k0n Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Er det helt umulig å få tak i drivere til et "JVC GR-DX55E" DV-Kamera? Har letet overalt på nettet, men er umulig å finne. (mistet CD) Derfor spør jeg, om det er noen som har et identisk kamera, eller tilnermet identisk, som har lyst til å gi bort Driver\Programvare (WinXP)? Har drivere og programvare installert på en harddisk, men den er det Win98 på, og datamaskinen den tilhørte er ødelagt. Har letet litt og funnet ut at "GR-DX45E" er nokså likt det jeg har. Kameraet er vel fra omkring 2003\2004. Endret 22. juni 2007 av k0n Lenke til kommentar
tingo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Er det helt umulig å få tak i drivere til et "JVC GR-DX55E" DV-Kamera?Har letet overalt på nettet, men er umulig å finne. (mistet CD) Og du har forsøkt å spørre JVC om de har denne CD'en og kan sende den til deg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Undrer meg litt over hva du skal bruke disse driverne til? Du trenger ingen drivere for å overføre video via firewire (firewire drivere er inkludert i Windows, men du må ha firewireinngang og en kabel), og mest sannsynlig ikke for stillbilder heller (litt usikker der). Og for min del, så kan jeg koble min Panasonic til firewire om jeg skulle ønske å bruke den som webcam. Ingen drivere behøves. Lenke til kommentar
k0n Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) FireWire har jeg ikke, men når jeg plugger kameraet i pcen via USB-porten, så får jeg beskjed om å installere en driver. Driveren trenger jeg for og kunne styre kameraet (Play, pause, rewind osv) via programvaren, denne tar også opp video og lagrer den som en fil. Har også prøvd og finne driver v.h.a. Windows Update uten success. Det er mulig at jeg har FireWire på bærbaren, evt prøve den der (men kabel har jeg ikke ) JVC vil ikke gi noe svar om de har driver, ikke svarer de på mail heller. EDIT: På kameraet er det både FireWire og USB. Så hvis jeg bruker FireWire så trenger jeg ikke bruke driver? Og evt bruke Windows MovieMaker (eller annet program) for og overføre video? Endret 27. juni 2007 av k0n Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 USB er totalt uegnet til overføring av video. For bra resultat, er du nødt til å bruke firewire (unntaket er noen Panasonic kamera). Installerer du et firewirekort i PC'n, installeres drivere automatisk av Windows. Da kan du bruke Windows Movie Maker eller annet egnet program for å overføre video. Du kan også styre kameraet med PC'n. Lenke til kommentar
k0n Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Nytt problem: Nå er det en stund siden jeg fant ut at FireWire fungerer utmerket til overføring av video (i stedet for usb), og har brukt bærbaren til denne jobben, siden denne har FireWire. Nå har jeg netopp kjøpt et FireWire-kort til stasjonæren, og vil ikke fungere! Det ser ut til at kortet og drivere er OK, og vises som en "frisk" enhet i Enhetsbehandling. VIA OHCI Compliant IEEE 1394-vertskontroller På bærbaren når jeg plugger inn kameraet så blir det funnet med en gang, akkurat som på en USB-port, men ikke på stasjonæren, her merkes ingen ting. Og programmer finner ikke kameraet. En ting jeg merket er at i "Netverkstilkoblinger" på bærbaren står det noe firewire-greier. Dette er det ikke på stasjonæren. Hvorfor virker det ikke? EDIT: Nå blir vel ikke kategori og emne helt rett. Prøver, i stedet for og opprette en ny post. Endret 13. februar 2008 av k0n Lenke til kommentar
k0n Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Så litt og sammenlignet FireWire-enhetene på bærbaren og stasjonæren. På bærbaren så bruker FireWire-nettverkskortet i Nettverkstilkoblinger en driver som heter "nic1394.sys", denne ble identifisert som "IEEE1394 Ndis Miniport and Call Manager" Den samme driveren finner jeg en annen plass på stasjonæren. Og denne har jeg på bærbaren men ikke stasjonæren Ble kanskje mye... Håper og få svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå