Emberley Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 God kveld. Først må jeg bare få si at jeg er veldig "uerfaren" med bilpleie generelt, det meste jeg har vært borti er alle programmene på den lokale vaskestasjonen og et lag med turtlewax etterpå der igjen, så jeg er ikke akkurat en mester innen wax on - wax off, men nå skal jeg ta med min A3 fra 200 ut på en litt lengere tur fra Porsgrunn til sverige i en snau ukes tid, og jeg vil gjerne at den skal se så fresh ut som mulig, både innvendig og utvendig. Lakken er generelt veldig fin, lite swirls, og veldig lite riper, dog det er en småskade her og der, så jeg tenkte jeg skulle gå så grunndig til verks som mulig her, med og vokse den, polere den, og alt som er mulig omtrent, samt og ta og gjøre de svarte listene rundt på bilen finere og mere synlige. I tillegg ønsker jeg og behandle alt skinnet (fake) inne i bilen så godt det lar seg gjøre og vaske den så mye som mulig innvendig, samt støvsuge og overflatebehandle så mye som mulig, osv. Men så er greia at jeg trenger tips. Eller, egentlig ikke tips, jeg trenger en oppskrift på hvordan jeg kan gjøre hele sulamitten, hva skal jeg ha? Hvor og hvordan skal det brukes? Hvilken rekkefølge? Lønner det seg å stå inne i en garasje, eller ute i friluft? Hvis dere har noe dere anbefaler innen mindler og ting og tang så taes dette imot med et stort takk og et dypt bukk, hvis det er mulig og holde totalen til under tusenlappen hadde jeg vært en glad laks. Så det jeg egentlig spør om er om noen kan si mer hva jeg trenger, hvor det kan fåes (ikke så sugen på å bestille det fra nettet) tips og triks for og få mest ut av det hele, ja, generelt sett en liten guide til den beste måten å ta hele bilen. Mvh. Løv Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Meguiars er fine produkter som jeg varmt vil anbefale. Dette kan kjøpes fra den lokale BilXtra butikken din, så tilgjengeligheten står det ikke noe på. Du bør skaffe deg: - Lakkrens - Polish - Wax(Carnuba) - Sealer(Tech Wax 2.0) - Ripefjerner (ScratchX f.eks) Til interiøret ditt funker det med Meguiars Interior Care, eller hva den nå heter. Lukter ganske godt, og etterlater en "just detailed" look. Tar det meste av flekker og ymse på interiøret, men om du skal ta teppet, så må du kjøpe Meguiars Carpet Cleaner. Du bør også skaffe deg Glass Cleaneren til Meguiars for å ta vekk fettmerker og ymse dritt og møkk. Og i tillegg bør du skaffe deg noen mikrofiberkluter, noen påføringspads, en wash-mitt, en høyt absorberende mikrfiberklut for å tørke bilen etter vask. Øk budsjettet ditt noen hakk om du skal gjøre skikkelig jobb. Alt dette tilsammen kommer vel på over 2000kr, men det er på grunn av alle lakkproduktene. Du kommer langt med Meguiars Tech Wax 2.0, som gjør utrolig mye. Har brukt denne på mamma sin bil som aldri har hatt noen form for polish eller noe på seg på mange år, og det gjorde MYE! Les førstesida i denne tråden, da det står mye der også. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Etter å ha mala mazdaen skal jeg døpe den idag: Skrotkjelken. Kjøpt bokstaver og alt mangler bare en vask Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Etter å ha mala mazdaen skal jeg døpe den idag: Skrotkjelken. Kjøpt bokstaver og alt mangler bare en vask Krever bilder Går faktisk og vurderer om jeg skulle male Audien og.. Endret 14. juli 2009 av Mompen Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 har da worklog ute her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1131445&hl= Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Har vært stille fra min side lenge nå, men kan iallefall meddele at jeg nå er en liten tur på ScandicShine med bilen! Lenke til kommentar
klatten Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 God kveld i stova. Har dere noen tips til hva jeg kan bruke for å vaske dashbordet? Sliter med å få dashbordet rent fordi overflaten er så "knudrete" (er snakk om en VW Polo 2001). Hvilket type middel, og hvilken type klut bør jeg bruke da? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) GreenClean, en myk børste og en mikrofiberklut! Spray på, skrubb pent og tørk av med mikrofiber. Etterpå skyller du kluten i rent vann, for så å tørke over. Så skyller du kluten enda en gang, og sprayer plastfornyer på kluten og går over enda en gang! Da blir det matt og ikke seigt! Endret 30. juli 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 HEI GUTTA! Okay, det har seg slik at jeg er lysten på å få dekka mine til å ha en svart vakker farge. Har brukt noe greier fra TurtleWax som funker greit midlertidig, men blir fort borte. Samtidig ser innerskjermene mine helt jævlige ut, og jeg vil også ha de svarte. Og jeg trenger noe som renser vinduene mine SKIKKELIG, for jeg sliter med masse sånne merker etter vann og såperester som synes skikkelig godt i sola. Har dere noen tips til produkter til søte snille meg? *smiske* Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Tectyl- behandling/spray på innerskjermene? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Er plastikkskjermene jeg mente, mulig jeg var litt rask i svingene her! Plastikken er liksom blitt grå og blass, og jeg vil gjerne at det skal være svart og fantastisk der inne. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Ja... Og da kan man ikke ha tectyl? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Av èn eller annen grunn fungerer faktisk Turtle Wax sin "Bumper and tire shine"-greie, sånn hvitt suppe som smøres på alt som er svart og plast. Problemet er bare at første gangen det brukes forsvinner det etter et par uker, andre gangen tar det kanskje en måned, tredje gangen et halvår.. osv. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Meguairs Trim Detailer funker også; desverre så renner det rett av med bruk av prickbort Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Tectylering av innerskjermene funker fjell Dekka? En god, feit dressing som f.eks Meg´s Hyper Dressing, er vel omtrent den som nevnt over, Trim Detailer? Rød flaske med svart sprøytetut Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Trodde liksom tectyl var en ganske kraftig suppe som ikke så så pen ut jeg, ihvertfall på innerskjermene? Det er den hvite suppa fra Turtle Wax jeg har brukt tror jeg! Den funker jævlig bra med en gang, men blir jo borte etterhvert. Har brukt den på gummimattene mine, men de blir jo sinnsykt glatte etter å bruke den! :O Har også prøvd å smøre inn innerskjermene med den, men kan kanskje prøve å "mette" plastikken med den. Skal sjekke ut Meguiars sine produkter.. Men hva med glasset? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Tectyl fåes iallefall på sprayboks. Vi sprayet en gang sideskjørtene på en bil i familien. Funker veldig bra. Og det var ikke noe kraftig suppe, det var lik som vanlig spraymaling eller noe. 2 timers tørketid. Ble kjøpt på biltema om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Driver å sjekker ut litt produkter på Scandicshine.no nå, og fant noen fine dekkfornyere(tror jeg da) Er det best å kjøpe denne greia, som tydeligvis kan brukes både som dekkfornyer og hjulbuefornyer? Optimum Opti-Bond Tire Gel Beskrivelse: Helt ny vannbasert dekkfornyer fra Optimum. Lager en "high gloss shine" på dekk, hjulbuer, utvendig lister og vinyl. Kan brukes både innvendig og utvendig, ingen oljete overflate etter denne. Beskytter mot sol og utørking av gummi/plastikk. Opti-bond er laget av optimum, som du vet kun bruker kvalitets produkter. Den lager en fin overflate på dekkene, men aldri oljete. Tiltrekker seg ikke støv og ingen "sling off". Link: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=171 Eller en separat dekkfornyer og en separat hjulbuefornyer? Dvs disse to: Chemical Guys - New Look Trim Gel | Link Chemical guys bare bones | Link Hva anbefaler dere? Jeg trenger sårt litt hjelp her! *smiske* Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Sverger til Swissvax Pneu Matte på dekksidene. Endret 30. august 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Både opti-bond og bare bones kan jeg gå god for. Foretrekker å legge black wow i innerskjermer etter en skikkelig vask, for å deretter gå over med CG Bare Bones Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå