Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for svar! Skal være nøye å skylle hvis det kommer regn etter vask, industribygd med partikler i luften ;)

Må jo tørke den i garasjen uansett!

Lureste er nok å tørke bilen med klut (water magnet, pusseskinn)

SEEEEEFFFFFF! ;)

Men det gjør eg under tak, ikke under åpen himmel når det regner! Tooog du an?? ;)

Lenke til kommentar
water magnet

Blitt bitt av Meguiar's bastillen? :D

Hei, ja det har jeg.. selvom jeg egentlig ikke har kjøpt så mye meguiar's enda :p, blir nok mer etterhvert. Men gidder liksom ikke å bruke det dyresten siden lakken på bilen min er så stygg av riper og bulker.. Og ja, her hjelper det nok pent lite med Clay og rubbing :p Forrige eieren har ikke akuratt klart å holde seg unna "småbulker".

Hver eneste karosseridel på bilen har skavanker som er ganske synlige egentlig :p Rette opp / hellakkere blir jo litt dyrt, men det skal bli gjort etterhvert det og.. Etter at bilen har blitt lakkert DA skal jeg love deg at det blir meguiar's for alle penga (hele lønna :D).. Og vaskehanske og det som bedre er.. Nå bruker jeg fortsatt sandpapir til å vaske bilen min med.. Blir litt riper, men ikke så mye synlig.

Lenke til kommentar

Høstvask på sykkelen. (Har dessverre ikke noen bilder av sykkelen møkkete :roll: )

post-86511-1193488540_thumb.jpg

post-86511-1193488560_thumb.jpg

post-86511-1193488514_thumb.jpg

Brukt div Meguiar's produkter.

Bilen min er så råtten at den vasker jeg ikke så godt at resultatet er noe å legge ut her :blush:

Endret av picpac
Lenke til kommentar

Tok tid dette prosjektet!

Ble ferdig med vask, tørk, clay og step1 lakkrens.

Så nå står bilen og godgjere seg til polish og wax i morra!

Tok dessverre ingen bilder før, og spørs om eg kommer til å ta noen etterpå, da eg stod i garasjen med dårlige og feil lysforhold, som bare ville ført til dumme bilder... Åsså regner det ute, så liten vits med bilder da også....

Lenke til kommentar
Da var det disse bildene da Jotun... ;)

MASERÆV! Har et liv vet du! hehehehe ;)

Her kommer noen "etterpå" bilder, som sagt tok eg ingen før, var så liten vits, dårlige lysforhold og FRYKTELIG dårlig tid den dagen! Så disse tok eg dagen etterpå!

PA280004.JPG

PA280005.JPG

PA280006.JPG

PA280007_429343.JPG

PA280008.JPG

PA280010.JPG

PA280011.JPG

PA280012.JPG

Litt kjipt å måtte kjøre den rett ut i regnvær og ikke minst en tur til Bergen etterpå, men gleden var stor når det viste hvor enkelt det var å bare sette hageslangen på den når eg kom til byen igjen, og vips: Lekker igjen!

Disse bildene er forøvrig før bergensturen....

PA280013.JPG

PA2800142.JPG

PA280015.JPG

Clay var det som gav mest positiv overraskelse, men følte nytteverdien på clay var størst nede på dørene og lista under dørene, der ble det glatt som en barnerumpe når eg var ferdig! Aldri sett på makan!

De andre stoffene var fine å jobbe med! Men eg sleit litt med pad'ene og microfiber fillene, da det nok var litt vel fuktig i lufta de dagene eg jobbet med den.... De ble hvertfall litt fort fuktige føler eg! Så må handle inn litt mer microfiberkluter! For de var DRITGODE til å begynne med begge dagene!

Ellers må eg legge til at lakken er veldig fin på bilen, så den er en drøm å jobbe med! Men fargen gir liksom ikke den WOW følelsen ved første øyekontakt, da den ubehandlet ser veldig rein og fin ut til tross for mye drit!

Det er deilig med sølvfarget bil! ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når har det blitt stille i bilpleiekretser over hele. Det virker som at de fleste har gått i dvale for vinteren. Ikke rart, sist gang jeg prøvde å vaske bilen frøs vannet seg. Dårlig tegn.

2007 har vært et fint år innen bilpleie.. Det året da alt eksploderte, likevel tror jeg 2008 kommer til bli enda bedre.

Jeg solgte 50stk Washmitts på 2 dager, og det var i september. Det viser bare hvor mange som "hoppet sent på bølgen" disse sitter nok å leser litt osv i vinter, og kommer sterkt tilbake til våren.

Vet også at det sitter mange ildsjeler hjemme nå og starter forumer og nettbutikker. 2008 vil altså bli året da det blir lett å få tak i gode produkter til nesten USA priser.

Jeg har oppdatert førstepost litt. Så får alle ha en god vinter med slaps og konstant skitten bil :p

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt noe mer snacks innen bilprodukter til bilen min. Dette skal jeg bruke på bilen min til våren når den skal shines og poleres før sesongen

Kjøpte produktene på bilmessa og fikk et godt avslag

Dette er hva jeg kjøpte: (NXT wax har jeg)

Quik Clay Detailing System - Fjerner raskt og effektivt alle forurensninger og avfallstoffer i lakken. Gir en krystallblank og glatt overflate. En spesialkonstruert leirklump hjelper til med å gjøre resultatet "outstanding" uten å skade lakken. NOK 285,00

Quik Detailer - Forsterker glansen og beskytter lakken mellom poleringsintervallene. Ideelt som en rask gjenoppfrisking av alle typer lakk. Bare spray på og tørk av. Gir lakken den våte og dype nypolerings looken tilbake.

Innhold: 473 ml

Supreme Shine Microfiber - Poleringsklut i vaskbar microfiber av meget høy kvalitet. Absorberingsevne uten sidestykke, ripesikker, og den bidrar til en dyp og klar, skinnende glans. NOK 124,00

Quick whet shine. et helt nytt produkt som enda ikke er på siden til MEGUIAR'S. Dens virkemåte er at den skal spryes på lakken etter at bilen er vasket og så skal du bare tørke av med Supreme Shine Microfiber kluten. Da får lakken den dype og våte glanseeffekten som den får etter at bilen er nypolert Prisen vet jeg ikke.

vaskevott som jeg fikk med på kjøpet.

Fikk alt dette for 700kr under bilmessa 2007

Når jeg skal shine den opp for sesongen igjen så skal jeg gjøre følgende:

* vaske bilen godt med bilshampo og microfibervaskevott fra Meguiars.

* gå over sidene med quick clay (selv om de ikke er rue)

* tørke av bilen med microfiber kulten i fra Meguiars

* påføre NXT Teck wax med den medfølgende poleringssvampen

* la denne virke i 30-45min

* tørke av poleringen med en rein microfiberklut for hånd.

Når dette er gjort så skal jeg bruke Quik Detailer - som Forsterker glansen og beskytter lakken mellom poleringsintervallene.

Og som det står på siden til Meguiars, så er jo NXT waxen en lakkbeskytter og den forsegler lakken. Så det å polerere mer enn to ganger er ikke nødvendig, da denne woksen er meget slitesterk og holdbar.

Nå er mr2'en satt inn i en tørr og oppvarmet garage for vinteren... Uff merker allerede at det kribbler i fingerene etter å kjøre og "kose" med den :p Gleder meg til våren!! :eek:

Lenke til kommentar
Nice ordre! Er det Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant jeg ser? Du kommer til å elske den!

Menzerna Final Polish etterfulgt av WDGPS kommer å bli som å legge juveler på lakken.

WDGPS er der ja, skal toppe den med Pinnacle Liquid Souveran Wax så håper jeg det blir knall :)

Lenke til kommentar

Landet med flyet fra Malta kl 20:30 i dag, etter å ha vært der i en uke på ferie.

Fikk se mange skrekk-eksempler på dårlig behandlede biler.. Lurer litt på hvorfor de blir slik? Er det kun dårlig vedlikehold eller er det pga sterk sol og sjø? :hmm:

post-53560-1195515881_thumb.jpg

post-53560-1195515886_thumb.jpg

Disse to bilene mangler alt av gjenspeiling \ glans i lakken samt at mye på taket og panseret rett og slett har begynt å flasse av i store flak. Var faktisk veldig mange biler med samme problemet :wow:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...