Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc vil plutselig ikke boote

Anbefalte innlegg

Satte nettopp sammen en pc. Alt er nytt, inkl x1950xt. Startet den opp en gang og fikk installert XP. Så startet jeg den på nytt etter det, og da slo den seg plutselig av midt i lastingen av windows!

Når jeg nå prøver å slå den på igjen nekter den. Alt av vifter osv starter opp, og så begynner det å pipe. Ca 1 gang i sekundet eller noe. Det blinker en rød skrift på skjermen som forteller meg at jeg ikke har koblet til strømkabelen til skjermkortet. Men det har jeg jo, og ja, riktig type.

Oppsettet virka jo fint og ikke noe problemer helt til den slo seg av.

Hva er det som er feil, noen som vet? Hadde gleda meg så sinnsykt til å leke med min nye pc i helga.. :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har vært borti dette før??  :dontgetit:

8925983[/snapback]

Om det raporteres at strøm ikke er satt inn i skjermkort, og om du har satt inn riktig PCI-E 6pin o.l., da synes jeg du skal få skjekket ditt PSU.

List opp din hardware, og da mener jeg allt, det gjør det lettere å hjelpe deg...

Lenke til kommentar
Vel, fikk tatt med skjermkortet til en kamerat som har samme psu og oppsett og har hatt det lenge. Skjermkortet virka ikke der heller, så det var nok bare et doa skjermkort.

Er så utrolig kjipt når sånt skjer!

8967656[/snapback]

hvis skjermkortet var doa hvordan fikk du installert windows? ville prøvd med en større strømforsyning jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...