Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor vanskelig er det å bytte veivlagrene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det innebærer som oftest at man må demontere hele motoren fullstendig. Litt avhengig av hvordan girkassen er satt sammen kan man løfte ut den i mer eller mindre ett stykke, men ellers må man demontere stort sett hele greia.

Med en god verktstedshåndbok og litt tålmodighet er det ikke fryktelig vanskelig, men der er ikke noe man gjør uten litt grunnleggende kunnskaper. Selv har jeg gjort det en gang på en totakter, og det to kvelder fra motoren var ute av sykkelen til lagrene var byttet og klar for montering i sykkelen igjen.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Åssen sykkel har du ? Girmoped er mer innviklet enn scooter, f.eks.

8924432[/snapback]

Har ikke noe sykkel enda, men vurderer å kjøpe en derbi x-race sm. Skall sikkert sette inn en sylinder så jeg vil vite før jeg kjøper. :)

Lenke til kommentar

Viss du ikke har skrudd mye motor før så er det ikke anbefalt å hoppe rett i det for å skifte veivlagrer..

Motoren må splittes, veiva må ut.. Gamla lagrer av, varme opp nye lagrene og hive de fort på før de krymper :p

Mellom alt dette kan løse deler falle av plassen sin, da må jo du seffølgelig montere dette rett igjen.

Lenke til kommentar

Kanskje noen som kan hjelpe meg her! Veivlagrene og rådelager? ( sånn det skrives?) er hvertfall gått i stykker! Men de på verkstedet skal ha 12 000 for hele reperasjonen? Jeg trudde de kødde med det første!

Er det virkelig så dyrt?

*har derbi sende x-race 06

Lenke til kommentar

Ja, men hvem på MP skal jeg hendvende meg til da??

Nei, du skjønner at jeg kjøpte den for 2 måneder siden, men jeg har bare kjørt den i 2 uker før denne lyden i motoren kom. som viste seg å være lagrene. Men jeg leverte den inn på et verksted her for at de bare skulle se hva som var galt!

MEN , de hadde sendt en forespørsel til importøren om garati uten å informere meg! Å så d domme var jo effektannlegget sto på ! Men de skulle jo bare se hva som var galt, ikke sende en jævla søknad.

Men søknaden ble jeg selvfølgelig avslått, og de skal ha 12 000 for å fikse det! OMG

Men forrige eier må ha kjørt noe så inni helvette da! Prøver å kontakte han, men han nekter å ta tlf lenger! Særlig når han fikk høre hva som var galt!

Ser ut som jeg kjøpte katta i sekken... men så var det noen som sa at jeg hadde 3 måneder på meg til å heve kjøpet.... Hmm... Hjelp?!

Lenke til kommentar

3 måneder høres mye ut. Husk at forbrukerkjøpsloven kun gjelder når du handler fra en forhandler. Handler du privat er det den "gamle" kjøpsloven som gjelder, og formuleringene her er i stor grad av typen "innen rimelig tid" og den slags.

Ellers hørtes 12000,- vanvittig mye ut, en arfaren mekaniker kan da ikke bruke mer enn et par timer på noe sånt? Sjekk pris flere steder.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
3 måneder høres mye ut. Husk at forbrukerkjøpsloven kun gjelder når du handler fra en forhandler. Handler du privat er det den "gamle" kjøpsloven som gjelder, og formuleringene her er i stor grad av typen "innen rimelig tid" og den slags.

Ellers hørtes 12000,- vanvittig mye ut, en arfaren mekaniker kan da ikke bruke mer enn et par timer på noe sånt? Sjekk pris flere steder.

8969171[/snapback]

Hmm.. Ja jeg vet sannelig ikke :ermm:

Ja, jeg må innrømme at 12000 var en syk pris! Får håpe noen kan gjøre det svart elns da :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...