ihandela Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei, Jeg har en D-Link DIR-655 draft-802.11n ruter og vil gjerne få koblet min stasjonære PC på denne for å komme på Internett. Noen som vet hvilken løsning som er best til dette formålet? Jeg har set at D-link har en PCI løsning og en USB løsning, men jeg er ikke sikker på hvilken av de som vil gi meg best hastighet. Kanskje andre leverandører har noen løsninger som er bedre, men som selvfølgelig støtter Draft-n mhp å få maks hastighet. Noen gode råd eller tester jeg kan sjekke ut? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Min erfaring sier at PCI kort gir best hastighet, så lenge man klarer å plassere antennen fra kortet bort i fra kabinettet. Lenke til kommentar
ihandela Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Min erfaring sier at PCI kort gir best hastighet, så lenge man klarer å plassere antennen fra kortet bort i fra kabinettet. 8926396[/snapback] Takk for svar. Hvordan får jeg antennen bort fra kabinettet? Og et annet spørsmål; er det best å holde seg til samme leverandør, altså D-Link i dette tilfellet... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Det beste er ofte å holde seg til samme leverandør. Selv om det ikke skal være noe problem å bruke forskjellige leverandører i teorien. Det jeg mente med å få antennen bort i fra kabinettet er at mange kort kommer med en liten kort antenne som sitter bak på kortet. Dermed blir antennen liggende bare 1-2 cm fra metalet bak på kabinettet innimellom masse kabler. Noe som ikke akkurat gjør underverker for signalet. Det finnes antenner som sitter på en kabel på 1-1,5m som man skrur i kortet, og man kan dermed ha antennen i "fri luft" oppe på bordet. Dermed får man ofte mye bedre signal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå