Rambo116 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei! jeg kjører en scooter som går 15 Km/t for fort. Blir jeg avskilta om jeg blir tatt på tralle da? Scootern er IKKE trimma. Den er orginal.. Men om det sånn at jeg blir avskilta å får bot for at den går 15 km/t, så kommer jeg til å trimme... Håper på mange fine svar Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg har også en scooter som går i 60 km/t, og nei, det er ikke ulovlig at den KLARER å kjøre i 60 km/t. Det som er ulovlig, er å faktisk kjøre i 60 km/t Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Så det du sier er at jeg kan bare trimme som bare f*** å kjøre forsiktig når jeg ser purken?? men der jeg bor tar dem jo purken inn alle som kjører moped og scootere og setter dem på tralla.... Så det kan bli et problem... Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nei, det sa jeg ikke.. Trimming er uansett ulovlig, men det er litt andre regler med en original moped! Dessuten tror jeg ikke det er lagd en original moped som klarer mer enn 60 km/t.. Lenke til kommentar
Rambo116 Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 tror ikke jeg heller... det er jo bare 2.5 HK i moped så... Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Så det du sier er at jeg kan bare trimme som bare f*** å kjøre forsiktig når jeg ser purken?? men der jeg bor tar dem jo purken inn alle som kjører moped og scootere og setter dem på tralla.... Så det kan bli et problem... 8921684[/snapback] Du kan nokk ikke trimme den nei.. viss du gjør det, ansees kjøretøyet for å være usikkert/farlig i trafikken, så blir den avskiltet... viss mopeden din klarer mere enn 60, så blir den plombert ned.. mest sannsynlig.. for viss den er orginal, og går fortere enn hva som er lovlig, så kan de ikke gi deg bot eller noe lignende.. eneste å få den mere plombert.. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Min moped, derbi GPR, er helt orginal og jeg greier å dra den opp til 60kmt (målt med speedometer, så ca. 55 kmt elns?). Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er ulovlig jo, ditt ansvar at sykkelen din går 45km/t. Lenke til kommentar
CPI50SM Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er ulovlig jo, ditt ansvar at sykkelen din går 45km/t. 8922497[/snapback] ja, det er det... men viss du blir stoppet, og de finner ut at de går over 45, klin orginal, de kommer ikke til å straffe den personen da.. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Smart å virke så sikker, når du tar feil. Til og med kjøreskolen jeg var på , hadde scootere som gikk over 60 km/t! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Samme har skjedd med folk jeg kjenner. Politiet har bedt dem ta sykkelen til verksted og få dem plombert ytterligere slik at de går 45. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er ulovlig å kjøre med en scooter som gjør 60km/t. Scooteren skal ha en maks hastighet på 45km/t går den raskere kan du få bot. Det er førers ansvar at den skal ha en maks hastighet på 45km/t. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det er ulovlig å kjøre med en scooter som gjør 60km/t. Scooteren skal ha en maks hastighet på 45km/t går den raskere kan du få bot. Det er førers ansvar at den skal ha en maks hastighet på 45km/t. 8923043[/snapback] Helt korrekt. Skjønner ikke hva dere andre tuller med, 45km/t er maks, uansett hva dere sier. Though, politiet er nok relativt greie hvis scooteren faktisk er plombert og original (dette skyldes vel egentlig slitte plomberinger vil jeg tro?), du blir neppe avskiltet. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Kan jo bare "feite" opp blandinga å forgasseren litt så den går dårligere? Så er han på den sikre siden, eneste ulempe med feitere blanding er vel mer sot og dårligere ytelse? Endret 24. juni 2007 av Lefse Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Altså kjøreskolen som jeg kjørte hos hadde scootere som gikk i 50 km på sletta. Kjørelæreren min så til og med at jeg fint kunne bytte dysa på mopeden for å få den til å gå fortere i oppoverbakker, min sykkel, altså For å si det sånn: hvis sykkelen er dønn orginal, så behøver du ikke å bekymre deg for det. Politiet stopper vel bare de som de har en mistanke om at de har trimmet. Ved f. eks. fart og lyd Uansett, Politiet stopper vel ikke de som pusler rundt i 50-60km med forholdsvis høyt turtall, men de som fyker rundt i 70-80km... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 VEl, man skal aldri være for sikker, ref min post lenger oppe i tråden. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) MT-5 min går i 70km/t + ORGINALT Jeg blei likevel stoppa, fordi purken går BARE etter de unge som kjører moped. Jeg møtte purken, de snudde faktisk bare for å stoppe meg Det endte med at jeg må inn på visning innen den 01.08 Endret 25. juni 2007 av HondaOlav Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Gutta gjør det enkelt og kjøp en begrenser med fjernkontroll.. du kan da fint sette den på f.eks 50 eller hva du vil når du trykker på knappen.. det funker derimot dårlig på max trimma scootere.. hadde en 50cc aerox som jeg fiksa en 80cc malossi aluminiumssylinder som jeg bora ut til 90+alt annet race deler endte med å brenne opp 7stk begrensere av diverse sorter.. hadde en maks fart som oversteg hele speedometeret på scooteren.. tipper 130+ Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg blei likevel stoppa, fordi purken går BARE etter de unge som kjører moped. 8942270[/snapback] Vell,det er kanskje fordi mange unge på moped kjører som idioter,på trafikkfarlige mopeder uten lys,bremser og lignende ? Støtter politier fullt ut her ! Endret 4. juli 2007 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå