Nissen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg rydda hjemme idag, og fant fram til en hau med gamle disketter og cd-er som inneholdt steingamle spill-klassikere som Commander Keen, Zak McKracken, Maniac Mansion, Indiana Jones +++ Selvfølgelig har jeg svært lyst til å installere disse spillene å spille de litt mens jeg mimrer fra gamle dager. Problemet er bare at dette får jeg ikke til, og problemet er sannsynligvis at datamaskinen er for rask (2,5 GHz, GeForce 7900 GTX, 2gb ram, osv...). Det jeg lurer på er: Finnes det et program som er i stand til å få spillet til å "tro" at maskinen min er en gammel 486, slik at det blir mulig å kjøre disse gamle spillene gjennom dette programmet? Finnes det evt. andre mulige løsninger innen å få spilt gamle spill på nye, kjappe maskiner? Endret 23. juni 2007 av Nissen Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg rydda hjemme idag, og fant fram til en hau med gamle disketter og cd-er som inneholdt steingamle spill-klassikere som Commander Keen, Zak McKracken, Maniac Mansion, Indiana Jones +++ Selvfølgelig har jeg svært lyst til å installere disse spillene å spille de litt mens jeg mimrer fra gamle dager. Problemet er bare at dette får jeg ikke til, og problemet er sannsynligvis at datamaskinen er for rask (2,5 GHz, GeForce 7900 GTX, 2gb ram, osv...). Det jeg lurer på er: Finnes det et program som er i stand til å få spillet til å "tro" at maskinen min er en gammel 486, slik at det blir mulig å kjøre disse gamle spillene gjennom dette programmet? Finnes det evt. andre mulige løsninger innen å få spilt gamle spill på nye, kjappe maskiner? 8923481[/snapback] vet ikke om det funker på alle slags spill, men jeg husker jeg brukte ScummVM for å spille Beneath a Steel Sky på min et år gamle Asus laptop i vår. sjekk det ihvertfall ScummVM Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Installer programmet på vanleg måte. So må du gje Windows beskjed om at dette programmet skal køyrast i t.d. windows 98 - kompatibiltet. Det gjer du gjennom å gå til program-mappa, høgreklikke program-ikonet og velge >Egenskaper. Ei av dei 4 fanene der har navnet "Kompabilitet". Under K.-modus huker du av for "Kjør dette programmet i kompabilitetsmodus for" og so velger du den windows-versjonen du meiner er korrekt. Klikk "Bruk"-knapper og forsøk å sjå om programmet fungerer. Lykke til! Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg kan også anbefale DOSBox. Har hørt om mange som synes det er bra, men jeg fant aldri ut selv hvordan det skulle brukes. Trenger du flere gamle spill, kan jeg anbefale Best Old Games. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 DOSBox er knotete, men du kan installere frontends som gjør det mye enklere i bruk. Jeg bruker D.O.G som du finner på nedlastingssidene . Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 DOSBox med D.O.G fungerer perfekt, og Best Old Games går rett i "Favoritter" Prøvde meg med ScummMV, og det funka bra på de spillene det står det fungerer på, men det gikk ikke så bra med commander keen etc. Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå