kozzo Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 hei lurte på noe har tenkt å kjøpe meg ny gaming pc snart. lurte på hvilken prossesor som er best, tenker da på intel. Er intels E6700 2,6Ghz det samme som E6600 bare at E6700 er overklokket? lurer på hvilken er egnet til spill. jeg har tenkt å spille mye spill fremover i tid, samtidig bruke det til andre ting. så hva er best? har tenkt å vente til juli for da går prisene ned, vett dere hvor mye de kommer til å koste da? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det kommer an på hva du mener med overklokket. Den er klokket til en høyere frekvens ja, men den er ikke overklokket. Overklokket defineres med at produktet har blitt klokket høyere enn det det var ment for å kjøre på hos produsenten, f.eks. hvis jeg overklokker min Celeron til 5 Ghz, som egentlig skal gå på 3.33 har jeg overklokket den. Hvis OCZ selger et 8800 Ultra som har 675 Mhz core frekvens, så er det også overklokk, men ikke fra produsenten, eller en privatperson. Uansett, en E6700 er en CPU som er make som E6600 og de andre Core 2 Duoene, men den har en høyere frekvens som den er garantert å kjøre på. Den vil gi bedre ytelse, og kan i noen tilfeller overklokkes lengre. Var jeg deg, så ville jeg kjøpt enten en E6600, eller ventet en måned, for åså kjøpe en Q6600, som er make som E6600, bare firekjerner. Grunnen til det er at du sier at CPUen skal holde langt fremover i tid, og selv om det per i dag eksisterer veldig få spill osv. som støtter 4 kjerner, så vil det komme. Som du skriver ja, så ville jeg ventet til Juli, for å så kjøpe en Q6600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå