Neotetra Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Oppdaget i dag idet jeg skulle montere en annen linse på kamera at sensoren ikke er helt feilfri. Ser ut som 2 ganske store firkantet flekker på sensoren som ikke er støv da støv er mye mindre. Mistenker jeg har fått et kamera som jeg kanskje har vært ute til kunde. Sensoren indre firkantete felt skal jo eventuelt kun ha noen støvkorn på seg ? Kamera ble kjøpt i går og monterte linsen med kamera og sensor ned slik at ikke støv skulle falle inn. Endret 22. juni 2007 av Neotetra Lenke til kommentar
Gibbs Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Du kjøpte vel ikke tilfeldigvis kameraet på Japan Photo? Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 FotoVideo kommer kamera fra. Skal ikke serienummer under kamerahuset være helt likt med serienummeret på esken til selve kamerahuset til Canon 400D ? Kjøpte kun huset uten kit linse. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Er det speilet du ser "støvet" på? for sensoren ser du ikke når du bytter objektiv. Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Speilet må det bli, det er vel den du ser rett på når linsen ikke er der. Den er delt inn i soner med noen felter rundt kanten som ikke er like blank som den indre firkanten. De flekkene er veldig godt synlige på den indre speil flaten. Skal da umulig være slik. Har tatt endel bilder men har ikke software/kunnskap for å vurdere om dette er synlig på bildene. Endret 22. juni 2007 av Neotetra Lenke til kommentar
Gibbs Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Iallefall så skal serie# på hus og eske være likt. Dersom dette ikke stemmer så har nok kameraet ditt vært ute av esken sin siden det forlot fabrikken til Canon(og blitt byttet om med et annet hus). Dessverre så er det ikke forsegling på eskene, og etter det jeg kjenner til, så er det ikke mulig å lese av hvor mange eksponeringer som er gjort med kameraet. Mulig at Canon har endret på dette i det siste, men tidligere ihvertfall så var det ikke mulig. Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Aargh jeg tenkte nok det. Serienummerene er ikke like og nå blir jeg nødt til ta meg en tur i butikken:( Får håpe service var like god som da jeg kjøpte utstyret. Endret 22. juni 2007 av Neotetra Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Elendig bilde over tatt med et kompakt kamera som viser minst 2 av de flekkene jeg snakker om. Endret 22. juni 2007 av Neotetra Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ta en tur inn til Fotovideo du , jeg er sikker på at de gir deg servicen du skal ha. Jeg synes de er hyggelige mennesker. Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Burde vel få et annet kamerahus eller er det inn på service og x antall uker uten kamera? En annen ting er om jeg burde tatt med alt som følger med i esken og selve esken til kamerahuset som jeg nå selvfølgelig har klipt opp og sendt til Canon pga cashback. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Ta med alt du har, og krev å få byttet i et nytt hus. Om serienummer på esken er annerledes enn på kameraet, så har de i butikken gjort en feil. Det vil si, at serienummeret på esken er samme som står på garantien din, og hvis du må sende inn kameraet på garanti en gang, og serienummer på garantilapp og kamera ikke stemmer, så kan du nektes garantireparasjon. At du har sendt inn til Cashback, kan ikke du lastes for da det ikke kan kreves at du skal sjekke at serienummer på kamera og eske stemmer før du gjør dette. At butikken har "driti seg ut" kan du bevise med serienummer på garantilapp/kvittering. Det er en ganske grov feil å få byttet om kamera på denne måten... lurer på hvilken annen stakkars Fotovideo-kunde der ute som har fått feil eske, og kan få problemer senere. Ikke sikkert at vedkommende faktisk sjekker dette. På bakgrunn av serienummeret og at det er flekker på speilet, tyder på at du har fått et brukt evt. reparert kamera. Så lenge butikken ikke opplyser om dette, har de faktisk lurt deg. Om det er med overlegg eller ikke, er jo vanskelig å si. Men du er i din fulle rett til å få byttet kamera, der og da, uten å måtte vente lenger enn det tar for dem å hente et nytt kamera på lageret og skrive ut ny kvittering for deg. Ikke godta noe annet. Nekter de, hev kjøpet og kjøp kameraet i en seriøs foretning. Endret 22. juni 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Du kjøpte vel ikke tilfeldigvis kameraet på Japan Photo? 8922745[/snapback] Av nysgjerrighet, kan jeg spørre om hvorfor du lurer på det? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Du kjøpte vel ikke tilfeldigvis kameraet på Japan Photo? 8922745[/snapback] Av nysgjerrighet, kan jeg spørre om hvorfor du lurer på det? 8926332[/snapback] Jeg kan jo nevne at jeg var innom en Japan Photo forreting for å se på en Tamron 17-50. Da jeg ikke hadde med mitt eget kamare (30D) spurte jeg om de hadde et demo kamera jeg kunne teste det på. Jeg ønsket å teste autofokusen og om den bråkte slik jeg hadde hørt. Da begynte karen å plukke ut et helt nytt kamera, men så kom han på at han ikke hadde batteri så da ble det ikke noe av. Bør ikke fotobutikker ha demo kamera i butikken for slik bruk, eller er det vanlig å plukke ut kamera som skal selges for demo ? Objektivet var en demo som sto framme i glassmonter (men esken hadde de nok fortsatt...). Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Du kjøpte vel ikke tilfeldigvis kameraet på Japan Photo? 8922745[/snapback] Av nysgjerrighet, kan jeg spørre om hvorfor du lurer på det? 8926332[/snapback] Jeg kan jo nevne at jeg var innom en Japan Photo forreting for å se på en Tamron 17-50. Da jeg ikke hadde med mitt eget kamare (30D) spurte jeg om de hadde et demo kamera jeg kunne teste det på. Jeg ønsket å teste autofokusen og om den bråkte slik jeg hadde hørt. Da begynte karen å plukke ut et helt nytt kamera, men så kom han på at han ikke hadde batteri så da ble det ikke noe av. Bør ikke fotobutikker ha demo kamera i butikken for slik bruk, eller er det vanlig å plukke ut kamera som skal selges for demo ? Objektivet var en demo som sto framme i glassmonter (men esken hadde de nok fortsatt...). 8926458[/snapback] Hei Bengh, of course you can test any equippment that we sell in our shops. We have EOS 30D and others even in our smallest shops and we even get payed money from Canon (as any other shop also) for having demo models available. Sometimes customers want to buy a demo model, because depending on the physical conditions we give a discount for buying the demo model. Then we have to take a new one out of the stock (as you experienced). That the battery was not charged when you came was a mistake, but it is not our policy. Have a nice day! Stephan Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Vil bare opplyse om at jeg fikk nytt kamerahus. Blir nok mer handling på FotoVideo selv om jeg antageligvis var uheldig og fikk et med flekker på sensor fra produksjon. Nå fikk jeg igjen for å handle i butikk. Endret 24. juni 2007 av Neotetra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå