Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg vet fint lite om data, tenker jeg å overlate det til de som kan det.

Saken er at jeg trenger, i underkant av 10 epost-kontoer der man får en slik adresse som: [email protected]/com.

Hvilke firmaer tilbyr opsett av dette til en god pris? Jeg må også ha det slik at eposten kan leses via en vanlig webleser, som explorer slik jeg har forstått det, fra hele verden.

Når det er sagt, hvis dette er en smal sak. Kan jeg gjerne ta jobben i egne hender og spare litt penger. Jeg har imidlertid ikke tenkt å sette meg inn i dette, og kjøpe en masse bøker om temaet for å få det til. Enda det kunne vært aldri så festelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strålende, men jeg behøver vel ikke konfiguere e-post serveren selv? Jeg har ingen anelse om hvordan en gjør det, men en primitiv hjemmeside skal jeg nok klare.

Logger man inn på epost-kontoen via f.eks. loopback?

Eller kan man logge inn fra selskapets hjemmeside?

Sistnevnte ville vært å foretrekke, da det blir lettere for de ansatte.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Dette er en veldig enkel sak.

Kjøp et domene, kan gjøres veldig mange steder. Det som er avgjørende er seriøsiteten/oppetiden.. Active24.no er et alternativ.

for å finne et domene som er ledig, kan du gå på samme webside,og sjekke om det du ønsker å ha etter @ er ledig.

Det vanlige er jo @xxxxxxx.no i norge, men kan også benytte mange andre .com/.as.biz... ja rimelig mange.

Hvis du ønsker å lage hjemmeside, da trenger du webhotell. (er ikke et must for å ha epost)

Det er forholdsvis "komplisert" å drifte e-postserver selv, så de fleste kjøper e-postadresse kapasitet hos en leverandør som blant annet active24.no.. Da knytter man sitt domene opp mot deres e-post (og evt webhotell)

Hvis man bestiller e-post hos sånne som dem, får man tilgang til en webside hvor du kan opprette forskjellige e-postadresser.

Du kan velge hva du vil forran domenenavnet ditt. [email protected]

Hver enkelt e-postadresse får da et eget passord.

Da kan denne settes opp i outlook/outlook express for å enklere lese den. Evt kan du logge inn på websiden til leverandøreren og taste inn ditt brukernavn /passord, og dermed kunne lese/sende e-post derfra.

De som sender/mottar mye e-post bruker alltid Outlook eller tilsvarende verktøy for å lese/sende e-post..

Lenke til kommentar
Strålende, men jeg behøver vel ikke konfiguere e-post serveren selv? Jeg har ingen anelse om hvordan en gjør det, men en primitiv hjemmeside skal jeg nok klare.

Logger man inn på epost-kontoen via f.eks. loopback?

Eller kan man logge inn fra selskapets hjemmeside?

Sistnevnte ville vært å foretrekke, da det blir lettere for de ansatte.

8926644[/snapback]

Du kan sette opp en "forward" så mail.dittfirma.com går til webmail, f.eks. Det skal ikke være noe problem.

Seriøsiteten til loopback er høy. Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Nets, to måneder er ingen tid for å vurdere telsys. Kan ikke si noe på kvaliteten på så kort tid som kunde. I tillegg til at firmaet er kun 1 år og 3 mnd gammelt så ville jeg ha vært skeptisk til det, spesielt når det ikke finnes tilgjenlig regnskap. Hva om det går konk?

Loopback, det har eksistert en stund. Men på siden skryter de av stiftet i 1999 (isåfall var de ca 15 år gamle). Men i følge brønnøysund så ble de først stiftet i 2003. Omsettningsvekstet bekrefter også dette, siden de burde ha betydelig større omsetning om firmaet hadde vært aktivt som et personlig foretak før den tid. Uannsett så basert på omsetningen så er den for liten til at jeg hadde satset på de i bedrift sammenheng (ca 426000 i 2005, 119000 i 2004).

Hadde ikke dette vært Hardware Bedrift så hadde det vært noe annet, men for en bedrift er min personlig mening at en bør satse på de store og forhåpentligvis seriøse. F.eks. Active24, Telenor, etc. Koster litt mer, men en har iallefall tryggheten om at de ikke forsvinner før du har fått tid til å flytte over til en ny leverandør, samt de BØR ha råd til å designe en mer stabil og robust løsning.

Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv:

I løpet av de 2 månende jeg har vert kunde så har jeg ikke hat noen problemer.

Har aldri sagt de er noe selskap man skal satse på. Men personelig så så har jeg erfart at de svarer raskt på mail osv.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Med fare for å bumpe en gammel tråd, mener jeg at dette er nødvendig for trådens innhold

Jeg har testet Zimbra fra Telsys, den var veldig bra og pen å bruke. Den har et ajax-interface som gjør at man slipper å reloade siden. Anbefales til de som vil ha en skikkelig epostløsning

:)

Når det gjelder bedriften telsys tror jeg de har vokst seg større, og at meningene over ikke bør taes hensyn til lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...