FS87 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei! Er det noen store ulemper ved å sveise diff sperre? Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Spørs på bruken! til det daglige blir bilen ubrukelig... bare litt enkelt... når du kjører i en sving vil det ene hjulet få en lengre vei og rulle enn det andre. Finn fram et ark og en passer og teng 2 ringer i forskjellige størrelser, den ytterste ringen har mye lengre vei/avstand og gå. når du sveiser sperra vil hjulene gå likt, det vil resultere i at innerhjul vil spinne eller at ytterhjul bremser i en sving. ugunstig på motorvei, u-sving osv, men vanvittig morro på is,grus, legge brei f.eks Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg merka ca ingenting ved motorveikjøring eller generell kjøring på landevei, så lenge det ikke var snakk om 90graders svinger eller krappere. I byen, med litt krappere svinger i lav fart kan man merke litt skriking/hyling/hopping. Lukeparkering blir jo litt av en seanse da Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hehe, Erik har prøvd det selv ser jeg. Det har jeg også. 2 år kjørte jeg til og fra jobb, litt cruising, et par langturer og fikk prøvd meg på Rudskogen, Vålerbanen og Arctic Circle Raceway med en Sierra IS med turbo og bl.a beinsveisa diff. Som tidligere nevnt merkes det i brå svinger i lav hastighet. Slippterskelen blir litt bråere om du f.eks tar en aldri så liten powerslide ut av en rundkjøring. Ellers er ESAB-sperre greit brukelig på gata, selv om en skikkelig diffbrems er bedre. For lek og vass kjøring med litt pulver og baktrekk ville jeg heller kjørt med sveisa diff enn helt åpen. Lenke til kommentar
Volvomafian Skrevet 6. januar 2020 Del Skrevet 6. januar 2020 Kan og komme ut for å knekke stikkakslingene, då har du litt arbeid foran deg viss den knekker langt inne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå