Gå til innhold

shg.no.... Snakk om forferdelig nettbutikk!


Anbefalte innlegg

Aldri handlet fra SHG, men stiller meg kritisk til de nå ja.

Egentlige grunnen til at jeg ikke har handlet der er den rotete nettbutikken demmes, men nå fikk jeg jo en ny og bedre grunn.

Er jo uhørt at man skal kunne bli lurt på denne måten, for og ikke snakke om hvor mange som ikke har merket at det var brukt utstyr de fikk.

 

MEN, skal også være litt kritisk til trådstarter, da det er mange pr kåte mennesker ute i vår ville verden som kunne funnet på dette for gøy:/..

Ikke det at kansje du har det, men vi burde ikke ta alt for god fisk...

Men er jo flere som nevner samme problemet er så stemmer nok da;)

 

Men men anyway, skulle ønske shg hadde muligheten og svare her slik som andre nettbutikker bruker og gjøre:)

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi får håpe de "tar en Netshop" og ordner opp etter seg når det kommer ut her på forumet.

8929641[/snapback]

Men SHG HAR jo ordnet opp. De tar prosessoren i retur uten å krangle på det i det hele tatt. Den "dårlige kundeservicen", ut fra det trådstarter har skrevet, er tydeligvis at de ville vite om den fungerte eller ikke, og at de ikke sender en ny prosessor før den andre blir returnert.

 

SHG har ikke gjort noe galt her når det gjelder å ordne ting for kunden. De krangler ikke på retur, de nekter ikke kunden noen rettigheter i det hele tatt. Det er jo trådstarter selv som har valgt å sende den tilbake som reklamasjon, og ikke som en angrerettssak.

Lenke til kommentar

Senere har de sagt at jeg må opprette en reklamasjonssak, og når den er ferdig behandlet må jeg sende inn prosessoren slik at de får se på den. Deretter returnerer de en ny til meg….

 

 

Å opprette en RMA, og å få den "ferdig behandlet" tar 2-3 minutter. Du oppretter og behandler RMA selv på shg.no.

Deretter skriver du ut en lapp med RMA nummer, dine personalia og feilbeskrivelse, pakker prosessor i en eske og merker eske med RMA nummeret (veiledning står på www.shg.no). Når du sender det til dem tar det ca 2-3 dager inntil de får pakke. Legg to dager til til behandling hos dem, og da sender de en ny prosessor til deg.

Jeg hadde RMA sak denne uka, men det endte med kreditering.

Lenke til kommentar
Vi får håpe de "tar en Netshop" og ordner opp etter seg når det kommer ut her på forumet.

8929641[/snapback]

Men SHG HAR jo ordnet opp. De tar prosessoren i retur uten å krangle på det i det hele tatt. Den "dårlige kundeservicen", ut fra det trådstarter har skrevet, er tydeligvis at de ville vite om den fungerte eller ikke, og at de ikke sender en ny prosessor før den andre blir returnert.

 

SHG har ikke gjort noe galt her når det gjelder å ordne ting for kunden. De krangler ikke på retur, de nekter ikke kunden noen rettigheter i det hele tatt. Det er jo trådstarter selv som har valgt å sende den tilbake som reklamasjon, og ikke som en angrerettssak.

8930053[/snapback]

 

 

Jeg har ikke sendt inn cpu'en enda. Men skal jeg benytte meg av angreretten må jeg betale 2 nye portoer. Sende prosessoren inn til shg, samt motta en ny fra en annen nettbutikk. Jeg syns ikke dette blir rett, siden jeg mener jeg er uten feil i denne saken. At jeg skal bli utsatt for ekstra kostnader når shg har gjort en slik feil er ikke rett.

Lenke til kommentar

De følger vel loven som alle andre seriøse nettbutikker vil jeg tro. Ser ikke noe galt i det!

 

OPPGJØR OG RETURKOSTNADER VED BRUK AV ANGRERETTEN

Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som

faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og

selgeren skal ha tilbake varen.

Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved

telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og

"homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks.

postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med

mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en

erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Det dukker stadig opp nye tilfeller… Jeg tror ikke lengre det bare er tilfeldighet at kunder mottar brukte varer hos shg.no

Etter litt googling fant jeg noen linker av ”uheldige” kunder hos shg.no

http://ocnyt.dk/forum/thread.php?threadid=...f356&threadview

http://groups.google.com/group/dk.marked.p...e575af0c37f78cb

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=entry6059738

 

Jeg er nok dessverre ikke alene om og motta brukte komponenter!

Lenke til kommentar
Jeg synes Hardware.no burde kaste du på hodet ut av Prisguiden.

8944013[/snapback]

 

Så lenge de betaler for seg tror jeg nok de kan sende ut så mye dritt til kundene sine som de bare klarer uten å bli fjerna fra prisguiden. Eneste som stort sett hjelper er å spre dette budskapet videre og ikke handle der selv.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest hele tråden, må jeg si at jeg ikke ser hva SHG skal ha gjort galt.

 

Tror heller ikke du får så mye sympati på forumet ved å rake ned på bedriften sånn du gjør bj181. Fiks RMA og send den brukte tilbake til dem, så får du en ny når de får sjekket den ut. Tar ikke så lang tid.

 

Er også litt skremt over hvor mange brukere her som kommer med "nå mistet de en kunde" osv bare fordi en annen bruker blir potte sur over å ikke få tilsent ny cpu før han sender inn den som han fikk ved en feil.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest hele tråden, må jeg si at jeg ikke ser hva SHG skal ha gjort galt.

 

Tror heller ikke du får så mye sympati på forumet ved å rake ned på bedriften sånn du gjør bj181. Fiks RMA og send den brukte tilbake til dem, så får du en ny når de får sjekket den ut. Tar ikke så lang tid.

 

Er også litt skremt over hvor mange brukere her som kommer med "nå mistet de en kunde" osv bare fordi en annen bruker blir potte sur over å ikke få tilsent ny cpu før han sender inn den som han fikk ved en feil.

8944121[/snapback]

 

 

Selvsagt har de gjort noe galt ved å sende ut brukt datautstyr. Ved litt googling har jeg funnet gjentatte ganger at shg har sendt ut brukt pc utstyr. Er ikke dette galt?

 

Da er det selvsagt på sin plass at dette temaet belyses her på hardware og andre forum, slik at også andre kan stille seg spørsmålet før de handler nytt / brukt pc-utstyr….

 

Når man endelig har bestemmer seg for å gå til anskaffelse av nytt datautstyr, og sitter hjemme og gleder seg til å åpne pakken, da er skuffelsen og fortvilelsen stor når det første man møter er en sunnrevet eske med en brukt gjenstand inne… Hvis man ønsker brukte gjenstander da tar man heller turen innom qxl.no, finn.no, bruktmarkedet etc…

Lenke til kommentar

Jeg har brukt SHG mange ganger og jeg er kjempe fornøyd. Om du har fått et produkt du ikke er fornøyd med burde det bli ordnet, men...

 

De VELDIG få som er missfornøyde får alltid MYE større oppmerksomhet en de fornøyde TIL SAMMEN.

 

Du ser ikke meg posten "SHG.no knallgod, billig og rask nettbutikk!" thread :)

 

SHG kommer fortsatt til å ha meg som kunde. Hell, jeg har en bestilling inne akkuratt nå på 3-4000 og jeg har ingen bekymringer :)

Lenke til kommentar
Jeg har brukt SHG mange ganger og jeg er kjempe fornøyd. Om du har fått et produkt du ikke er fornøyd med burde det bli ordnet, men...

 

De VELDIG få som er missfornøyde får alltid MYE større oppmerksomhet en de fornøyde TIL SAMMEN.

 

Du ser ikke meg posten "SHG.no knallgod, billig og rask nettbutikk!" thread :)

 

SHG kommer fortsatt til å ha meg som kunde. Hell, jeg har en bestilling inne akkuratt nå på 3-4000 og jeg har ingen bekymringer :)

8944590[/snapback]

 

 

Ok!

Kanskje dette gir deg bekymring!

 

http://itpro.no/supportforum/index.php?act=ST&f=97&t=29700

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=526854

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...