Delvis Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 VG-Video Kommer robotene nå snart og overtar jobbene til folk? HRP-3 Promet MKII Ja, jeg tror ikke det blir veldig lenge til. Den dagen bedriftene ser at det svarer seg mer med en slik robot enn å lønne personer, får dette fart på seg.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Vel noens jobber kan vel stå på spill men skulle gjerne sett han der erstatte en håndtverker, lege, sykepleier, kirurg osv. Når det kommer til serieproduksjon så er dette sikkert noe roboten kan utføre på mere komplekse måte en nå. Hadde jeg f.eks. jobba på et samlebånd innen produksjon kunne den karen ha tatt jobben min etterhvert. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvis det lønner seg å bruke roboter så kan bedriftene effektivisere, og produksjonen blir billigere, noe som gjør at man får et fortrinn i konkurranse med andre. For kunden betyr det billigere varer og tjenester. Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Roboter har jo allerede tatt over mange jobber, lage biler for eks. de fleste delene av jobben der blir utført av roboter. Men, la oss håpe menneskelignende roboter ikke blir som i filmen "I, Robot" at de blir såpass smarte at de får egen vilje. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 tviler på at en robot kan gjøre kobben min som maler ass da skal den være veldig god vertfal Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Et informativt og godt innlegg Robotene vil kunne ta over en del jobber, men mye vil roboter "aldri" kunne gjøre. Noen må for eksempel lage og reparere disse robotene, og utvikle nye og bedre. For å gjøre dette må man tenke mer intelligent enn den som lagde den forrige roboten. Dette vil roboter aldri klare, med mindre de klarer å lage en mekanisk kopi av menneskehjernen som kan utvikle seg og stadig tenke på innovative måter. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Mao AI / kunstig intelligens. Mange forskere frykter at om vi klarer å lage ekte kunstig intelligens så vil de utvikle seg selv så utrolig raskt, at det vil fort bli problemer for menneskeheten. Skumle greier dette Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Robotene vil kunne ta over en del jobber, men mye vil roboter "aldri" kunne gjøre. Det er ingen som sier at roboter vil gjøre absolutt alt. Jeg tviler dog ikke på at de f.eks. vil kunne ta over mye av jobben til malere, snekkere, osv. Noen må for eksempel lage og reparere disse robotene, og utvikle nye og bedre. For å gjøre dette må man tenke mer intelligent enn den som lagde den forrige roboten. Dette vil roboter aldri klare, med mindre de klarer å lage en mekanisk kopi av menneskehjernen som kan utvikle seg og stadig tenke på innovative måter. 8957289[/snapback] Man trenger ikke nødvendigvis å være/tenke mer intelligent for å lage noe bedre. Men det er helt klart at hvis roboter tar over såpass mange andre jobber, så blir det veldig mange roboter å lage og vedlikeholde. Altså arbeidsplasser til folk som vil erstatte en del av de som er gått tapt i andre yrker som robotene tar over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå