Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny bil Opel Astra GTC

Anbefalte innlegg

Heisann! Ny jobb og bedre økonomi har gjort meg i stand til å kjøpe en ny bil.

Jeg har fått tilbud på en Opel GTC 1,9 diesel med 150 hester og ellers nesten alt utstyr inkludert.

Er det noe som virkelig taler imot for å gå for den bilen?

Jeg liker opel, og er veldig glad i designet. Prisen nå er på 320k, jeg får nok pressa den litt ned. Med den prisen så vil jo en del konkurenter begynner å komme på banen, men vet ikke om det finnes noen som kan sammelignes helt når det gjelder utstyr og ytelse...

Noen tanker om dette? Og noen tanker om hvor mye den vil synke i verdi?

Endret av lancaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg lånte en GTC av Opel før den ble lansert, og hadde den en ukes tid. Det var en 2.0 Turbo, 200 hk. Grei bil, kjapp og fin, lettkjørt og stabil på motorveien selv i toppfart (234 km/t, var i utlandet). Alt funket som det skulle, antispinn og ESP var eksemplarisk (og kunne slås av), og Sportsknappen på dashbordet hadde god virkning på både gassrespons og styring. Ikke særlig praktisk i forhold til min Astra-G stv, men den er for en annen målgruppe. Det jeg mislikte med den (og Astra F generelt) er at betjeningen av varme/klima er plassert så langt ned at gearspaken kommer i veien i 1-3-5-gear. Også plasseringen av radioen er mer gunstig i Astra G. Har ikke kjørt denne med diesel, men det blir litt merkelig med en sportslig coupe med rødstrek på ca 4500 o/min....

Lenke til kommentar

Leste test på dinside om en astra, riktig nok stasjonsvogn utgaven men samme motor, og at den trekker ganske bra helt opp til 5000 (rødmerkingen), så da tror jeg det ikke er noe problem å leve med.

Det neste jeg er veldig redd for er verditap på en såpass dyr astra kontra en mere sedate 1,7 diesel eller 1,8 bensin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...