RamGuy Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg har blitt anbefalt å bruke Vyke, etter jeg bytter til Djuice Friends. Så godt som alle jeg kjenner har Djuice, så ringing blir på generell basis gratis (ved siden av oppkoblingen på 78øre, som jeg håper Telenor fort fjerner som de fleste andre operatørene) Men prisen per melding vil være 10øre dyrere for meg, med Djuice Friends, enn mitt nåværende Djuice Cash. Og det er jo sms det går mest i, for å si det sånn. Saken er at pappa har gått med på å sponse Djuice Friends for meg, så frem til at regningen ikke overstiger 100kroner. Og overstige 100kroner gjør den fort! Med en prislapp på 59øre per sms. Men sånn som jeg har forstått det, hvis jeg setter opp en sånn Vyke konto, og sender alle sms via Vyke, så vil det ikke bli mer enn toppen 2-9øre per melding i datatrafikk kostnader for å få sendt informasjonen til Vyke om at de skal sende ut sms'en. Med andre ord, jeg skal sende en hel haug av meldinger, for å overstige 100kroner. Også koster det meg vell bare 13øre per sms fra Vyke? Med andre ord, jeg selv fyller på saldoen min hos Vyke, og kan sende temmelig mange meldinger før jeg går tomt. Samtidig som jeg kan ringe gratis til de aller fleste jeg kjenner, og aldri overstige 100kroner grensen som pappa har satt. Men jeg må helt ærlig si at jeg ikke forsto så mye av å lese litt på Vyke sin hjemmeside. Så hvordan fungerer Vyke egentlig? Hva må jeg abonnere på hos dem for å kunne sende sms? Vil det fungere på Nokia N95? Er det så enkelt som at jeg fyller opp en saldo hos Vyke, så sender jeg enkelt og greit sms via en applikasjon jeg installerer på telefonen? Eller er det litt mer innviklet enn som så? Hvordan fungerer denne applikasjonen? Lett å skrive sms med den? Ingen store problemer som at Æ, Ø og Å ikke virker eller noe i den duren. Det følger vell heller ingen reklame med i meldingene? Takker for all mulig hjelp, anbefalinger, kommentarer eller hva annet dere måtte ha på hjerte rundt Vyke og SMS Endret 22. juni 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jepp, du fyller på 50kr f.eks på vyke kontoen og laster ned java applikasjonen og installerer denne på mobilen din og så går du inn på applikasjonen for å skrive meldingene dine. Du kan skrive opptil 320 tegn (3 mld) og det fungerer kjempefint. Har du WLAN på mobilen din så kan du sende via dette og slippe GPRS kostandene Det koster 13 øre pr melding og så kommer GPRS kostandene i tillegg, som skal ligger på noen øre. På de fleste mobiler så skal ØÆÅ fungere og du skal kunne hente numre fra telefonboken din. Nokia skal det fungere utmerket på men jeg vet at Samsung telefoner sliter med æøå. (Fungerer forresten utmerket på Windows Mobile, da de har laget egen applikasjon for denne platformen.) Her har du noen skjermdump fra mobilen min: Endret 22. juni 2007 av AeroX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå