Fløffi Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ih, har lest det for ikke så lenge siden.. men har glemt det, og finner ikke igjen siden jeg leste det på. uansett.. .htaccess.. jeg har to kataloger jeg ikke vil noen skal snoke i. kan jeg hindre aksess i akkuart de to katalogene? hva skal stå i htaccess-fila? må jeg ha to som legges inn i begge katalogene? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 order deny, allow deny from all allow from dinip feks eller order deny, allow deny from all jeg vet ikke hva som er helt riktig, men det virker ihvertfall Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 order deny, allowdeny from all allow from dinip feks eller order deny, allow deny from all jeg vet ikke hva som er helt riktig, men det virker ihvertfall 8923547[/snapback] Hmm ok takk :!: Lenke til kommentar
pej Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du er ikke ute etter noe så enkelt som Options -Indexes? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Men da kan brukerene ga inn pa filnavnet direkte og lese filen. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 jo, nei, ville ha en htaccess som nekta folk å gå inn i en katalog.. "you are not autorized to view this page" eller noget slikt... noen som har en fungerende kode å legge inn i .htaccess-fila? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Lag en .htaccess fil som inneholder dette: IndexIgnore *.gif *.jpg *.png *.php *.gif betyr at ingen .gif filer vil bli listet opp, *.php betyr at ingen .php filer blir listet opp, du kan legge til *.filending for alle filtyper du måtte ønske, da vil brukeren tro at mappen er tom når han ikke får opp noen av filene Endret 29. juni 2007 av Equerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå