Dork1337 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Tok dette mens jeg lå på stranda og lekte med mitt nye kamera. Har ikke tatt noe særlig med bilder tidligere, annet enn tilfeldig knipsing nå og da, men har lyst til å lære meg mer. (derfor nytt kamera:) Jeg har tuklet litt med shadow/highlights i PS siden jeg syns forgrunnen som igrunn som er i fokus var litt i mørkeste laget. Angrer også litt på at jeg ikke fikk ryddet bort rusket i forkant. Jeg liker bildet brukbart selvom det neppe er noe premiebilde:) Mottar alle kommentarer med takk. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Fint bilde med en fin fokus, men med for mange forstyrrende elementer. Bakgrunnen blir også for dominerende. Samtidig er motivet litt for kjedelig, men du kan jo prøve deg på en såkalt "rust-effekt", som kanskje kan gjøre bildet mer spennende.. Lykke til med fotograferingen videre.. Lenke til kommentar
Dork1337 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Takk for tilbakemelding - Enig i at bildet ble litt rotete. Jeg forsøkte å fange noen diagonaler - noe jeg trolig lyktes med, men kanskje ikke så mye annet Jeg liker godt gamle rustne detaljer. Her er en annen eksponering fra den samme strandturen med mere rust. Først var jeg litt misfornøyd med den nesten horisontale planken øverst i bildet, men jeg tror kanskje bildet hadde blitt kjedelig (eller ennå mer kjedelig) om den ikke var der. EOS400D AV:1/60 TV: 6.3 46mm Iso:100 Nettopp vært og handlet meg ett nytt objektiv istedenfor kit objektivet som fulgte med kameraet mitt. - Sigma 28-60/2.8 Gleder meg veldig til å prøve det ut. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Når jeg ser på bildene tenker jeg at jeg gjerne ville sett mer. Sett hva det egentlig er tatt bilde av. Nå står jo jeg her og ønsker ett annet bilde, og det blir vel litt feil.. Det øverste bildet likte jeg best av disse to. Jeg liker fokusen og fargen på kjettingen som ligger der. Som du sier selv kunne kanskje noe av rusket foran vært borte. Det nederste bildet syns jeg blir for trangt. Kanskje det kunne vært bedre om ikke bakgrunnen ble sånn delt som det ble. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå