Gå til innhold

Kritikk av makrobilde

andm

Anbefalte innlegg

Det er ikke godt å si hva dette er for noe, men jeg synes resultatet ble fascinerende og en anelse tøft. Pek på alt som er dårlig og bra. Jeg er ingen fan av rammer, men av en eller annen grunn snek det seg en ramme på bildet, nei og nei.

post-23246-1182536627_thumb.jpg

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at du gidder å legge ut data, slik at vi slipper å måtte sjekke exif for å finne det ut. God service, kalles det.

Bare på grunn av det så er dette det beste bildet i verden. Nesten.

Jeg er jo ingen macro-fantast. Selv om mitt første objektiv var en micro-nikkor, så har jeg faktisk aldri tatt et selv. Likevel synes jeg det er fint å se på hva andre får til. Siden jeg er mer en Nechwey-type (hvit skjorte stående oppreist ved fronten), så vil jeg helst ikke skitne til knærne. Derfor imponerer dere gutter og jenter meg.

Det gjelder i og for seg også dette bildet. Uten å påstå at jeg har peiling, så vil jeg si at dette er et godt bilde. Den litt merkelige dof'en er svært tiltalende, og det er også de duse, men freshe fargene. Det er i det hele tatt et bilde som jeg hadde hengt opp på kjøkkenet, hvis du hadde gitt meg det til jul. Dekorativt er det, og rammen passer faktisk også, selv om den er i det litt feiteste laget.

Ps: Vi er halvveis til jul nå. Pengegaver er lette å gjemme i et innrammet bilde.

Lenke til kommentar
Jeg syns du mangler et punkt som er skarpt, nå er det mer et abstrakt bilde.

8927170[/snapback]

Det er vel akkurat det det er. (Punkt på "armene" i et visst fokusplan er forresten skarpe, men det synes ikke så lett i denne oppløsningen.) Jeg har et annet bilde med denne blomsterkjernen i fokus i stedet, men jeg fant ikke det bildet interessant.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar

Et godt abstrakt bilde, og jeg er ikke enig i Marius' meninger. Alle bilder trenger ikke et fokuspunkt, og heller ikke alle bilder trenger å være 110% spennende og oppsiktsvekkende. Her støtter jeg pybalto og trådstarter (ostekjeks). Jeg liker bildet, og det er meget bra fanget. Som trådstarter også nevner, er bildet fascinerende å se på.

Joda, mange har den vanen å foretrekke at ihvertfall noe er fokusert i et bilde, men personlig har jeg virkelig sansen for slike abstrakte bilder som dette. Det skiller seg ut i mengden, og får deg fenget.

Et meget bra bilde, ostekjeks.. :fun:

Lenke til kommentar
Et godt abstrakt bilde, og jeg er ikke enig i Marius' meninger. Alle bilder trenger ikke et fokuspunkt, og heller ikke alle bilder trenger å være 110% spennende og oppsiktsvekkende. Her støtter jeg pybalto og trådstarter (ostekjeks). Jeg liker bildet, og det er meget bra fanget. Som trådstarter også nevner, er bildet fascinerende å se på.

Joda, mange har den vanen å foretrekke at ihvertfall noe er fokusert i et bilde, men personlig har jeg virkelig sansen for slike abstrakte bilder som dette. Det skiller seg ut i mengden, og får deg fenget.

Et meget bra bilde, ostekjeks.. :fun:

8931293[/snapback]

Husk at trådstarter sier det er et blomsterbilde, og ikke et abstrakt et. Så defor må man gå ut ifra at det er et blomsterbilde. Når de så tenker at det heller passer som abstrakt, kommer det nye meninger fra meg som jeg syns må gjøres for at det skal se abstrakt ut. Abstrakte bilder ligner ofte ikke på noe spesielt, men fantasien gjør at vi ser for og et motiv. Så derfor syns jeg at de ikke skaø være skarpe kanter på et slik abstrakt bilde.

Lenke til kommentar

Jeg kan for all del kalle det et abstrakt bilde, men i realiteten er det en eller annen blomst.

Enten vil du ha alt diffust, eller et eller annet fast fokuspunkt? Er det ditt forslag til forbedring, herr Olsen?

Lenke til kommentar

Min mening: For å kalle det et blomsterbildet, helst ha noe mer skarpt slik at man ser at det er en blomst, og ikek bare en lek med brushene i ps.

For at det skal bli abstrakt så gå over med blur på stilken hvor det er skarpt, slik at alt blir dusete.

Dog dette er min sære mening, og om du ikke liker det trenger du ike endre det for min skyld.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...