DilliMusic Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 heisann hva er paypal og åssen fungerer det? noen som har det? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Paypal er en betalingstjeneste over nett. Det fungerer bra om du har visa/mastercard/american expless kort for nett. Jeg har paypal uten gyldig kort og lader da "kontoen" min via nettbank. Dette tar under en uke. Paypal kan være knotete i starten men det løsner etterhvert. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Verdt å merke seg at hele poenget med PayPal er at man skal slippe å måtte oppgi kortinformasjon til selgere man ikke helt stoler på og istedet kun oppi sensitive data til en sikker mellompart. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 så paypal funker som en hemmelig id bankkort? er dette jeg lurer på. hvis jeg lager en paypal acc. og så en pers sender penger inn på den acc. kan jeg da bruke den paypal acc til å kjøpe noe på nett? og har jeg noe penger inn på paypal acc vil jeg ha mulithet til å ta det ut? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hvis jeg lager en paypal acc. og så en pers sender penger inn på den acc. kan jeg da bruke den paypal acc til å kjøpe noe på nett? og har jeg noe penger inn på paypal acc vil jeg ha mulithet til å ta det ut? 8924981[/snapback] Ja og ja, men det er noen gebyrer ute å går for de forskjellige tjenestene. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Paypal er for det første ingen anonym betalingstjeneste. Du lager en konto, som andre kan sende penger til. Du kan sende pengene videre til andre, kjøpe noe, eller ta de ut. Personlig har jeg fylt på penger via nettbank, noe som fungerer veldig bra og det tar ca 3-5 dager før pengene er på paypal. På samme måte fungerer det ut. Paypal har en del strenge regler angående diverse ting som jeg anbefaler deg å bli kjent med. Paypal er nemmelig den mest populære betalingstjenesten på nett og de fleste nettbutikker med online betaling godtar paypal. Detfor vil du nødig miste kontoen på grunn av brudd av regler. Da tenker jeg først og fremst på bruk av paypal ved gambling, mlm, osv. Er du på utkikk etter anonyme betalingstjenester tror jeg "e-gold.com" er det nærmeste du kommer. Personlig bruker jeg både Paypal, e-gold, neteller og moneybookers til å betale online. Anbefales på det sterkeste Fordelen er at du ikke trenger gi ut diverse informasjon om deg selv til den du betaler og derfor mindre sannsynlighet for å bli svindlet Paypal har "dessverre" chargebacks, som vil si at om du selger noe og kunden mener han ikke har fått produktet kan han kreve pengene tilbake. I mange tilfeller lykkes kunden og dermed taper du pengene som du egentlig har fått. Verdt å merke seg, for dette kan by på problemer. E-gold på sin side gjør ALDRI chargebacks Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Warz: Så om noen insisterer på bruk av e-gold fremfor paypal så bør man vurdere å sjekke om det er forsøk på svindel? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Warz: Så om noen insisterer på bruk av e-gold fremfor paypal så bør man vurdere å sjekke om det er forsøk på svindel? Absolutt! Generelt sett gjelder jo dette for paypal også, men spesielt viktig på e-gold da du ikke har mulighet til å få penger tilbake UANSETT hva... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå