Beethoven Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei, Hvis jeg nå 17 år, plutselig finner/får en million! Altså, pengene er mine! Og jeg kan bruke dem på HVA jeg vil. Nesten som et eventyr eller vil du bli millionær! Jeg vil jo ha igjen pengene på et vis... går jeg å kjøper sjokolade så har jeg glede for kanskje noe sekunder i livet. Men ikke noe mer! Hva gjør man med pengene hvis man er 17? Jeg vil at pengene hele tidne skal ha verdi. Også... hva gjør jeg med pengene hvis jeg er 25 år med leilighet! Et lån på det altså! Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hva er det du egentlig spør etter her? Hva slags sparing som lønner seg? Vil du gjøre pengene større, eller lurer du på hva du skal bruke de på? Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Hvordan jeg kan opprettholde verdien på pengene hele tiden, men brukt på noe, som jeg får nytte av! Kjøper jeg en bil, så får jeg jo ikke like mye for den... ja, og gjerne hvordan jeg kan øke verdien på kort tid. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hvordan jeg kan opprettholde verdien på pengene hele tiden, men brukt på noe, som jeg får nytte av! Kjøper jeg en bil, så får jeg jo ikke like mye for den... ja, og gjerne hvordan jeg kan øke verdien på kort tid. 8925239[/snapback] Okei, så du vil kunne bruke litt av millionen samtidig som du tjener opp det du bruker? Det vil da komme helt ann på hvor mye du vil bruke. Jeg tror nok ikke det er noen trygge sparingsmåter som har såpass høy rente at du kan "være i null" med 1 million. Da må det betydelig større summer til, er jeg redd. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 kjøp leilighet.. garantert det beste du kan gjøre..!! Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Var dette hypotetisk eller har du faktisk fått en million? Lenke til kommentar
nymo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 kjøp leilighet.. garantert det beste du kan gjøre..!! 8925268[/snapback] Ganske enig, men man kan jo risikere at boligmarkedet synker, og da sliter man litt Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Sett pengene i aksjefond og lag en uttaksavtale på f. eks 0,5% av innestående beløp pr måned. Da vil du til å begynne med få 5000 i måneden, men det vil sannsynligvis øke etterhvert og gi deg en god ekstrainntekt hele livet. http://www.skagenfondene.no/om_fondssparin...e/uttaksavtale/ Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Hmm... intressant. Det med leilighet er vel det smarteste? Men vil ikke markedet alltid hoppe og synke? Så det er vel aldri noe krise? Er jo bare å vente? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ettersom du ikke er myndig vil overformynderiet ta over kontrollen av pengene til du fyller 18. Pengene er dine, men det er feilaktig som du hevder at du kan bruke dem på hva du vil. Heller ikke foreldrene dine kan dette. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Kjøp aksjer i Statoil. Du får mer penger i form av at aksjene stiger, og du får penger å bruke på masse sjokolade utbetalt ved utbytte. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ettersom du ikke er myndig vil overformynderiet ta over kontrollen av pengene til du fyller 18. Pengene er dine, men det er feilaktig som du hevder at du kan bruke dem på hva du vil. Heller ikke foreldrene dine kan dette. 8928885[/snapback] Gledesdreper Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hmm... intressant. Det med leilighet er vel det smarteste? Men vil ikke markedet alltid hoppe og synke? Så det er vel aldri noe krise? Er jo bare å vente? 8928827[/snapback] Et sted å bo trenger alle, så det bør være førsteprioritet for de fleste. Men sett at du sitter med leilighet og en million i lån, og plutslig vinner en million. Da ville jeg ikke ha betalt ned lånet, men satt pengene i fond siden de over tid har gitt bedre avkastning enn det du betaler i renter på et boliglån. Du kan da betale ned lånet med å ta ut penger fra aksjefondet, og sitte igjen med en bra slump penger den dagen lånet er nedbetalt. Usikkerheten ved å være i aksjemarkedet skremmer desverre altfor mange fra å sette sparepengene sine der. For de av oss som ikke ønsker (eller har nok kunnskaper om markedet) til å satse på enkeltaksjer, er aksjefond et godt alternativ. Jeg har endel penger i fond, og de siste årene har verdien av mine fond økt mer enn det jeg tjener på jobben. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Sett de i banken, lev fett på renten:) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ettersom du ikke er myndig vil overformynderiet ta over kontrollen av pengene til du fyller 18. Pengene er dine, men det er feilaktig som du hevder at du kan bruke dem på hva du vil. Heller ikke foreldrene dine kan dette. 8928885[/snapback] Gledesdreper 8930625[/snapback] Han er ikke gledesdreper. Han bare påpeker fakta! Generelt. Den beste avkastningen får du ved å betale inn på lån (trådstarters 25-års eksempel). Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 finn den banken med mest rente, og sett det inn der, for å så leve slik du hadde gjort om du ikek hadde fått en mill. Tilslutt tar du ut milionen, + renta og lever det gode liv. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 finn den banken med mest rente, og sett det inn der, for å så leve slik du hadde gjort om du ikek hadde fått en mill. Tilslutt tar du ut milionen, + renta og lever det gode liv. 8935926[/snapback] I stedet for så mye annet han kunne gjort for å tjene mye mer? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Sånn for å spøke litt til side, om du plutselig får 1 million som 17-åring, så kommer overformynderiet og tar de til du blir 18 . Med god rente riktignok. EDIT: Det var allerede sagt ja, hehe. Jeg opplevde dette selv da jeg fikk etterlattepensjon utbetalt når jeg var 16. Endret 24. juni 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 finn den banken med mest rente, og sett det inn der, for å så leve slik du hadde gjort om du ikek hadde fått en mill. Tilslutt tar du ut milionen, + renta og lever det gode liv. 8935926[/snapback] I stedet for så mye annet han kunne gjort for å tjene mye mer? 8936227[/snapback] Jaja, sett det inn et sted uten risiko for tap, men med høy gevinst, så lat som om man ikke har vunni en driit. Så tar man det ut når man VIRKELIG trenger det. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Sett pengene i aksjefond 100% agree. Jeg doblet mine penger på 3 år takket være odinfond. Det betyr fra 1 million til 2 det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå