Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjmmeside med bestillings funksjon???

Anbefalte innlegg

Driver å lager en hjemmeside til mitt firma. Den skal ha en side der en kan bestille produkter fra. Eg tenkte eg skulle bruke ”Tilbakemeldingskjemaet” i FrontPage, men finnest det noen bedre alternativer??? Skal ikke ha nettbutikk, men bare en internett side en kan bestille varer fra. Der en skriver inn produkt, antall, pris og namn, adresse, tlf, e-post. Og bestillingen skal havne på min e-post konto.

Noen som kan hjelpe meg? :D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke hvor mye du kan men du kan jo skrive siden i asp/php med html form som så bruker smp til og sende til mailen din...

ellers går det sikkert ann og laste ned noe dilldall fra www.tucows.com eller www.download.com .....

www.google.com

Lenke til kommentar
Driver å lager en hjemmeside til mitt firma. Den skal ha en side der en kan bestille produkter fra. Eg tenkte eg skulle bruke ”Tilbakemeldingskjemaet” i FrontPage, men finnest det noen bedre alternativer??? Skal ikke ha nettbutikk, men bare en internett side en kan bestille varer fra. Der en skriver inn produkt, antall, pris og namn, adresse, tlf, e-post. Og bestillingen skal havne på min e-post konto.

Noen som kan hjelpe meg? :D:D:D

er fullt mulig å klare i frontpage, bare bruke vanelig skjema og bruke riktige bokser og felter.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke snart få slippe alle de råtne websidene med frontpage extensions? Please...

- Judaz -

jeg vet at FP lager litt merkelig kode, men det kommer jo ann på hvordan man lager siden da, enkelte sider kan man ikke se er laget med FP, ellers er det ikke noe forskell på hvordan et skjema med bokser, felter etc funker, fp, php, asp, jsp, cfm etc.

Men jeg liker dreamweaver mye bedre, kan skrive asp, php, cfm og jsp så da mangler man bare en server som støtter en av delene så slipper man det frontpage tullet.

Lenke til kommentar

Er det ikke alle servere som takler ett vanlig skjema med bokser og felt??? Hvordan skal få dette skjemaet til å bli sendt til min e-post. Har fylt inn min e-post adresse på egenskaper for skjemaet, deretter koblet eg meg opp på internett gikk inn på skjemasiden som låg på harddisken og tenkte eg skulle sende enn prøve mail, men det gikk ikke. Hva er galt, hva må gjøres???

Lenke til kommentar

Hei

jeg har ikke noe særlig kjennskap til FP, men hvis du lager et vanlig form

med de felter og valg som brukeren skal ha også kan sette i form action et script som sender dette til din epost. Det med det scriptet er tingen. Det kommer litt ann på serveren din og kanskje de tilbyr et slikt allerede.

Jeg vet at home.no.net har et man kan bruke og da skrives det slik:

<form method="POST" action="http://www.hypnotech.no/cgi-bin/mailto.cgi">

<input type="hidden" name="_to" value="[email protected]">

<input type="hidden" name="_from" value="[email protected]">

<input type="hidden" name="_subject" value="Bestilling fra nettet">

<input type="hidden" name="_resulturl" value="http://www.epost.no/takk.htm">

Lenke til kommentar

<body>

<form action="--WEBBOT-SELF--" method="POST" name="bestilling">

<!--webbot bot="SaveResults" U-File="resultater.html" S-Format="HTML/BR"

S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="FALSE" S-Email-Format="TEXT/PRE"

S-Email-Address="[email protected]" B-Email-Label-Fields="TRUE"

B-Email-Subject-From-Field="FALSE" S-Email-Subject="bestilling av varer"

S-Date-Format="%d. %B %Y" S-Time-Format="%H:%M" S-Builtin-Fields="Date Time"

U-Confirmation-Url="bekreftelses side på fullført bestilling" -->

<form method="POST" name="bestilling" action="--WEBBOT-SELF--">

<p><br>

Navn:    <input type="text" name="navn" size="23"><br>

<br>

Adesse: <input type="text" name="adresse" size="23"><br>

<br>

Postnr:<input type="text" name="postnr" size="10"> Sted: <input type="text" name="sted" size="20"><br>

<br>

<br>

Kommentarer<br>

<textarea rows="5" name="kommmentar" cols="41"></textarea><br>

<br>

<input type="submit" value="Send" name="send"></p>

</form>

</body>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...