Gå til innhold

Er denne disken ødelagt? Metallisk klang

Anbefalte innlegg

Kjøpte en brukt seagate 320 disk nylig. Har hatt litt småtrøbbel med den.

I partition magic står den merket som BAD og unreconized.Jeg har formatert den mange ganger på forskjellige måter,men hvis jeg har koblet fra ide kabelen og setter den i igjen så er plutselig formateringen jeg laget forandret fra 4 til 2 partisjoner og den andre partisjonen står merket unlocated.

Nå har jeg laget en kopi med ghost av min gamle disk der jeg kjører en dualbot med win 98 og win xp pro nå fungerer den ok ,men er litt redd den ikke er til å stole på og plutselig kansje er alle data borte igjen. Så en ting til... det kommer en metallisk banke/klikkelyd ca hver 10 minutt lyder som hvis man tar og kakker 2 metallbiter sammen er dette et dårlig tegn?? Jeg har en seagate disk på 200gig fra før og den har aldrig laget slik lyd er det tegn på at den er gåen eller ryker snart? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si at ikke ALLE klikkelyder nødvendigvis er dødsralling. Det kan være harddiskens automatiske rekalibrasjon, og i så tilfelle være helt ufarlig foruten evt. å være litt irriterende lydmessig.

Det sagt, så er det som regel ikke et bra tegn om hardisker av nyere type begynner å lage ulyder, og det sammen med at du får den opp som BAD i partisjon magic.

Ta full backup av alt som er viktig, så bruker du seagates eget scanneprogram og kjører en full test der for å finne ut om det faktisk er et problem. Dersom du får noen betydelig indikasjon på problemer bør du bytte disken. Selv om den er kjøpt brukt så har du fremdeles reklamasjonsrett da den følger produktet og ikke kjøperen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...