Gå til innhold

ip kamera til min hjemmeside


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et slikt ip-kamera fra en netthandel. Kameraet har innbygget en enkel server.. Det var lett å sette opp og sender bilder til mail adressen min.. men så ser jeg den har mulighet til å sende bilder via ftp.. og jeg kunne tenke meg å ha bilder til min hjemmeside, feks at bilde oppdaterte seg feks hvert minutt (det er enkelt å sette dette opp i kameraet), men hvordan får jeg bilde opp på hjemmesiden? Kanskje dette temaet er i feil forum.. men prøver likevell!

Må det skrives noe i html? Bruker Frontpage.. (jada, jeg vet at det er langt fra det beste programmet.. men det fungerer for meg :hmm: ).

 

Eller finnes det en funksjon i Frontpage, som gjør dette enkelt?

 

Håper på svar, for om 14 dager drar jeg nedover mot sydligere strøk.. kunne tenke meg å å ha tilgang på bilder fra hjemmet uten å ha hele mailen fylt med 1000vis av mailer fra kameraet..

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke trenge noe mer enn en vanlig img tag for å vise bildet, kameraet vil jo evt. overskrive bildet vert 10 min f.eks. Hvis den lagrer med dato visning trenger du et slags script for å alltid vise nyeste bilde.

 

Og hvis du har overskrivningsmetoden så er det lurt å ha et PHP / HTML refresh script.

Lenke til kommentar
Du skal ikke trenge noe mer enn en vanlig img tag for å vise bildet, kameraet vil jo evt. overskrive bildet vert 10 min f.eks. Hvis den lagrer med dato visning trenger du et slags script for å alltid vise nyeste bilde.

 

Og hvis du har overskrivningsmetoden så er det lurt å ha et PHP / HTML refresh script.

8924789[/snapback]

 

okey.. :) takk skal du ha !! Da skal jeg prøve det !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...