Gå til innhold

Rykter fra Ken Rockwell.

Anbefalte innlegg

Som nevnt i en annen tråd - et bilde er ikke nødvendigvis overeksponert bare fordi du har utbrente partier. Nikons 3D Matrix II vil godta utbrente høylys dersom det er eneste utvei for å få en riktig eksponering av det den oppfatter som subjektet. Når man opererer med begrenset dynamisk omfang, så er det nødt til å bli slik under en del forhold, om man ikke velger løsningen fra bla. D70 og D100, og undereksponerer subjektet i stedet.

De blinkende høylysene (som forøvrig begynner å blinke før det er helt utbrent) er der mest for å varsle om at du muligens burde

a) begynne å gjøre opptak i raw

og

b) vurdere å komponere bildet annerledes, eller bruke innfyllingslys om mulig.

8937156[/snapback]

Ok Takk for din tålmodighet Anew, denne forklaringen kan jeg skjønne og akseptere. Det tar litt tid å venne seg til nytt utstyr og jeg vil helst skjønne hvordan ting hører sammen. Det er lite feil på utstyrsiden nå, men han bak kameraet har myyye å lære, så derfor henger jeg rundt her å prøver og feiler.

Morsom hobby med mange utfordringer.

Ps. Kjøpte meg en "remote" fjernkontrol til D80 på lørdagen, men det kan se ut til at jeg da ikke kan bruke kameraet i "Bulb" modus ?

Noen som vet om dette burde virke ?

/L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ML-L3 så kan du sette kameraet på bulb. Første gangen du trykker, starter du eksponeringen. Andre gangen, så stopper den. Var ihvertfall slik på D70 med nevnte fjernkontroll.

8946973[/snapback]

Aha, se der kom svaret forhandleren ikke kunne svare på og som jeg ikke har fanget opp fra andre steder ;)

Takker og bukker ;)

/L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...