pumba50 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Jeg har lyst å ta opp en liten sak, det handler om de to store avisene vi har i Norge, Dagbladet og VG. Det gjelder hovedsakelig Dagbladet. Er det noen som i likhet med meg har sett seg lei av å vite hva dem skriver om hver dag, før man klikker seg inn til Dagbladet så vet man hva man møter. Enten er overskriften "ÅÅÅ for en solrik og varm sommer" eller så handler Røkke eller Fredriksens formue. Hvis det ikke er det, så er det et stort bilde av en eller annen fotball-ape som står med munnen åpen og brøler mot en eller annen dommer. Når det gjelder kommentarer, så stenger alltid dagbladet for kommentarer på de store og viktige overskriftene, og så har dem kommentarer åpen på de små kjedelige artiklene. Når kommentarene kommer, så er det en gjeng med idioter som alltid krangler om detaljer på hvorfor apekatter spiser gule bananer istede for de grønne. går man til VG så vet man også hva man møter, der har dem som vanlig satt opp noe lignende som dagbladet har satt opp til hovedartikkel, bare at dem vrenger på sannheten for å svekke dagbladets tillitt. Det slår aldri feil. Dem er begge to like gode. Synd at Norge er et så lite land at dem ikke har noe annet å skrive om enn at "Ei ku ble overkjørt av en traktor i vestre strandgate tidlig mandag morgen" mens i land som Usa, der er det store ting som står på dagsordenen. Det er kanskje litt useriøst å sammenligne Norge med Usa, men uansett. Endret 28. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Joney Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Du burde emigrere til Aftenposten. Endret 22. juni 2007 av Joney Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 VG og Dagbladet er søppel. Joney taler vise ord. Lenke til kommentar
End-re Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 vg har nesten blitt til se og hør. dagbladet er ok til å få med seg de litt store sakene som de mindre avisene ikke alltid har med og tegeseriene til dagbladet er uslåelige. Ellers er adresseavisen bra Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Dem er begge to like gode. Synd at Norge er et så lite land at dem ikke har noe annet å skrive om enn at "Ei ku ble overkjørt av en traktor i vestre strandgate tidlig mandag morgen" mens i land som Usa, der er det store ting som står på dagsordenen. Det er kanskje litt useriøst å sammenligne Norge med Usa, men uansett.8922684[/snapback] Nåja. http://www.foxnews.com/wires/2007Feb09/0,4...estines,00.html Og ta en titt under overskriften "Cow Meets Cop Car, Almost Wins" (nederst): http://www.foxnews.com/story/0,2933,114483,00.html Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 vg har nesten blitt til se og hør. 8923326[/snapback] QFT. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg har lyst å ta opp en liten sak, det handler om de to store avisene vi har i Norge, Dagbladet og VG. Det gjelder hovedsakelig Dagbladet. Er det noen som i likhet med meg har sett seg lei av å vite hva dem skriver om hver dag, før man klikker seg inn til Dagbladet så vet man hva man møter. Enten er overskriften "ÅÅÅ for en solrik og varm sommer" eller så handler Røkke eller Fredriksens formue. Hvis det ikke er det, så er det et stort bilde av en eller annen fotball-ape som står med munnen åpen og brøler mot en eller annen dommer. Når det gjelder kommentarer, så stenger alltid dagbladet for kommentarer på de store og viktige overskriftene, og så har dem kommentarer åpen på de små kjedelige artiklene. Når kommentarene kommer, så er det en gjeng med idioter som alltid krangler om detaljer på hvorfor apekatter spiser gule bananer istede for de grønne. går man til VG så vet man også hva man møter, der har dem som vanlig satt opp noe lignende som dagbladet har satt opp til hovedartikkel, bare at dem vrenger på sannheten for å svekke dagbladets tillitt. Det slår aldri feil. Dem er begge to like gode. Synd at Norge er et så lite land at dem ikke har noe annet å skrive om enn at "Ei ku ble overkjørt av en traktor i vestre strandgate tidlig mandag morgen" mens i land som Usa, der er det store ting som står på dagsordenen. Det er kanskje litt useriøst å sammenligne Norge med Usa, men uansett. 8922684[/snapback] bla bla bla. Du trenger ikke å lese disse avisene. Det er jo merkelig at noen gidder å lese dissea avisene da, men husk at det er dette folk liker å lese. Tro det eller ei. Jeg er enig med deg, men hvem bryr seg? Svært få Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 ... men hvem bryr seg? Svært få 8923797[/snapback] Det er vel det som er så vanvittig irriterende. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Synd at Norge er et så lite land at dem ikke har noe annet å skrive om enn at "Ei ku ble overkjørt av en traktor i vestre strandgate tidlig mandag morgen" lokal avisene er jo 10 ganger mer tragisk.. der står det myyyyye uinteressant. hamar-arbeiderblad har for eksempel intervju av helt random personer på baksia, der det står hva slags musikk/mat osv de liker.. skikkelig interessant ^^ Endret 22. juni 2007 av Simkin Lenke til kommentar
supertine Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 ... men hvem bryr seg? Svært få 8923797[/snapback] Det er vel det som er så vanvittig irriterende. 8924150[/snapback] Bryr seg om hva? Å lese avisene? Eller hva som står i avisene? Lenke til kommentar
ostov Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 ... men hvem bryr seg? Svært få 8923797[/snapback] Det er vel det som er så vanvittig irriterende. 8924150[/snapback] Bryr seg om hva? Å lese avisene? Eller hva som står i avisene? 8925433[/snapback] At han synes det er så forferdelig. Det er det samme som når en eller annen skriker ut: Rap er så dårlig!! So what? De selger bra og folk liker det. Hvorfor ikke høre på sin egen musikk å godkjenne andre sin smak. Han kan jo bare fortsette å lese de amerikanske avisene som han synes er bedre. Det hjelper ikke å klage på det som selger. Hadde ingen surfa på vg/db så hadde de forandret hva de skrev om. Personlig så leser jeg aldri amerikanske aviser, men ser jo at de bedre, men jeg er ikke så veldig interessert i hva de skriver Lenke til kommentar
supertine Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 At han synes det er så forferdelig. Det er det samme som når en eller annen skriker ut: Rap er så dårlig!! So what? De selger bra og folk liker det. Hvorfor ikke høre på sin egen musikk å godkjenne andre sin smak. Han kan jo bare fortsette å lese de amerikanske avisene som han synes er bedre. Det hjelper ikke å klage på det som selger. Hadde ingen surfa på vg/db så hadde de forandret hva de skrev om. Personlig så leser jeg aldri amerikanske aviser, men ser jo at de bedre, men jeg er ikke så veldig interessert i hva de skriver 8925475[/snapback] I see. Men er ikke helt enig i at det er det samme som å si at rap er dårlig. Avisene skal bringe oss nyheter om hva som skjer i verden for å holde oss oppdatert, og VG og Dagbladet har på en måte ett visst ansvar i forhold til hva de skriver. Det de skriver, det er det vi får vite. Ikke rart verden blir skrudd. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Må si meg enig i det Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Sålenge det er komersielle krefter i bildet, og sålenge dem er utsatt for sterk konkurranse fra komersielle krefter vil det ihvertfall være middelmådigheten vi alle må dyrke. I dag var det ihvertfall én interessant artikkel hos Dagbladet. Men også en typisk en. Den gode: Og den typiske: Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Tja, de skriver vel det de mener selger mest i den markessituasjonen de er i. Dagbladet prøvde vel å fremstå som litt mer "intellektuell" enn VG for noen år siden med "sterke:meninger" og alt det der, men skiftet fort tatktikk tilbake til pupper, sport og kjendiser som driter seg ut så fort regnskapstallene kom inn. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Aftenposten, Dagens Næringsliv, Morgenbladet, Klassekampen er alle greie norske nyhetskilder. Utenlandske nyhetskilder er også greie om en liker å holde seg oppdatert om utenlandske ting. BBC, New York Times, Washington Post, CNN er her greie nyhetskilder. For en oversikt over flere samtidig kan en jo ta nytte av Google News Men Dagbladet og VG er i hovedsak tidsfordriv-nyheter slik jeg ser det, halvt underholdning halvtnyheter i sakene som omtales. Ikke aviser en kjøper for å informeres vil jeg tro. Endret 28. juni 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 For min del kunne man gjerne fjerne all sport fra forsiden, Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er ikke Dagbladets feil at dere ikke liker fotball. Fotball er høyst trolig min største lidenskap og jeg skulle ønske at det var enda mer fotball i Dagbladet. Forresten, Adresseavisen er en herlig avis. Stikk innom filialen i Nordre og bestill et abonnement i dag. =D Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 At de skriver om ting du ikke finner interesant har ingeting med kvalitet å gjøre. Folk flest synes fotball er mye mer interesant enn hvor bra YouTube gjør det. Jeg vil uansett støtte opp om dem som anbefaler Aftenposten. Som forøvrig har gått forbi Dagbladet og nå er Norges nest største avis. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Velkom til agurktiden. It's summmer time, folks! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå