Green_Monster Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Sjekka tempraturen på systemet ditt? Kan jo hende at en eller fler av viftene ikke fungerer. Eller at cpu ikke får luft (har skjedd meg et par ganger... både hybelkanin i luft inntaket og at strøm kontakten til cpu vifta datt ut) Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hadde et lignende problem for noen mnd siden. Viste seg at når jeg byttet tastaturet som dro 200mA (riktig betegnelse??) med et som bare dro 50mA, så ordnet alt seg Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Sjekka tempraturen på systemet ditt? Kan jo hende at en eller fler av viftene ikke fungerer. Eller at cpu ikke får luft (har skjedd meg et par ganger... både hybelkanin i luft inntaket og at strøm kontakten til cpu vifta datt ut) 8945151[/snapback] Defekt vifte vil ikke kunne føre til dette, ikke rent mekanisk ihvertfall, da det vil ta mange minutter for CPU å varme opp kjøleribben til kritisk temperatur. Det kan dog være at hovedkortet har noe slags auto-shutdown dersom den ikke detekter at en vifte er tilkoblet for CPU-kjøler... så det er verdt å dobbeltsjekke likevel. -Stigma Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Har du husket å resette CMOS ? bør gjøres første gang man fyrer opp ny maskin. Se i manualen på HK. Lenke til kommentar
EnReeZ Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Nå har jeg fått pc'n til og starte og all ting virker, bortsett fra at når eg kobler skjermen til skjermkortet, så kommer det bare blackscreen. "Cable not connected" står det :/ Noen som vet hva problemet kan være nå? :S Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 hvis maskina starter og du har svart skjerm så prøv å slå av kun skjermen i 4-5 sek og så skru den på igjen.Eller kansje det er en meny på den hvor du velger DVI som inntak.(koble aldri kabelen av/på når pc er påskrudd). Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Har du husket å koble strømkabelen til skjermkortet? EDIT Ser at du har Hiper strømforsyning. Det er flere som hadde problemer med Hiper (jeg er også en av dem). Her kan du lese mer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=689597&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=738027&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=784618&hl= Endret 26. juni 2007 av jokab Lenke til kommentar
EnReeZ Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Alt dette er prøvd, har husket strømkabelen til skjermkortet også andre forslag? på forhånd takk Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hmmm.... Jeg hadde to GeForce 6800 Ultra kort som jeg skulle bruke i min hovedPC, men en av dem, Abit, ville ikke vise bilde på skjermen. Jeg har prøvd alt (oppdaterte BIOS, byttet strømforsyning, byttet RAM, koblet fra alt av ekstrautstyr) men fikk det ikke til å virke. Samme kortet ble prøvd i mine 2 andre datamaskiner, og det virket som bare det. Jeg har fortsatt samme kort i en av de andre datamaskiner, og den virker den dag i dag. For morro skyld prøvde jeg den nylig igjen i min data, og den, selvfølgelig, virket ikke. Mysteriet.... Poenget mitt er at det er mulig (lite sannsynlig, men mulig) at HK og skjermkortet ditt "samarbeider" ikke. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Anbefaler deg å prøve med en annen PSU hvis du møter veggen nå.(Sørg for at det er en som er kraftig nok til systemet ditt).Enig med Jokab som er skeptisk til Hiper! Skulle det være PSU som er synderen så sørg for å få bytta til en Corsair PSU.Topp kvalitet med hele 5 års garanti fra produsent. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ville også testet med et annet skjermkort og du har satt kortet i den øverste slotten ? Lenke til kommentar
EnReeZ Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 prøvd alt , funker heller ikke :/ Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Da er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å returnere CPU og hovedkort for testing.Du har sjekket at ikke noen av skruene/spacere under HK er på feil plass ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå