DJ2009 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hei! Her kan du poste dine standpunkt karakterer i norsk og eksamenskarakteren. Jeg selv fikk: (standpunkt) Norsk hovedmål: 5 Norsk Sidemål: 5 Eksamen: Norsk hovedmål: 4 Norsk sidemål: 4 Var litt skuffet med en gang, men nesten alle i klassen jeg snakket med hadde gått ned en karakter i begge. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (standpunkt) Norsk hovedmål: 5 Norsk Sidemål: 5 Eksamen: Engelsk skriftlig: 5 Engelsk muntlig: 5 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Fikk dere vitnemålet med posten? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) standpunkt Norsk hovedmål: 5 Norsk Sidemål: 4 Kjemi: 4 Eksamen: Norsk hovedmål: 4 Norsk sidemål: 3 --> skal klage på denne, da jeg selv mener stilen minst holder til en firer Kjemi: 4 Endret 22. juni 2007 av eldavid Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Fikk vitnemålet i dag Norsk hovedmål (Nynorsk): 4 Norsk sidemål (Bokmål): 5 Norsk muntlig: 5 Eksamen: Norsk hovedmål (Nynorsk): 4 Norsk sidemål (Bokmål): 5 Norsk muntlig: 5 Ganske fornøyd Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nokså OT her nå, men Kontrostol: Du har nynorsk som hovedmål, men skriver på bokmål? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nokså OT her nå, men Kontrostol: Du har nynorsk som hovedmål, men skriver på bokmål? 8923078[/snapback] Ja, bokmål ftw! Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Standpunkt: Bokmål (Hovedmål) = 4 Nynorsk (Sidemål) = 4 Eksamen: Bokmål (Skrivedag 1) = 5 Nynorsk (Skrivedag 2) = 4 Og i muntlig hadde jeg matte, der fikk jeg femmer. Endret 22. juni 2007 av lago Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Standpunkt: Bokmål (Hovedmål) = 4 Nynorsk (Sidemål) = 4 Eksamen: Bokmål (Skrivedag 1) = 3 Nynorsk (Skrivedag 2) = 3 (klage) Hadde ikke lyst å klage på begge, fordi 4 lærere + rektor leser gjennom de før de sendes videre. Leste såvidt igjennom bokmål teksten min, tror nok min lærer hadde gitt meg en 4'er. Men stolte mer på den karakteren enn den jeg hadde i nynorsk. Så jeg klaget ikke på den. Endret 22. juni 2007 av BrightSide Lenke til kommentar
nordin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Standpunkt: Bokmål (Hovedmål) = 5 Nynorsk (Sidemål) = 5 Muntlig = 5 Eksamen: Bokmål (Skrivedag 1) = 4 Nynorsk (Skrivedag 2) = 4 Muntlig = 6 Frister å klage på nynorskeksamen. Fortjente nok en femmer der. Hvordan har dere sett stilene deres igjen? Har dere tatt turen til skolen? Endret 22. juni 2007 av nordin Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Frister å klage på nynorskeksamen. Fortjente nok en femmer der. Hvordan har dere sett stilene deres igjen? Har dere tatt turen til skolen? 8923490[/snapback] Jepp, tror du bare får se kladden da Lenke til kommentar
nordin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jepp, tror du bare får se kladden da 8923495[/snapback] Hehe ok. Ikke mye hjelp da. Skrev bare halve stilen på kladden før jeg førte direkte inn. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Frister å klage på nynorskeksamen. Fortjente nok en femmer der. Hvordan har dere sett stilene deres igjen? Har dere tatt turen til skolen? Læreren jeg hadde i norsk hadde erfart at det ikke nytter å klage hvis du bare vil ha en karakter høyere, for det får man ytters skjeldent. Du kan risikere å dette ned en karakter, så det er ikke verdt risikoen. Man skal uansett klage hvis man stryker. Hvis man får 2 så skal man tenke seg om, enten er det en genial stil, eller så suger den. Får man 3 så er sjangsen stor for å dette ned til 2. Tror du at du fortjener 5 klager du. Får man 4/5 så burde man være fornøyd. Endret 22. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
nordin Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Frister å klage på nynorskeksamen. Fortjente nok en femmer der. Hvordan har dere sett stilene deres igjen? Har dere tatt turen til skolen? Læreren jeg hadde i norsk hadde erfart at det ikke nytter å klage hvis du bare vil ha en karakter høyere, for det får man ytters skjeldent. Du kan risikere å dette ned en karakter, så det er ikke verdt risikoen. Man skal uansett klage hvis man stryker. Hvis man får 2 så skal man tenke seg om, enten er det en genial stil, eller så suger den. Får man 3 så er sjangsen stor for å dette ned til 2. Tror du at du fortjener 5 klager du. Får man 4/5 så burde man være fornøyd. 8923556[/snapback] Aldri i livet om jeg får en treer på den stilen der. Ser ikke helt problemet med å klage hvis man får 4 og alltid har fått 5 på vanlige stiler. Får man 2 er det en helt annen sak. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Fikk tre seksere i norsk standpunkt i vår (muntlig/skriftlig/sidemål VK2). På eksamen fikk jeg 6 i muntlig (fornøyd), 5 i skriftlig og 4 i sidemål. Var mest fornøyd med nynorsken så jeg synes det er rart at jeg bare fikk 4. Har fått mellom 5 og 6 i nynorsk i det siste, og stilene er "kryssretta" (retta av flere lærere), så læreren min var også overrasket. Hun skal lese den og gi meg en tilbakemelding. Bør jeg klage? Er aboslutt fornøyd med resten av karakterene, og har ikke behov for høyere snitt, men synes dette er ergelig. Endret 22. juni 2007 av Jakob Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Engelsk Muntlig: 4 Matte: 3 Eksamen Engelsk Muntlig: 6 Matte: 3 Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Som sagt så gikk jeg ned fra 5 til 4 i begge. Hadde i utgangspunktet tenkt til å klage på sidemålstilen fordi den var veldig bra. Men alle i klasse jeg snakket med hadde gått ned 1 karakter i både sidemål og hovedmål. Er det noe vits å klage da? Og isåfall viss jeg klager, kan noen fortelle meg hvordan klageprosessen foregår? Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvis man får 2 så skal man tenke seg om, enten er det en genial stil, eller så suger den.Får man 3 så er sjangsen stor for å dette ned til 2. Tror du at du fortjener 5 klager du. Får man 4/5 så burde man være fornøyd. 8923556[/snapback] På engelskeksamen så fikk ei 4 og resten 3 og 2. Det syntes vi ikke var rettferdig, fordi vi vet at vi ikke ligger på samme nivå vi som fikk 3. Oppgaven var ikke så vanskelig, og mange gikk fornøyde hjem etter eksamen, så det var mange som ble svært skuffet da de fikk se resultatet. Det var blant annet en av elevene som har 6 i stp som fikk 3. Vi skal klage! Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 norsk skriflig 2 norsk muntlig 3 eksamen: norsk skriftlig som vi bare hadde 1 har lese og skrive vansker Lenke til kommentar
@ir Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Standpunkt: Bokmål: 5 Nynorsk: 5 Eksamen: Bokmål:5 Nynorsk:4 Jeg kunne ha gjort det bedre på nynorskeksamen for å si det slik Men så er ikke jeg sterkest i språkfag, så klandrer ikke meg selv, særlig når det er nynorsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå