Pålarn Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei. Skal koble sammen to routere. 1 D-link og 1 Linksys. Skal jeg ta internett ledningen inn på Linksys sin WAN kontakt. Så fra port nummer 1 på Linksys og ut til WAN kontakt på D-link? Har koblet det slik nå! Internett funker på Linksys, men ikke på D-link, så anntar at det er noe konfigurasjonsproblemer. PPPoE er tasta inn på linksys, men hva skal jeg ha på D-link routeren? Statisk, dynamisk eller PPPoE der også? Evnt. noe annet jeg må taste inn/gjøre? Takker for svar Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 På ruter 2 som skal hente adresse fra ruter en kjører du dynamisk. Men hvorfor vil du ha to rutere etter værandre? Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Skal prøve det nå Grunnen er fordi familien her skal sitte på Linksys ruteren, som begrenser port 1 sin hastighet. (Port 1 går til WAN på D-link, så D-link ikke får full hastighet) Leieboere skal bruke D-link! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå