Lemonbarley Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Skal bruke de 4 hullene rundt socket til å feste min hjemmelagede cpublokk, da trenger jeg mål på disse. Går ut i fra at avstanden på disse hulla er lik på alle socket a hk? Jeg har iallefall Abit KT7. Noen som vet dette eller som har en link om dette(skjema/tegning)? Lenke til kommentar
chimera Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Du kan jo måle :wink: De er nemlig 80mm(skal være), selv om slotten bare 50mm.. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Det har seg slik at HK er i daglig bruk 24/7. Tenkte jeg skulle lage alt klart til montering, slik at jeg ikke får så lang nedetid. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Har målt hullavstand på to ledige hovedkort her nå. Begge har følgende mål: 66 x 35,5mm. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Du kan jo måle :wink: De er nemlig 80mm(skal være), selv om slotten bare 50mm.. Skivebom....... Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Glimrings Lenke til kommentar
chimera Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Huffda... Det er en mulighet, selv om mitt gamle hk et abit KG7 målte 80mm mellom dem... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Huffda... Det er en mulighet, selv om mitt gamle hk et abit KG7 målte 80mm mellom dem... Hm, det var besynderlig. Er du helt sikker på at du har målt riktig? For målene jeg oppga, var tatt fra nettopp et ABIT KG7, og et (elendig) EAGLE-TEC hovedkort. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 har aldri vært borti annet enn 36 66 mellom hullene på amd systemer? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 har aldri vært borti annet enn 36 66 mellom hullene på amd systemer? Der sier du sannelig noe! Kanskje hullavstanden på et Pentium-kort er annerledes? Kanskje det er det han har målt til 80mm? Det tenkte jeg faktisk ikke på! På den annen side; Da har vel MSI-kortet en annen betegnelse enn KG7? Lenke til kommentar
chimera Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Huffda... Det er en mulighet, selv om mitt gamle hk et abit KG7 målte 80mm mellom dem... Hm, det var besynderlig. Er du helt sikker på at du har målt riktig? For målene jeg oppga, var tatt fra nettopp et ABIT KG7, og et (elendig) EAGLE-TEC hovedkort. Jepp, det er korekte mål så lenge ikke øynene mine eller linjalen har sviktet meg... :wink: Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Fant denne. Da er jo saken klar... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Glimrende! Tegninga bør lagres av alle som har et snev av tanker i retning av vannkjøling. Og 36x66 viste seg altså å være riktig..... Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Selvfølgelig må det være et skår i gleden... Har oppgradert fra KT7-Raid til AK77-333 til A7N8X. Det nye Nforce2 kortet til Asus (A7N8X) har jo selvfølgelig mye mindre hull rundt socket (ca.4 mm mot normalt 6 mm)...argh...typisk når jeg har fått tak i og mekket ferdig festemekkanisme med gjengestenger i plast... Lenke til kommentar
zlav Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 bruk skyvelære til og måle Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 bruk skyvelære til og måle Henger Cpu-blokka bedre fast da? Har fiksa det... Kjører min XP2400+@XP2800+ Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Så bra da! Var vel bare å bore opp hullene i HK tenker jeg? Som regel er det mulig å gjøre det... Lenke til kommentar
shorin Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Tenkte jeg skal lage til nytt feste i plexi,ca 6mmtykkelse,til cu-blokka fra AMD-pro waterkit Lurer på hvor mye "trykket" skal være på coren? Altså mellom cpu og vannblokka. Jeg har alt klart,men har ikke kjøpt 4 fjærer enda,da jeg ikke vet hvor hardt jeg skal ha presset. Noen som kan gi meg k/mm2 "trykk" Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Så bra da! Var vel bare å bore opp hullene i HK tenker jeg? Som regel er det mulig å gjøre det... Nei, tok ikke tjangsen på det. Brukte istedet 4 stk. 4mm og 50mm lange bolter og skrudde til. Funker som F... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå