Stigma Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hei, Jeg har en PS2 som sliter litt med at den tar lengre og lengre tid med å lese data fra disk. Den leser alle disker, men det tar bare mye lenge tid enn det burde, noe som betyr at spill som leser mye fra disken hele tiden risikerer å begynne å hakke. Jeg er rimelig sikker på at det har med laser kalibreringen å gjøre (utifra det jeg har lest, men jeg skal ikke utelukke det kan være noe annet selvfølgelig...) Desverre har jeg ikke nok erfaring med innmaten på PS2, eller verktøyet som trengs, til at jeg tør å begi meg ut på å reparere denne på egenhånd. Det skal dog være en relativt simpel ting å gjøre for folk som har gjort det før eller har riktig utstyr. Jeg spør derfor om det er noen (helst i bergen&omegn) som har mulighet til å gjøre en slik reparasjon. Jeg er selvfølgleig villig tilå betale for tjenesten, men det er jo begrenset hvor mye penger det er vits i å investere i en PS2 selvfølgelig... Tar imot alle forslag eller tilbud med stor takk Evt. send PM om det er mer passende. -Stigma Endret 22. juni 2007 av Stigma Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Bak på maskinen står det et nummer SCPH........... Kan du skrive ned det. Og kalibrere en laser er en midlertidig, og tidkrevende, løsning. Men jeg har montert hauger av nye lasere i PS2 maskiner. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Det er en eldre type SCPH-50004 . Jeg sender deg en PM jeg. -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg vil bare si at jeg fremdeles er åpen for andre som kan hjelpe meg, eller referere meg til noen som kan utføre denne typen ting innen Bergen og omegn. Mange takk til Jolly, jeg holder deg som backup løsning, men ideelt sett ville jeg forholdt meg til noen som kan gjøre dette lokalt for en rimelig pris for å unngå arbeidet ut utgiftene med tur/retur frakt. -Stigma Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 har slitt ut et par ps2 og bytta et par lasere.. veit ikke helt hva som er best, men jeg ville nå kjøpt ny laser Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg har montert chip og reparert PS2 - PS Two maskiner i mange år. Om noen andre trenger hjelp med noe er det bare å sende en PM. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Tror en ny laser koster rundt 500penger, så om det er en feit en du har kan du kanksje like greit kjøpe en slim for 1000,- Det var det jeg gjorde =D www.spillchip.com kan du alltids høre, de har peil Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Går god for Jollyroger. Han kan greiene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå