Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[trolig LØST] Svart skjerm etter bytta CPUvifte ++

Anbefalte innlegg

Hei,

Ok... jeg angrer nå! Jeg mener det... vær gang jeg har tatt oppi data-en så har det gått gæli! Jeg skal på ferie, og vil at den skal funke før jeg drar :(.

Ok... broren min kjøpte seg nye pc.. bedre cpu enn meg core 2 duo greier.. men han hadde kjøpt ny cpuvifte.. så jeg stjal den han hadde. Jeg putta den på... og jeg har fulgt en guide her på forumet om å ta av lukket som klemmer på cpu en, så jeg bare la vifta på. Også... starter jeg... hm.. ikke noe funker.. jeg tar opp igjen å sjekker.. oi.. cpuen lå på skrå!! :ohmy: ok.. så jeg satt den på plass, og starta! woi! ting starta.. det sto at cpu hadde blitt bytta el på skjermen. så trykk f1.. jeg gjør så.. og da bare står den der! Jeg husker ikke hva det sto.. tror det sto "detecting array". Jeg restarta, ting så mer normalt ut nå, den skal nærme seg det å starte windows.. da bare får jeg beskjed om at det mangler en fil så jeg skal putte i windows cd-en og trykke R! repair.. jeg prøver å starte den på nytt men da var den bare ustabil, noen ganger funka skjermen, andre ganger ikke! den jobber ikke heller virker det som. Så jeg tok opp cpu vifta igjen, la på lukke til cpuen, så ting sitter! klapper sammen og prøver videre, funker noen ganger, andre ganger ikke...

Så den funker noen ganger, andre ganger ikke! Ustabil, rekker aldri windows! Egentlig bare svart skjerm på slutten nå! :(

Hva gjør jeg? Hva gjør jeg for å skjønne hva som har gått til hell... akkurat nå?

EDIT:

Ting går som det skal! Den høres helt normal ut når den starter.. vifter starter i samme rekkefølge som før! Men nå jobber ikke hdden høres det ut som... det lyser ihvertfall ikke....

EDIT 2:

Relevante pc-deler(?):

- Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

- Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

- Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

- 1 XFX GeForce 8800GTS 530M 640MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,530/1700Mhz

EDIT 3:

Jeg har prøvd et annet skjermkort! Det funka heller ikke, ikke noe bilde...

EDIT 4:

Jeg har lest litt... også... jeg plugga ut, ram, cd-rom og hd! Også starta jeg... da begynte den å pipe: langt, kort, kort hele tiden. Jeg slo av.. putta inn en ram brikke. Oi! da kom det bilde! og alt gikk fint forbi bios greiene. Men det var ikke noe hd, så den bare sto en strek å blinka til slutt. Etterpå stappa jeg hdden i. Same shit! Også, dro jeg ut hd-en og prøvd å se om det funka igjen. DA FUNKA DET IKKE LENGER!! Jesus... blir så oppgitt nå! Kan det være CPU som har blitt rar i hodet? :cry:

EDIT 5:

Jeg er desperat, så jeg kommer med alt som har skjedd! Jeg dro ut den kabelen som er plugga i hovedkortet fra PSU. Den 4-pinners greia, som gjør at når den IKKE er i, så slår pcen seg med engang av når du prøver å starte den. Jeg dro den ut, starta.. pcen kjører hele veien. Men den viser ikke noe skjer, og den jobber ikke. Den piper heller ikke noe.

Tusen takk for alle hjelp!

Endret av Beethoven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror problemet er løst! Jeg dro kabelen som gikk til cdrommet! Da funka alt! Jeg putta den inn igjen... og nå kjører alt stabilt hele tia! Noe er korrupt på windows står det! men alt er stabilt! nå skal jeg formatere å håpe på det beste! takk :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...