Gå til innhold

Kloster på Tautra

Anbefalte innlegg

Var en tur på Tautra i slutten av mai, og fikk anledning til å ta noen bilder. Disse er de jeg ble mest fornøyd med. Dere er velkomne til å kommentere og kritisere.

post-40704-1182532670_thumb.jpg

Det nye klosteret på Tautra.

post-40704-1182532879_thumb.jpg

En flott altertavle

(dette bildet mangler exif)

post-40704-1182532796_thumb.jpg

Klosterruiner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknisk bra og fine komposisjoner der du har truffet godt med eksponeringen. Ellers er bildene greie som dokumentasjon, men ikke spesielt spennende i mine øyne. Unntaket er klosterruinbildet hvor du har fått med fin blå himmel med en sky, samt fått med "åpningen" Det gir en fin dybde i bildet

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Jeg synes bilde nr 2 har potensiale. Kombinasjonen av lys og skygger var utrolig stilig, men jeg tror ikke du har tatt bildet på en helt optimal tid på dagen. Kontrastene ble for kraftige, det er vanskelig å få med detaljer i de lyse delene uten at helheten blir for mørk. Ideelt sett tror jeg du skulle tatt dette bildet morgenen eller på kvelden, når lyset ikke er så skarpt. Dette forutsetter at sola er så høyt på himmelen at det fortsatt kommer lys inn gjennom taket, så det blir kanskje en umulighet?

Jeg synes lyset er det viktige i dette bildet, og at landskapet ute ble såpass godt eksponert virker nesten distraherende for min del. Her kunne du med fordel kombinert flere eksponeringer. Høylyset bør være lyst og kraftig slik det er nå, men du bør unngå utbrente detaljer. Resten av rommet kan kanskje undereksponeres en smule, dog uten at du mister detaljer i skyggene. Jeg ville også forsøkt å redusere inntrykket av bakgrunnen, muligens ved å redusere eksponeringen og fargemetningen, men det er en smakssak. Utsnittet var forsåvidt godt, du kunne kanskje gått enda videre om du hadde muligheten.

Lenke til kommentar

Jeg synes også bilde 2 er det med mest potensiale. Bilde 1 er bare et interiørshot som kunne stått i en eiendomsannonse. Ikke at det er noe dårlig, men veldig lite interessant.

2 har en fin komposisjon, og jeg synes det ofte er fint med litt skygge for å skape dybde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...