Knutmoen Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg har formatert c: på min harddisk og har dermed ikke noe opertivsystem på den. Når jeg da prøver å få installert windows på den igjen får jeg ikke starta harddisken. Hardisken reagerer, men den starter ikke helt. Er den ødelagt? Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Hei 4 ting jeg gjerne skulle vist før jeg 'kanskje' kan hjelpe deg: Hvilket hovedkort ? Hvilken HD (F.eks. Ultra 100 disk) ? Hvilken Windows versjon er det du prøver å installere (98, 2000) ? Har du hatt denne Windows versjonen installert i maskinen tidligere, eller er det oppgradering på gang? Har du mao installert denne versjonen før uten problemer. Rune Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 14:29, Knutmoen skrev:Jeg har formatert c: på min harddisk og har dermed ikke noe opertivsystem på den. Når jeg da prøver å få installert windows på den igjen får jeg ikke starta harddisken. Hardisken reagerer, men den starter ikke helt. Er den ødelagt? Hvilken komponenter du har er alt sjekk å oppgi. :smile: Hva mener du med at harddiske ikke vil starte? Hva slags feilmedling får du? Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 En ting jeg glemte å nevne: Kan rett og slett være så enkelt at du ikke har aktivert [boot up] for cd-rom i bios. Om du da prøver å starte maskina/installasjonen med cd-rom plata i. Det samme gjelder sef for floppy, om du sitter og sliter med en oppstartsdiskett. Rune Lenke til kommentar
Knutmoen Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 14:53, Kina bill skrev:Hei4 ting jeg gjerne skulle vist før jeg 'kanskje' kan hjelpe deg:Hvilket hovedkort ?Hvilken HD (F.eks. Ultra 100 disk) ?Hvilken Windows versjon er det du prøver å installere (98, 2000) ?Har du hatt denne Windows versjonen installert i maskinen tidligere, eller er det oppgradering på gang? Har du mao installert denne versjonen før uten problemer.RuneJeg har et Abit KT7A Hovedkort for Socket A VIAKT133A, ATA/100, ATX (hehe)Harddisk: IBM Deskstar 40GB IDE 7200RPM ATA/100 harddisk 60GXP / Jeg prøver å installere windows 98, jah, jeg har hatt windows 98 på denne hardisken før. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Har aldri rota med Abit korta. Og siden du installerer 98 er det (normalt) ikke noe ultra 100 driver problem heller. Siden du allerede tidligere har installert Win 98 uten problemer, kan det hende det er inntillinger i bios som er problemet. Har du prøvd å sette innstillingene til default? Sjekka du om maskina også booter på cd rom’en? Uansett, ta deg en tur innom dette forumet. Her er det garantert hjelp/tips å få. http://www.athlonmb.com/vb/forumdisplay.php?forumid=7 Rune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå