Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Honda Civic, trenger råd.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde tidligere en tråd angående kjøp av Mercedes 124, men ombestemte meg pga. alder på bilen i tillegg til en del kostbare reparasjoner som måtte gjøres.

Har vært å sett litt på Honda Civic fra midten av nittitallet (den typen som er fra 92- tror jeg det er) 2-dørs coupé. Tenker først og fremst på en 1,6 liter, men hvis jeg finner et meget bra tilbud på V-tec e.l. skal det vurderes òg.

Er det mye feil med disse bilene?

Hvor mye må jeg regne med å betale?

Mye verditap?

Dyr forsikring?

Er det generelt mye rustproblemer eller andre problemer med dem?

Bensinforbruk?

Andre vesentlige ring jeg bør vite om?

Småting som lakkskader, overflaterust, små elektriske feil osv. kan jeg fikse selv, men det er værre med motorfeil o.l.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg egentlig anbefale deg en W124 fra midten av 90-tallet istedet. Civic har dyrere deler i forhold til Mercedes, noe som kan bli rimelig irriterende i lengden. Husk at W124 ble designet i 1986, og bilen fortsatte til 1996. Det er nok ikke uten grunn;) De to siste årene får du en så og si feilfri bil.

Lenke til kommentar
Jo, men den jeg så på (230 coupé 1990) lå på 45 laken, med knust frontrute og en del smårust. Ser man får Civic fra rundt 1992 for rundt 30 laken, uten dette. :)

Tipper Civicen er mer økonomisk i drift, eller tar jeg feil nå? :)

8924653[/snapback]

Men om du ikke kjøper CE, men E, så kan du godt få en 220 (150HK) 95-modell for under 60.000,- Anbefaler deg det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette blir som å sammenligne epler og poteter, du må selv velge hvilken bil du liker. Har ikke hatt Honda selv, men vi har hatt et par Civic i familien. Veldig driftssikre, god kvalitet på mekanikk bortsett fra drivakslene. Dyre deler, setene er for "små" til å passe alle. Gode kjøreegenskaper, morsomme, nesten som go-cart. Litt lav under, subber nedi når du kjører inn i f.x. en smørehall (begge hadde original høyde, ikke senket). Noe utsatt for rust, men litt sikkert bedre på de nyere årsmodellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...