Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Er det noen mulighet for at du/dere kunne hjelpe meg med å lage en utstyrsliste som man får kjøpt i butikk slik at alt blir rett når jeg skal til å male bilen? Endret 18. juni 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Du er en engel pluggen! Skal bli godt å få vekk den grå/svarte fargen på det svarte og overflaterusten på bilen Endret 18. juni 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Null problem det vet du Ta rusta først, så slipper du at den kommer tilbake før malingen er ferdig herdet Du trenger: Sandpapir av typen som tåler å bli våt (800 og 1200) Pussekloss Bøtte med vann Et rullekar 2 rulleskaft av den mindre typen En rull med litt bust som kan løfte opp malinga op spre den ut En skumgummirull for å jevne og glatte malinga Maskeringstape, gjerne den blå fra 3M 1 liter Quick emalje i ønsket farge 1 liter manlingstynner (spør om blandingsforholdet i butikken) Det skulle vel være det Edit: Om noen ser noe mer som bør være med, skrik ut! Endret 18. juni 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ok. Kan legge bildet av bilen i spoiler. Hva mener du med "vått" sandpapir? Planen opprinnelig er å bare gjøre den nåværende lakken mer "ru" slik at vi får på den nye. Den nye lakken skal bli en mer sølvgrå/hvit eller grå lakktype slik at vi slipper unna med den værste grunninga. Burde jeg kjøpe med sparkel og for å dekke de værste rustflekkene? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Puss ned og grunne/sparkle rusta Våtslipepapir er bedre når du skal pusse bil, så lar du den tørke etterpå. Er 4 år siden jeg gjorde dette med 1.bilen, men den blei ganske bra etter en dags jobb Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Pusse HELT ned ? Tenkte jeg kunne bruke lakken som er nå som grunning jeg. Våtpapirer forhindrer vel også en satans vaskejobb etterpå og det? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Bare matte ned det som er der, men du må grunne over der du har tatt rusta Du må vaske hele bilen etterpå, for så å gå over med fettfjerner av noe slag, f.eks Aceton, Rødsprit eller lignende. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Så: Gamlelakken - Rue ut Rustflekker - pusse - sparkle - grunne Vaske - såpe - rødsprit? Enn inni kriker og kroker som under panseret og slikt da? Edit: Vil ikke malinga "renne" ned dit? Blir ikke det også veldig stygt å se på? Tenkte kanskje og bare bruke en vanlig svamp med lys tekstur og bare dra det utover. Endret 18. juni 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ja Du velger selv om du vil ta motorrommet, inni dører og lignende Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Bah! Gjengene på bakplata mi gikk til helvete når jeg holdt på med en båt... Blergh! Det var jo ikke en del av planen. Må ha ny bakplate jeg da... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Sånn går det under hardcore-polishing!! Rolig fredrik, _rolig_ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ja, var det da... gikk ikke så hardt for seg Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Var det en av dere faste postere her som postet en link til en nettbutikk i England med billige bilpleieprodukter? Var bl.a usedvanlig lave fraktkostnader etc Noen som husker siden? Mener den ble pratet litt på her i tråden, men finner det ikke igjen.. Endret 18. juni 2009 av Mompen Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 EliteCarCare du tenker på? Kjempegreie å handle med etter min erfaring Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Var det en av dere faste postere her som postet en link til en nettbutikk i England med billige bilpleieprodukter?Var bl.a usedvanlig lave fraktkostnader etc Noen som husker siden? Mener den ble pratet litt på her i tråden, men finner det ikke igjen.. http://www.carnaubawaxshop.co.uk du tenker på? Endret 19. juni 2009 av fredrik Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hmm nei var ikke den heller, husker de hadde en 30kroner i frakt på f.eks en krukke voks etc. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) http://www.cleanyourcarcare.co.uk ? Endret 20. juni 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Vi er på side 100 gutta! Gratulerer! *sprette sjampanjen for alle tiders koseligste tråd* Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Det er ikke værst nei Feirer dette ved ut å vaske bilen jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå