tommyz Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kjøpte et SD 2gb minnekort som var forseglet av merket silicon power. Det var umulig og få kontakt med det, prøvde vista maskin, xp maskin og det jeg skal bruke den til, GPS. GPS'en låste seg når den prøver å lese kortet. Prøvde med et program som heter paragon partition manager 8.5. Det klarte å "se" kortet men sa at filsystemet var invalid. Så jeg slettet den og formatterte på nytt til FAT16. Nå viser den FAT16 "frisk" men minne er redusert til 965mb (1gb)!! Hvor ble det av resten av minne?? Partition manager kunne se at det faktisk ER 2gb kort, men etter formatteringen til FAT16 ble det 1gb hvorfor?? Gikk til butikken og byttet det da jeg ikke fant ut av det, og tror du ikke neste kort er like ille!! Har gått meg vill i jungelen av sector/head/cylinder og fil systemer. Formålet med kortet er å bruke det i MIO C520 GPS til mp3/bilder/POI. Kan noen forklare hva jeg gjør galt? guide meg i partition jungelen? Finnes det kanskje artikler på nett som omhandler dette problemet? Jeg går tom for ideer? Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Kan nok ikke svare deg på alt, men... FAT16 egnet seg greit nok til floppydisketter, men er nok ikke å anbefale til 2GB-partisjoner. Rett og slett fordi filsystemet i seg selv spiser mye av den tilgjengelige plassen. Prøv heller å formatere med FAT32. Hmm... Silicon Power? Uten at jeg kjenner merket, så høres det ut som et billigmerke for min del. Du kan jo prøve å bytte det inn i et velkjent merke. Eller kanskje butikken rett og slett har fått tilsendt en dårlig batch med kort. Lenke til kommentar
tommyz Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Har bare prøvd en gang med FAT32, kan prøve mer... Billig tror jeg det ikke er, kostet 499kr. websiden deres viser at de er litt store se www.silicon-power.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå