Bimmelom Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei. Jeg har tenkt lenge å utdanne meg som Politi. Føler dette er en jobb som kan passe meg bra, og et variert arbeidsmiljø. Men, jeg trenger litt info om psykske- og fysiske krav. Karakter snitt, hva man kan utdanne seg til innen Politi-yrket. Har hørt at å ta MP i militæret kan være smart hvis du tenker å bli politi. Hvordan er dette ? Mvh. Bimmelom Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Det vil bli lagt vekt på: Personlige egenskaper og muntlig og skriftlig framstillingsevne. Du må være norsk statsborger. Ha plettfri vandel. Førerkort klasse B. Generell studiekompetanse: Minimum karakteren 3 i gjennomsnitt for norsk hovedmål. Du må ha tilfredsstillende fysikk og god helse, og ha fyllt 20 år i opptaksåret. Link * Fysiske tester! Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Plettfri vandel vil si rent rulleblad ? Politi er virkelig noe jeg vil utdanne meg som. Er 17 år nå, og jeg vet planer forandrer seg. Men, altid sett "opp" til dette yrket. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Og du kan ikke være brille/linse bruker (sa de hvertfall når jeg hørte med politiskolen) eller fargeblind Edit: Plettfri vandel betyr rent rulleblad, ja. Endret 22. juni 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Allergi er diskvalifiserende. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Har verken allergi eller bruker briller, ei heller fargeblind Plettfri vandel har jeg også. Eneste er at jeg er på vei til å få en lesebrille. Men, fortsatt en stund til. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Når jeg ser alle politifolkene som går rundt, som er feite late idioter, synes jeg det er rart at kravene kan være såpass høye. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det er opptakskrav. Det er ikke nodvending a besta sa mye fysisk nar du har fullfort skolen. derfor kan noen falle tilbake med noen ekstra kilo:) Lenke til kommentar
dekoder Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Allergi eller briller er ikke nødvendigvis diskvalifisernede. Sterk klinisk allergi for bla hund er diskvalifiserende, men dette gjelder ikke alle allergier, og kommer ant på styrke av plagene. Det er tillatt med briller og linser, men man kan ikke ha dårligere syn enn 5/10 (6/120.5). Politihøyskolens egne sider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå