg til at den lokale dekkpushern hadde 50% på div. meg,så sier man vel ikke neitakk, og sparer 400-500,- i forhold til nettprisen :D

Lenke til kommentar

Kjøpte selv to pakker med Meguiars Quik Clay og QD i samme pakke til halv pris på Mekonomen på Dokka, to for en :D

Har vært lite aktiv på poleringsfronten i sommer, men dukka opp en uventa jobb her for litt siden, har kun noen dårlige mobilbilder men sier jo sitt om forskjellen det ble -

Mercedes G500 - Satt en V8 i den med nærmere 300hk, fint drag i den!

post-53560-1254174334_thumb.jpg

Før \ etter på panser

post-53560-1254174364_thumb.jpg

post-53560-1254174373_thumb.jpg

Scholl S30 med Scholl Oransje Spiderpad, helt konge! Mercedes har jo veldig hard lakk, men denne fungerte utmerket, måtte ty til ullpad fra Scholl for å ta de værste områdene, gikk ganske bra med kun S30 og oransje spiderpad.

post-53560-1254174375_thumb.jpg

Ferdig vokset :wee:

CG Citrus Wash & Gloss

CG Clay

CG Petes 53 Black Pearl wax

Scholl S30 1-step polishing compound

Scholl Orange Spiderpad \ ullpad

Meguiars vaskevott

Meguiars påføringspads

Meguiars Quick Detailer v\ bruk av clay

Autosol på kromdetaljer samt innstegslister

+ en bråta med mikrofiberkluter

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Gjest member-63169

nice, men lakken ser litt appelsinaktig ut? er den lakkert i ettertid? tar du silikonspray eller vinylpolish på dørlistene (pakiningene) blir de som ny, og de holder lengre pluss at de ikke fryser døren fast om vinteren som snart kommer. funker på foringer i hjulopphenget og, da varer de mye lengre visst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje ikke HELT riktige tråden, men prøver..

Siden ingen ville kjøpe bilen før det ble vinter, så blir det lagring over vinter'n.

Så tenkte, er det noe spesielt av pleie eller ting som bør gjøres før den settes "bort"? (Audi 80 cab.)

Den er polert i sommer, nesten ikke kjørt eller vasket etter det, skinn seter er impregnert, det samme med taket. Motorrom er vasket.

:)

tillegsspørsmål: de påførings-padsene med håndform fra Autoglym, er de ålreite? Tenkte på til polering.

Lenke til kommentar

Det som er vanlig før vinterbruk/-lagring (da spesielt ved førstnevnte) er å legge på MINST ett lag med syntetisk lakkforsegling (dvs. ikke wax/naturvoks) over hele bilen inklusive dørkarmer. Et minimum er ett lag, flere lag er en fordel om bilen skal brukes.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Det som er vanlig før vinterbruk/-lagring (da spesielt ved førstnevnte) er å legge på MINST ett lag med syntetisk lakkforsegling (dvs. ikke wax/naturvoks) over hele bilen inklusive dørkarmer. Et minimum er ett lag, flere lag er en fordel om bilen skal brukes.

Ok:) Link eller navn på en god lakkforsegling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...