Hayer Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei! Sitter her å sliter med nettet... Oppsettet er NextGentel -> Ruter -> Switch -> Min/andres pc'er Problemet er at vi ikke får nett! Noen som kan hjelpe meg med dette? Ruter : Cayman 3357W fra NextGentel Switch : SMC 1024DT Lenke til kommentar
ffs Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Hei!Sitter her å sliter med nettet... Oppsettet er NextGentel -> Ruter -> Switch -> Min/andres pc'er Problemet er at vi ikke får nett! Noen som kan hjelpe meg med dette? Ruter : Cayman 3357W fra NextGentel Switch : SMC 1024DT 8921902[/snapback] Får du nett ved å fjerne switch? For å sjekke DNS: Start->kjør->cmd->ping 195.159.0.100 Får du svar, er det kun dns-problemer. Ipconfig i cmd for å sjekke om du har fått IP osv? Gi oss litt mer info, så vi har noe å legge til grunn når vi skal svar. Endret 22. juni 2007 av ffs Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Sjekk om lampene på routermodemet lyser. Som nevnt i posten over - prøv uten switchen. Hvilken ipadresse får du hvis du skriver ipconfig i 'dos'. Slå av og på routermodem om du ikke har gjort det før. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg hadde samme problem. Det jeg gjorde var å kjøre nettverksveiviseren du finner i kontrollpanel (xp). Velg annet under tilkoplingstype og velger den øverste (Denne datamaskinen kopler til internett direkte eller gjennom en nettverkshub....) Fullfør veiviseren og se om du er på nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå