Nervetattoo Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 For andre gang har AFI kåret Citizen Kane til tidenes beste amerikanske film. Les mer Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Har faktisk klart å holde meg våken gjennom hele filmen. Husker nesten ingen ting. Egentlig en ganske kjedelig film. Tidenes beste film er helt klart "Star Wars - A new hope". Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Har faktisk klart å holde meg våken gjennom hele filmen. Husker nesten ingen ting. Egentlig en ganske kjedelig film. Tidenes beste film er helt klart "Star Wars - A new hope". 8922856[/snapback] Jeg har samme problem med Star Wars-filmene Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Det er ingen ting som heter at "tidenes beste film er helt klart ...". En god gruppe sci-fi-folk vil nok si Star Wars, men det er slettes ingen sannhet. Jeg synes ikke Citizen Kane er tidenes beste amerikanske film selv, men at det er en utrolig bra film skal jeg ikke nekte for. Det er omtrent den eneste eldre filmen som jeg finner direkte spennede og verdt å se den dag i dag. Mtp hva den har betydd for senere regissører, samt hvor utrolig den nok var som film når den kom og hvor bra den holder seg osv så troner den verdig på toppen. Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg synes Citizen Kane er imponerende teknisk, mens selve handlingen er helt ok. Men nå må man jo først og fremst se på hva kriteriene for denne kåringen er. Og da skjønner selv jeg hvorfor Citizen Kane ligger på topp. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Citizen Kane er en kjempefilm, men selv synes jeg førsteplassen burde tilhørt The Shawshank Redemption. Maken til fantastisk og inspirerende film skal man lete lenge etter. Og selv etter at man har lett lenge, ville man ikke finne maken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg