bj181 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Da jeg fikk pakken hjem fra shg.no, og åpnet den ble jeg meget overasket. Den nye prosessoren som jeg hadde kjøpt viste seg at det var en gammel brukt prosessor. Emballasjen var revet i stykker, og man så tydelig tegn på prosessoren at den var brukt (hadde gammel kjølepasta på). Samt at kjølepastaen på prosessor viften viste tydelig tegn på å være brukt. (se bilder) Jeg tok deretter kontakt med shg.no for å høre hvordan dette kunne skje. Da fikk jeg sjokk nummer to. Det var ikke deres feil at jeg hadde fått en brukt prosessor til prisen av ny, og om prosessoren ikke virket spurte de. Hva har vel det med saken om prosessoren virker eller ikke? Spurte jeg. Hvis man kjøper seg en brukt Lada så virker jo den også, men man betaler ikke ny pris for en brukt Lada selv om den virker….. De skjønte rett og slett ikke hvorfor det var så om å gjøre for meg at prosessoren skulle være ny, så lenge den virket som den skulle. De kunne jo selvsagt bytte denne brukte prosessoren i en ny, men da måtte jeg regne med å vente flere uker / måneder. Jeg måtte også sende inn den brukte førs. Med andre ord jeg skulle være uten prosessor i uker / måneder til saken var ferdig behandlet. Maken til service og kundevennlighet har jeg aldri opplevd tidligere. Snakk om forferdelig nettbutikk! Saken er sendt videre til forbrukerombudet, og TV2 hjelper deg. Endret 22. juni 2007 av bj181 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Sende ut B-Vare er ikke smart, ihvertfall ikke i denne stand og om du betalte full pris så setter dette SHG i dårlig lys. Får kreve noe kompensasjon fra dem pga rot og feil leveranse. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) I dette forumet diskuterer vi sak og ikke person. 2 innlegg er slettet. (FJernet masse jeg hadde skrevet) EDIT: GLEM DET, jeg må lære meg å lese! EDIT2: Forbrukerombudet er feil sted å sende saken, den skal sendes til forbrukerrådet. Endret 22. juni 2007 av Alastor Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Har aldri brukt penger hos shg. Nå kommer jeg ihvertfall IKKE til å handle der. Hardware.no burde skrive en artikkel om dette. Det gjelder å få stoppet jallapolitikken til shg før flere blir snytt. Lenke til kommentar
jefiske Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ikke godt å si hva som er historien til den cpun. Jeg ville ha returnert den, krevd pengene tilbake, og lagt inn shg.no i sperrelista på routeren..... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hadde vært kos med begge sider av saken.. njaaa.. skeptisk Lenke til kommentar
bj181 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 I dette forumet diskuterer vi sak og ikke person. 2 innlegg er slettet. Dette løser du glatt selv ved å sende shg.no en mail, enhver seriøs nettbutikk kan gjøre feil, og så løse det ved å sende deg ny cpu gratis og raskt, samt betale frakten for den demobrukte tilbake igjen. Kanskje du får et plaster på såret, og kanskje ikke. Dette er uansett noe jeg tror SHG ikke gjorde med vilje . 8923307[/snapback] Takk! Jeg har allerede sendt shg.no tre mailer. JA de kunne bytte prosessoren. Men først må jeg søke om retur av produktet (reklamasjons sak), så skalle De behandle saken, så må jeg sende prosessoren til Dem slik at de får sjekket den. Etter dette skulle de sende en ny til meg. Jeg har ingen mulighet til å være uten pc i så lang tid som denne prosessen tar, derfor vurderer jeg å bare installert prosessoren. Dette er for dårlig service av en nettbutikk.... Mvh bj181 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Krev heving av kjøp pga kontraktsbrudd og lite vilje til å yte normal kundeservice. Stå på krava til du får penga igjen, og imens har du kjøpt cpu fra en annen leverandør . Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Kjøpte en Samsung Tv der, da jeg fikk den var foten oppskrapt med rød maling og det var noen små riper i rammen rundt. Uakseptabel at utstyret er brukt, sjekk det før det sendes for pokker! Tok kontakt med de og fikk ordnet med retur, det kom imidlertid en ny Samsung modell ut som jeg ikke hadde fått med meg. Fikk byttet til den som atpåtil var billigere og shg betalte for retur og mellomlegget. Slikt skal ikke skje, men jeg fikk byttet til meg en nyere skjerm og sparte 3000kr. Var ivrig på telefonen fordi da får du ting gjort, email havner bare i en innboks som vokser med x antall mail daglig, og blir et evig rot. Ring til dem så får du fortgang i sakene. Slik jeg har sett på prisguiden så har shg som oftest de beste prisene, bare sjekk det du får ikke har fysiske skader, hvis det skjer har du loven på din side og de skal legge ut alle kostnader du måtte få i forhold til returen/rep/erstattelse. Endret 22. juni 2007 av PetriZide Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Takk!Jeg har allerede sendt shg.no tre mailer. JA de kunne bytte prosessoren. Men først må jeg søke om retur av produktet (reklamasjons sak), så skalle De behandle saken, så må jeg sende prosessoren til Dem slik at de får sjekket den. Etter dette skulle de sende en ny til meg. Jeg har ingen mulighet til å være uten pc i så lang tid som denne prosessen tar, derfor vurderer jeg å bare installert prosessoren. Dette er for dårlig service av en nettbutikk.... Mvh bj181 8923443[/snapback] Sa de at det enten tok uker eller måneder før du kunne få en ny? I så fall spurte du hvorfor? At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte.. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Har nettopp bestillt noen deler der i fra Shg.. Håper dette er et engangstilfelle Dette er kanskje et dumt spørsmål men, du har vel ikke bestillt fra denne siden? http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321205 Jeg hadde tenkte å bestille en E6600 der ifra men så når jeg gikk inn på linken så stod det at det var demovare. http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=321205 Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg har selv handlet en del på shg og opplever de som en seriøs og hjelpsom bedrift. Aldri hatt noe problemer med de. Men send inn prosessoren og krev pengene tilbake. Stå på ditt og kjøp ny prosessor fra en annen plass. Lenke til kommentar
bj181 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Takk!Jeg har allerede sendt shg.no tre mailer. JA de kunne bytte prosessoren. Men først må jeg søke om retur av produktet (reklamasjons sak), så skalle De behandle saken, så må jeg sende prosessoren til Dem slik at de får sjekket den. Etter dette skulle de sende en ny til meg. Jeg har ingen mulighet til å være uten pc i så lang tid som denne prosessen tar, derfor vurderer jeg å bare installert prosessoren. Dette er for dårlig service av en nettbutikk.... Mvh bj181 8923443[/snapback] Sa de at det enten tok uker eller måneder før du kunne få en ny? I så fall spurte du hvorfor? At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte.. 8923482[/snapback] Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. Senere har de sagt at jeg må opprette en reklamasjonssak, og når den er ferdig behandlet må jeg sende inn prosessoren slik at de får se på den. Deretter returnerer de en ny til meg…. (At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte). JA selvsagt. Men i dette tilfellet syns jeg det er litt drøyt at jeg skal bli den lidende part uten data i uker. Hadde de vært litt kundevennlige kunne de kommet med en bedre løsning. Jeg har tross alt betalt for en ny vare… Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. Senere har de sagt at jeg må opprette en reklamasjonssak, og når den er ferdig behandlet må jeg sende inn prosessoren slik at de får se på den. Deretter returnerer de en ny til meg…. (At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte). JA selvsagt. Men i dette tilfellet syns jeg det er litt drøyt at jeg skal bli den lidende part uten data i uker. Hadde de vært litt kundevennlige kunne de kommet med en bedre løsning. Jeg har tross alt betalt for en ny vare… 8923789[/snapback] Hvordan skal bedre kundebehandlig få prosessen raskere når det ikke er de som sitter på varen for øyeblikket? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nåja, se på det fra en annen vinkel. SHG gjør deg en tjeneste. Nå er det sommer og sol, og ikke tid for å sitte inne på dataen Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 SHG, dere har nå mistet en potensiell kunde. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ville det ikke vært mye bedre å bare bruke angrefristen, og legge med bilder og melding om at varen allerede var åpnet og brukt fra før? Da kunne du bestilt prosessoren fra en annen butikk før saken er ferdig behandlet. Lenke til kommentar
bj181 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. Senere har de sagt at jeg må opprette en reklamasjonssak, og når den er ferdig behandlet må jeg sende inn prosessoren slik at de får se på den. Deretter returnerer de en ny til meg…. (At man må sende inn returen før de kan sende ut nytt trodde jeg var normal fremgangsmåte). JA selvsagt. Men i dette tilfellet syns jeg det er litt drøyt at jeg skal bli den lidende part uten data i uker. Hadde de vært litt kundevennlige kunne de kommet med en bedre løsning. Jeg har tross alt betalt for en ny vare… 8923789[/snapback] Hvordan skal bedre kundebehandlig få prosessen raskere når det ikke er de som sitter på varen for øyeblikket? 8923976[/snapback] Greier ikke helt og skjønne hva du mener. Selvsagt er det shg sin feil alt dette. De selger en brukt vare, til prisen av en ny. Hvor shg får varen fra er likegyldig. Bedre kundebehandling er meget enkelt. Det går an og si unnskyld, og vi sender deg en ny prosessor med en gang. Når du mottar den nye prosessoren så returnerer du den gamle uten kostnader til oss igjen…. Så enkelt er det Endret 22. juni 2007 av bj181 Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Greier ikke helt og skjønne hva du mener. Selvsagt er det shg sin feil alt dette. De selger en brukt vare, til prisen av en ny. Hvor shg får varen fra er likegyldig. Bedre kundebehandling er meget enkelt. Det går an og si unnskyld, og vi sender deg en ny vare med en gang. Når du mottar den nye prosessoren så returnerer du den gamle uten kostnader til oss igjen…. Så enkelt er det 8924170[/snapback] Har jeg misforstådd noe helt sinnsykt eller krever du at de sender en ny prosessor med en gang når de sier at de ikke har den på lager? Jeg siterer deg igjen: Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. edit: Mente du at den brukte prosessoren var sendt fra et eksternt lager? Endret 22. juni 2007 av Xander^ Lenke til kommentar
bj181 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Greier ikke helt og skjønne hva du mener. Selvsagt er det shg sin feil alt dette. De selger en brukt vare, til prisen av en ny. Hvor shg får varen fra er likegyldig. Bedre kundebehandling er meget enkelt. Det går an og si unnskyld, og vi sender deg en ny vare med en gang. Når du mottar den nye prosessoren så returnerer du den gamle uten kostnader til oss igjen…. Så enkelt er det 8924170[/snapback] Har jeg misforstådd noe helt sinnsykt eller krever du at de sender en ny prosessor med en gang når de sier at de ikke har den på lager? Jeg siterer deg igjen: Når jeg snaket med dem første gangen på telefon fikk jeg inntrykk av at det kunne ta tid å få byttet prosessoren. Samt at dette ikke var deres feil, siden de bestilte varen fra et eksternt lager. edit: Mente du at den brukte prosessoren var sendt fra et eksternt lager? 8924207[/snapback] Shg.no har ikke noe lager fortalte de meg. Alle varene som blir bestilt hos dem måtte de bestille videre fra et eksternt lager. Dette lageret pakket vare og sendte varen ut til kunden. Derfor kunne shg ikke skjønne hvorfor de skulle være ansvarlig for denne varen….. Men selvsagt ar de ansvarlig, det er jo hos dem jeg har kjøpt varen. Prosessoren har de på lager så det ville ikke vært noe problem for dem og først sendt meg en ny, før jeg returnerte den gamle, samt kommet med en unnskyldning. Vi har dessverre gjort en feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg