Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med oppstarting av maskin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp ankommet et lan og nå setter pc'n seg i vranglås. ^^ Når jeg kobler til strømmen, vil ikke dataen starte i det hele tatt. Jeg har et LCD display m/ lyd koblet til, og lyden slår seg av og på hele tiden (pip-pip-pip-pip), akkurat som om strømmen blir slått av og på kontinuerlig. Har hatt dette problemet før, og da har jeg bare latt den stå med denne lyden på i ca 15-20 minutter max, men nå har vi sittet her i godt over 2 timer.

What to do? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

vil du ha hjelp så får du nesten gi oss mer informasjon.

Det er SVÆRT vanskelig å finne en feil når du gir så lite info. Vi prøver liksom å tenke oss frem til det logiske svaret på problemet, evt at vi har kjenskap til det fra før. Med så lite info blir det bare en gjette-konkurranse og da tar ting veldig lang tid.

Det du må fortelle oss er : (Merke og modell)

Hovedkort

PSU

CPU

RAM

HDD

GFX

+ alt annet snacks du måtte ha i kabinettet ditt.

Da er det lettere å gi den hjelpen du trenger.

Mvh,

Beej80

EDIT: Skrivefeil

Endret av Beej80
Lenke til kommentar

Hovedkort: Asus A8N SLI Deluxe

PSU: bZerk 500W (http://www.microplex.no/product.aspx?pid=BZ500W812BR&mcat=c346)

CPU: Amd Athlon 64 3500+ 2,2 Ghz

RAM: 1024 mb Corsair Value S Pc3200

HDD: Western Digital 80GB (IDE) 7200 rpm

GFX: GeForce 6800 LS 256 MB (tror det er LS..) PCI-E.

Kabinett: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=B...0BBNF&mcat=c432

Når man setter inn strømmen i PSU'n skjer det ingenting, uansett hva man gjør, MEN: LCD displayet står og blinker samt lyden som jeg snakket om isted piper. (Du kan se displayet etc i kabinettlinken..). Jeg vet ikke helt hvorfor dette skjer, men det skjer hver gang jeg har flyttet på pc'n. Etter den har blitt normal etter pipingne og blinkingen èn gang etter flytting av pc, fungerer den som vanlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...