okasin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Har kjøpt meg et slikt ip-kamera fra en netthandel. Kameraet har innbygget en enkel server.. Det var lett å sette opp og sender bilder til mail adressen min.. men så ser jeg den har mulighet til å sende bilder via ftp.. og jeg kunne tenke meg å ha bilder til min hjemmeside, feks at bilde oppdaterte seg feks hvert minutt (det er enkelt å sette dette opp i kameraet), men hvordan får jeg bilde opp på hjemmesiden? Kanskje dette temaet er i feil forum.. men prøver likevell! Må det skrives noe i html? Bruker Frontpage.. (jada, jeg vet at det er langt fra det beste programmet.. men det fungerer for meg ). Eller finnes det en funksjon i Frontpage, som gjør dette enkelt? Håper på svar, for om 14 dager drar jeg nedover mot sydligere strøk.. kunne tenke meg å å ha tilgang på bilder fra hjemmet uten å ha hele mailen fylt med 1000vis av mailer fra kameraet.. Endret 22. juni 2007 av okasin Lenke til kommentar
nets Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Du skal ikke trenge noe mer enn en vanlig img tag for å vise bildet, kameraet vil jo evt. overskrive bildet vert 10 min f.eks. Hvis den lagrer med dato visning trenger du et slags script for å alltid vise nyeste bilde. Og hvis du har overskrivningsmetoden så er det lurt å ha et PHP / HTML refresh script. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Du skal ikke trenge noe mer enn en vanlig img tag for å vise bildet, kameraet vil jo evt. overskrive bildet vert 10 min f.eks. Hvis den lagrer med dato visning trenger du et slags script for å alltid vise nyeste bilde. Og hvis du har overskrivningsmetoden så er det lurt å ha et PHP / HTML refresh script. 8924789[/snapback] okey.. takk skal du ha !! Da skal jeg prøve det !! Lenke til kommentar
nets Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) En side som kjører et slikt opsett med nyeste bilde er her: http://tryte.homeip.net/ Er en faren til en kamerat av meg, han bruker noe programvare som fulgte med kameraet vistnok. Han har også en stilig værstasjon Les mer her om teknisk info om kameraer osv: http://tryte.homeip.net/teknisk.htm Endret 23. juni 2007 av Nets Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå