Gå til innhold

shg.no.... Snakk om forferdelig nettbutikk!


Anbefalte innlegg

Da jeg fikk pakken hjem fra shg.no, og åpnet den ble jeg meget overasket. Den nye prosessoren som jeg hadde kjøpt viste seg at det var en gammel brukt prosessor. Emballasjen var revet i stykker, og man så tydelig tegn på prosessoren at den var brukt (hadde gammel kjølepasta på). Samt at kjølepastaen på prosessor viften viste tydelig tegn på å være brukt. (se bilder)

 

Jeg tok deretter kontakt med shg.no for å høre hvordan dette kunne skje. Da fikk jeg sjokk nummer to. Det var ikke deres feil at jeg hadde fått en brukt prosessor til prisen av ny, og om prosessoren ikke virket spurte de. Hva har vel det med saken om prosessoren virker eller ikke? Spurte jeg. Hvis man kjøper seg en brukt Lada så virker jo den også, men man betaler ikke ny pris for en brukt Lada selv om den virker….. De skjønte rett og slett ikke hvorfor det var så om å gjøre for meg at prosessoren skulle være ny, så lenge den virket som den skulle.

 

De kunne jo selvsagt bytte denne brukte prosessoren i en ny, men da måtte jeg regne med å vente flere uker / måneder. Jeg måtte også sende inn den brukte førs. Med andre ord jeg skulle være uten prosessor i uker / måneder til saken var ferdig behandlet.

 

Maken til service og kundevennlighet har jeg aldri opplevd tidligere.

Snakk om forferdelig nettbutikk!

 

Saken er sendt videre til forbrukerombudet, og TV2 hjelper deg.

post-80450-1182534767_thumb.jpg

post-80450-1182534793_thumb.jpg

Endret av bj181
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dette forumet diskuterer vi sak og ikke person. 2 innlegg er slettet.

 

 

 

(FJernet masse jeg hadde skrevet)

 

EDIT: GLEM DET, jeg må lære meg å lese!

 

EDIT2: Forbrukerombudet er feil sted å sende saken, den skal sendes til forbrukerrådet.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
I dette forumet diskuterer vi sak og ikke person. 2 innlegg er slettet.

 

Dette løser du glatt selv ved å sende shg.no en mail, enhver seriøs nettbutikk kan gjøre feil, og så løse det ved å sende deg ny cpu gratis og raskt, samt betale frakten for den demobrukte tilbake igjen.

 

Kanskje du får et plaster på såret, og kanskje ikke. Dette er uansett noe jeg tror SHG ikke gjorde med vilje :).

8923307[/snapback]

 

 

 

Takk!

Jeg har allerede sendt shg.no tre mailer. JA de kunne bytte prosessoren. Men først må jeg søke om retur av produktet (reklamasjons sak), så skalle De behandle saken, så må jeg sende prosessoren til Dem slik at de får sjekket den. Etter dette skulle de sende en ny til meg.

 

Jeg har ingen mulighet til å være uten pc i så lang tid som denne prosessen tar, derfor vurderer jeg å bare installert prosessoren.

 

Dette er for dårlig service av en nettbutikk....

 

Mvh

bj181

Lenke til kommentar

Kjøpte en Samsung Tv der, da jeg fikk den var foten oppskrapt med rød maling og det var noen små riper i rammen rundt. :(

 

Uakseptabel at utstyret er brukt, sjekk det før det sendes for pokker!

 

Tok kontakt med de og fikk ordnet med retur, det kom imidlertid en ny Samsung modell ut som jeg ikke hadde fått med meg. Fikk byttet til den som atpåtil var billigere og shg betalte for retur og mellomlegget.

 

Slikt skal ikke skje, men jeg fikk byttet til meg en nyere skjerm og sparte 3000kr.

 

Var ivrig på telefonen fordi da får du ting gjort, email havner bare i en innboks som vokser med x antall mail daglig, og blir et evig rot. Ring til dem så får du fortgang i sakene. :thumbup:

 

Slik jeg har sett på prisguiden så har shg som oftest de beste prisene, bare sjekk det du får ikke har fysiske skader, hvis det skjer har du loven på din side og de skal legge ut alle kostnader du måtte få i forhold til returen/rep/erstattelse.

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar
Takk!

Jeg har allerede sendt shg.no tre mailer. JA de kunne bytte prosessoren. Men først må jeg søke om retur av produktet (reklamasjons sak), så skalle De behandle saken, så må jeg sende prosessoren til Dem slik at de får sjekket den. Etter dette skulle de sende en ny til meg.

 

Jeg har ingen mulighet til å være uten pc i så lang tid som denne prosessen tar, derfor vurderer jeg å bare installert prosessoren.

 

Dette er for dårlig service av en nettbutikk....

 

Mvh

bj181

8923443[/snapback]

 

Sa de at det enten tok uker eller måneder før du kunne få en ny? I så fall spurte du hvorfor?

At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte..

Lenke til kommentar

Har nettopp bestillt noen deler der i fra Shg.. Håper dette er et engangstilfelle :p

 

Dette er kanskje et dumt spørsmål men, du har vel ikke bestillt fra denne siden? http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321205

 

Jeg hadde tenkte å bestille en E6600 der ifra men så når jeg gikk inn på linken så stod det at det var demovare. http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321205

Lenke til kommentar
Takk!

Jeg har allerede sendt shg.no tre mailer. JA de kunne bytte prosessoren. Men først må jeg søke om retur av produktet (reklamasjons sak), så skalle De behandle saken, så må jeg sende prosessoren til Dem slik at de får sjekket den. Etter dette skulle de sende en ny til meg.

 

Jeg har ingen mulighet til å være uten pc i så lang tid som denne prosessen tar, derfor vurderer jeg å bare installert prosessoren.

 

Dette er for dårlig service av en nettbutikk....

 

Mvh

bj181

8923443[/snapback]

 

Sa de at det enten tok uker eller måneder før du kunne få en ny? I så fall spurte du hvorfor?

At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte..

8923482[/snapback]

 

 

Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. Senere har de sagt at jeg må opprette en reklamasjonssak, og når den er ferdig behandlet må jeg sende inn prosessoren slik at de får se på den. Deretter returnerer de en ny til meg….

 

(At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte). JA selvsagt. Men i dette tilfellet syns jeg det er litt drøyt at jeg skal bli den lidende part uten data i uker. Hadde de vært litt kundevennlige kunne de kommet med en bedre løsning. Jeg har tross alt betalt for en ny vare…

Lenke til kommentar

Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. Senere har de sagt at jeg må opprette en reklamasjonssak, og når den er ferdig behandlet må jeg sende inn prosessoren slik at de får se på den. Deretter returnerer de en ny til meg….

 

(At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte). JA selvsagt. Men i dette tilfellet syns jeg det er litt drøyt at jeg skal bli den lidende part uten data i uker. Hadde de vært litt kundevennlige kunne de kommet med en bedre løsning. Jeg har tross alt betalt for en ny vare…

8923789[/snapback]

 

Hvordan skal bedre kundebehandlig få prosessen raskere når det ikke er de som sitter på varen for øyeblikket? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ville det ikke vært mye bedre å bare bruke angrefristen, og legge med bilder og melding om at varen allerede var åpnet og brukt fra før? Da kunne du bestilt prosessoren fra en annen butikk før saken er ferdig behandlet.

Lenke til kommentar

Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. Senere har de sagt at jeg må opprette en reklamasjonssak, og når den er ferdig behandlet må jeg sende inn prosessoren slik at de får se på den. Deretter returnerer de en ny til meg….

 

(At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte). JA selvsagt. Men i dette tilfellet syns jeg det er litt drøyt at jeg skal bli den lidende part uten data i uker. Hadde de vært litt kundevennlige kunne de kommet med en bedre løsning. Jeg har tross alt betalt for en ny vare…

8923789[/snapback]

 

Hvordan skal bedre kundebehandlig få prosessen raskere når det ikke er de som sitter på varen for øyeblikket? :dontgetit:

8923976[/snapback]

 

 

Greier ikke helt og skjønne hva du mener. Selvsagt er det shg sin feil alt dette. De selger en brukt vare, til prisen av en ny. Hvor shg får varen fra er likegyldig.

 

Bedre kundebehandling er meget enkelt. Det går an og si unnskyld, og vi sender deg en ny prosessor med en gang. Når du mottar den nye prosessoren så returnerer du den gamle uten kostnader til oss igjen…. Så enkelt er det

Endret av bj181
Lenke til kommentar
Greier ikke helt og skjønne hva du mener. Selvsagt er det shg sin feil alt dette. De selger en brukt vare, til prisen av en ny. Hvor shg får varen fra er likegyldig.

 

Bedre kundebehandling er meget enkelt. Det går an og si unnskyld, og vi sender deg en ny vare med en gang. Når du mottar den nye prosessoren så returnerer du den gamle uten kostnader til oss igjen…. Så enkelt er det

8924170[/snapback]

 

Har jeg misforstådd noe helt sinnsykt eller krever du at de sender en ny prosessor med en gang når de sier at de ikke har den på lager?

 

Jeg siterer deg igjen:

 

Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager.

 

edit: Mente du at den brukte prosessoren var sendt fra et eksternt lager?

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Greier ikke helt og skjønne hva du mener. Selvsagt er det shg sin feil alt dette. De selger en brukt vare, til prisen av en ny. Hvor shg får varen fra er likegyldig.

 

Bedre kundebehandling er meget enkelt. Det går an og si unnskyld, og vi sender deg en ny vare med en gang. Når du mottar den nye prosessoren så returnerer du den gamle uten kostnader til oss igjen…. Så enkelt er det

8924170[/snapback]

 

Har jeg misforstådd noe helt sinnsykt eller krever du at de sender en ny prosessor med en gang når de sier at de ikke har den på lager?

 

Jeg siterer deg igjen:

 

Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager.

 

edit: Mente du at den brukte prosessoren var sendt fra et eksternt lager?

8924207[/snapback]

 

 

Shg.no har ikke noe lager fortalte de meg. Alle varene som blir bestilt hos dem måtte de bestille videre fra et eksternt lager. Dette lageret pakket vare og sendte varen ut til kunden. Derfor kunne shg ikke skjønne hvorfor de skulle være ansvarlig for denne varen….. Men selvsagt ar de ansvarlig, det er jo hos dem jeg har kjøpt varen.

 

Prosessoren har de på lager så det ville ikke vært noe problem for dem og først sendt meg en ny, før jeg returnerte den gamle, samt kommet med en unnskyldning. Vi har dessverre gjort en feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...