Gå til innhold

Bildekritikk: Moutains. Men ikke panorama ^^

Aak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Motivet er dugelig, men jeg synes det virker litt "matt"? Det virker utvasket, har du kjørt noe spesielt filter på det, f.eks. støyfjerning?

8923725[/snapback]

Ja, du har rett i at det virker litt matt..

Prøvd å justere litt på kontraster samt shadows/highlights for å hindre dette? Fargemetningen kunne også vært skrudd et hakk opp.

Lenke til kommentar

Kom igjen, folkens, dette er et panorama. Om man lager et panorama ved å croppe et bilde, stitche eller ved å bruke et panoramakamera som Widelux, så er det et panorama. Panorama er ikke en kunstform som ble funnet opp etter pc/mac ble tatt i bruk til bilderedigering. Så lenge et bilde er mer enn 3:1 (f.eks. et negativ på 6x18 cm) så regner jeg det som panorama, og det er jeg nok ikke alene om, siden 6x18-kameraer er panoramakameraer. Ferdig med det.

Om dette er bra nok vet jeg ikke om jeg mener. Det er et flott postkort, men jeg skulle ønske meg noe mer spennende fokuspunkt. Jeg liker objekter som er litt mer nær kamera, slik at man får mer dybdefølelse. Likevel er det godkjent rent teknisk, men det er litt for mye postkort fra en norsk fjord for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...