Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blir jeg tatt om scootern går i 60 Km/t?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg kjører en scooter som går 15 Km/t for fort.

Blir jeg avskilta om jeg blir tatt på tralle da?

Scootern er IKKE trimma. Den er orginal..

Men om det sånn at jeg blir avskilta å får bot for at den går 15 km/t, så kommer jeg til å trimme... :)

Håper på mange fine svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du sier er at jeg kan bare trimme som bare f*** å kjøre forsiktig når jeg ser purken??

men der jeg bor tar dem jo purken inn alle som kjører moped og scootere og setter dem på tralla....

Så det kan bli et problem... :(

Lenke til kommentar
Så det du sier er at jeg kan bare trimme som bare f*** å kjøre forsiktig når jeg ser purken??

men der jeg bor tar dem jo purken inn alle som kjører moped og scootere og setter dem på tralla....

Så det kan bli et problem... :(

8921684[/snapback]

Du kan nokk ikke trimme den nei.. viss du gjør det, ansees kjøretøyet for å være usikkert/farlig i trafikken, så blir den avskiltet...

viss mopeden din klarer mere enn 60, så blir den plombert ned.. mest sannsynlig..

for viss den er orginal, og går fortere enn hva som er lovlig, så kan de ikke gi deg bot eller noe lignende.. eneste å få den mere plombert..

Lenke til kommentar
Det er ulovlig å kjøre med en scooter som gjør 60km/t. Scooteren skal ha en maks hastighet på 45km/t går den raskere kan du få bot. Det er førers ansvar at den skal ha en maks hastighet på 45km/t.

8923043[/snapback]

Helt korrekt. Skjønner ikke hva dere andre tuller med, 45km/t er maks, uansett hva dere sier.

Though, politiet er nok relativt greie hvis scooteren faktisk er plombert og original (dette skyldes vel egentlig slitte plomberinger vil jeg tro?), du blir neppe avskiltet.

Lenke til kommentar

Altså kjøreskolen som jeg kjørte hos hadde scootere som gikk i 50 km på sletta. Kjørelæreren min så til og med at jeg fint kunne bytte dysa på mopeden for å få den til å gå fortere i oppoverbakker, min sykkel, altså :p

For å si det sånn: hvis sykkelen er dønn orginal, så behøver du ikke å bekymre deg for det. Politiet stopper vel bare de som de har en mistanke om at de har trimmet. Ved f. eks. fart og lyd :p

Uansett, Politiet stopper vel ikke de som pusler rundt i 50-60km med forholdsvis høyt turtall, men de som fyker rundt i 70-80km... :)

Lenke til kommentar

MT-5 min går i 70km/t + ORGINALT

Jeg blei likevel stoppa, fordi purken går BARE etter de unge som kjører moped. :mad:

Jeg møtte purken, de snudde faktisk bare for å stoppe meg :mad:

Det endte med at jeg må inn på visning innen den 01.08 :thumbdown:

Endret av HondaOlav
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gutta gjør det enkelt og kjøp en begrenser med fjernkontroll.. du kan da fint sette den på f.eks 50 eller hva du vil når du trykker på knappen.. det funker derimot dårlig på max trimma scootere.. hadde en 50cc aerox som jeg fiksa en 80cc malossi aluminiumssylinder som jeg bora ut til 90+alt annet race deler endte med å brenne opp 7stk begrensere av diverse sorter.. hadde en maks fart som oversteg hele speedometeret på scooteren.. tipper 130+

Lenke til kommentar
Jeg blei likevel stoppa, fordi purken går BARE etter de unge som kjører moped. :mad:

8942270[/snapback]

Vell,det er kanskje fordi mange unge på moped kjører som idioter,på trafikkfarlige mopeder uten lys,bremser og lignende ? Støtter politier fullt ut her !

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...