Gjest Slettet-xHHpelJc Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg fant ikke en lignende tråd da jeg søkte, så jeg tar meg friheten til å spørre. Hva er / hvor kan jeg finne piratkoperingslovene i Norge? Hvilke lover og regler gjelder for anskaffelse, forbruk og videre distribuering av slikt materiale? Tenker hovedsaklig på nedlastede ting som filmer, musikk og andre programmer produsert utenfor Norges grenser. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg fant ikke en lignende tråd da jeg søkte, så jeg tar meg friheten til å spørre. Hva er / hvor kan jeg finne piratkoperingslovene i Norge? Hvilke lover og regler gjelder for anskaffelse, forbruk og videre distribuering av slikt materiale? Tenker hovedsaklig på nedlastede ting som filmer, musikk og andre programmer produsert utenfor Norges grenser. 8924919[/snapback] Du finner som sagt informasjonen på http://www.lovdata.no Men du må nok lete og bla litt der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg fant frem til den siden, men skjønte helt ærlig ikke stort av hvordan jeg skulle finne frem. Piratkopiering ga ingen treff under et søk på gjeldende lover. Lurte på om noen kan dem, vet nøyaktig hvor man kan lese dem. Lenke til kommentar
salah Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg synes også Lovdata sine hjemmesider er urgamle og rotete, og ofte er det mye lettere og raskere å finne en fram en lovsamling enn å søke. Disse sidene BØR ha vært forbedret for lenge siden. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg fant frem til den siden, men skjønte helt ærlig ikke stort av hvordan jeg skulle finne frem. Piratkopiering ga ingen treff under et søk på gjeldende lover. Lurte på om noen kan dem, vet nøyaktig hvor man kan lese dem. 8925619[/snapback] Loven bruker av ulike årsaker ikke begrep som "piratkopiering" o.l. Derfor nytter det ikke å søke på "piratkopiering". Lov om opphavsrett er vel en av de mest sentrale på området: http://www.lovdata.no/all/nl-19610512-002.html Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg synes også Lovdata sine hjemmesider er urgamle og rotete, og ofte er det mye lettere og raskere å finne en fram en lovsamling enn å søke. Disse sidene BØR ha vært forbedret for lenge siden. 8925953[/snapback] Hvis du kan bruke lovdata fungerer det fjell. Det kan være litt knotete i begynnelsen, men etter å ha brukt det litt kommer du fort inn i hvordan det er lagt opp. På kontoret har vi Lovdata-DVD-en, det er fort litt mer vrient, men til gjengjeld er det mye mer omfattende enn de gratistilbudene som er på nettet. Skulle gjerne sett at de hadde en OS X-utgave også, men sist jeg sjekket var ikke det på gjørelisten deres. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Elektronisk Forpost Norge har svarene på det du trenger å vite om det temaet: http://efn.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå