Wooperoo Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kjøpte meg et nytt eksternt lydkort (Edirol au-25) og jeg har installert driverne, plugget i det jeg skal og trykket inn de knappene som skal trykkes, men likevel kommer det ingen lyd. Verken når jeg spiller inn eller hører på vandelige lydfiler. Jeg kan se at cubase (som jeg bruker til å spille inn med) registrerer at det kommer inn lydsignaler, men jeg hører ingen ting. Trur det kan ha noe med at når jeg går inn på kontrollpanel > lyder og lydenheter, og velger edirol kortet på alle "fanene" for så å gå på volum, finner jeg at jeg ikke kan gjøre noe med enhets volumet eller høyttaler innstillingene. Vil gjerne få høre teorier, eksempler og alt som kan redde meg. Er temmelig desperat sett at jeg har nettopp betalt 2100 kr for noe som ikke fungerer Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 For å si det på en lettere måte. Lyden kommer inn men ikke ut Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hmmmmmm Kan jo sjekke følgende: Controlpanel - Sound and audio options - Advanced (på Volume fanen - Device volume) Options - Kryss av på Advanced Controls Options - Properties Sjekke at riktig kort er valgt, og kryss av på alle boksene, både på playback og recording. Da får du frem kontroller på alt av volume instillinger. En annen ting kan være at ditt forrige lydkort ødelegger for deg. Hvis lydkortet du hadde før er integrert på hovedkortet, gå i bios og disable det. Hvis det var et kort du byttet, høyreklikk My Computer og velg Manage. Velg devices, og klikk på View og velg Show hidden devices. Let så i listen under lydkort og se etter det gamle kortet ditt. Velg å avinstallere driverne til det gamle kortet ved å høyre klikke og velg uninstall. Ellers kan det være et triks ved bytte av lydkort og gjøre det i følgende sekvens: 1. slå av pc og fjern gammelt kort. 2. boot opp pc uten lydkort 3. slå av pc igjen 4. installer nytt lydkort og installer drivere Dette for at windows skal få oppdage at gammelt kort er borte før du setter i nytt! Gudd løkk Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Det første du sa har jeg prøvd men når jeg går innpå avansert så ser jeg bare tre av fire volum brytere, hovedvolumet mangler derfor kan jeg ikke øke det. Men når du nevner det så er det gamle lydkortet integrert i hovedekortet så kan det være det som ødelegger? I så fall tror jeg at jeg prøver rådet om å disable det i biosen. Takk for tipsa, får se om det virker i mårra Lenke til kommentar
ngk Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Det første du sa har jeg prøvd men når jeg går innpå avansert så ser jeg bare tre av fire volum brytere, hovedvolumet mangler derfor kan jeg ikke øke det. Men når du nevner det så er det gamle lydkortet integrert i hovedekortet så kan det være det som ødelegger? I så fall tror jeg at jeg prøver rådet om å disable det i biosen. Takk for tipsa, får se om det virker i mårra 8928942[/snapback] Følg denne linjen Volumkontroll alternativer egenskaper så kan du hake av de kontrollene du vil ha (du skal sikkert bare merke i avspilling boksen) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-pJI1Oyc6 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Opplevde også at mastervolumet ikke kunne endres via lydinnstillinger etter å ha installert et M-Audio-lydkort. Jeg skal ikke påstå dette på liv og død, men kanskje har Edirol sitt eget program for å stille volum og panorering, samt andre innstillinger, på alle lyd-inn-/utganger. Det var/er iallfall denne "problemstillingen" jeg møtte/møter med mitt M-Audio-kort. Selvfølgelig kan det hende jeg er helt på jordet, men kanskje det kan være til hjelp Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Høres ut som en ide, Kreos. Men hvordan får man tak i et slikt program? Eller hvordan fant du et slikt program? Har leita litt rundt men finner ikke noe som kan brukes, bare driver updates. Bynner å bli virkelig desperat nå sett at alt jeg har hittil prøvd ikke fungerer. Lurer på om det finnes et liknede universal volumkontroll program som fungerer for flere lydkort eller noe sånt? Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ville begynt med å avinstallere drivere, og tatt på show hidden devices som beskrevet tidligere. Så ville jeg fjernet og disablet lydkortet på HK. Så ville jeg latt PC'n rebootet noen ganger så den oppdager at den ikke lenger har lydkort. Deretter ville satt inn det nye kortet og installert drivere på nytt. Hvis ikke dette funker, så tror jeg nok at lydkortet ditt er ok, men pga. uheldige omstendigheter, så vil det ikke funke uten en CLEAN install...dvs reinstall XP. Har du sjekket support på web siden til produsent? Kanskje det står noe der.... Lenke til kommentar
ngk Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Høres ut som en ide, Kreos. Men hvordan får man tak i et slikt program? Eller hvordan fant du et slikt program? Har leita litt rundt men finner ikke noe som kan brukes, bare driver updates. Bynner å bli virkelig desperat nå sett at alt jeg har hittil prøvd ikke fungerer. Lurer på om det finnes et liknede universal volumkontroll program som fungerer for flere lydkort eller noe sånt? 8935042[/snapback] kan dette hjelpe? By selecting EDIROL UA-25 MIDI OUT as a MIDI output device, you are routing MIDI data to the MIDI OUT port on the back of the UA-25. However, if there isn't a MIDI module connected to the MIDI OUT of the UA-25, you won't hear anything. To hear MIDI intruments, you'll need to route the outputs of your MIDI tracks to a valid MIDI software or hardware instrument. In Windows, the Microsoft SW Synth will produce basic MIDI instruments. Finale provides its own MIDI software synths which can be loaded to the outputs of your Finale MIDI tracks. Refer to your Finale documentation for details on mounting and activating Finale software instruments. hentet fra Roland Knowledge Base Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå