aarbogh Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hei Fortiden har jeg to pcer og kun en internettkobling Dvs. jeg har en stasjonær (med kun et nettverkskort som er koblet til et nettverk med internett) og en bærbar. Det er ikke aktuelt å sette opp en hub eller lignende,og ikke har jeg to nettverkskort på den stasjonære heller. Derfor lurte jeg på hva som er mulig å få til med en USB link kabel? Det er selvfølgelig mulig med fildeling, men er det mulig å dele printere og nettforbindelsen? mvh Harald Endret 26. juni 2007 av spurious Lenke til kommentar
aarbogh Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Er vel egentlig ikke mange som bruker USB-link, noe jeg skjønner godt. Hadde det vært mulig (les:lov) hadde jeg satt opp en switch.... Jeg får vel bare kjøpe med en kabel å prøve! Harald Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Printer og fildeling funker nok greit. Har ikke hørt om proxy eller annen måte å dele nett via USB. Står noe her: http://www.pocketpcfaq.com/faqs/hpcproxy.htm. Du får poste hvis du får det til å fungere. Hvis ikke skal det være mulig å bruke bluetooth og proxy eller en wlan usbdongle hvis du får plugge på en liten dings. Lenke til kommentar
aarbogh Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Tusen takk! Det var muligens en veldig god ide å bruke en usbdongle... Og sette opp et wlan mellom pcene. Jeg har ikke fulle admin rettigheter til den stasjonære (jobb)PC så jeg vet ikke helt hva jeg har tilgang til å gjøre. Og få lov gjør jeg nok egentlig ikke, men hvis jeg får det til så er det mer enn bra nok for meg.... Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå